Beantwoord

De KPN Prepaid tarieven zijn onduidelijk

  • 10 May 2022
  • 1 reactie
  • 65 keer bekeken

Via ‘KPN Basis 2021 Rate’ krijg je een download: ‘’tarieven KPN Prepaid Bel-SMS tarief 2021’’. Hierin staan tarieven vermeld: Starttarief*: geen; Tarief per minuut*: € 0,20. Bij * staat vermeld dat het starttarief en het tarief per minuut samen het reguliere tarief (weer een nieuwe term!) vormen. Nogal wollige omschrijving, want er geldt dus wel een starttarief, anders zou dat niet genoemd worden. Ik kan mij voorstellen dat in de eerste minuut het starttarief wordt verwerkt. Maar nergens is dat te vinden en hoeveel bedragen dan de werkelijke kosten van het starttarief apart en het tarief per minuut. Je betaalt per slot van rekening niet elke minuut het starttarief, alleen in de eerste minuut.  Allemaal erg onduidelijk.

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 11 May 2022, 19:51

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Dirk Jan Sigmond, welkom! Ik begrijp je vraag. Er is in principe geen starttarief. Maar omdat de eerste minuut altijd in rekening gebracht wordt, betaal je dus altijd sowieso 20 cent. Het starttarief (0 cent) en het tarief per minuut (20 cent) is dus het reguliere/normale tarief. Je betaalt dus niet én een starttarief van 20 cent én daarbij nog eens 20 cent per minuut. Maar in de eerste minuut wordt er 20 cent berekend of je nu 5 seconden of 45 seconden belt. Hopelijk is het zo iets duidelijker!