Beantwoord

Gedeactiveerd nummer

  • 1 January 2021
  • 5 reacties
  • 234 keer bekeken

 
Het nummer van mijn dochter is helaas vervallen omdat ze op het moment in Canada zit en vergeten is op te waarderen. Ik zou heel graag van U willen weten of U het nummer nog niet opnieuw heeft uitgegeven, zodat U het voor haar weer kunt activeren. Dit is zeer belangrijk omdat ze met dit nummer contact had met Nederlandse bank en instanties.
icon

Beste antwoord door Noordzee 1 January 2021, 12:16

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @lolbroek_62 ,

Nee, een eenmaal verlopen nummer kun je niet meer terug krijgen. Ook niet als het nog niet door iemand anders in gebruik genomen is. 

Als het nummer gedurende 6 maanden niet is gebruikt, breekt er een periode aan van 90 dagen waarbinnen het tegoed kan worden opgewaardeerd, om het nummer te herstellen. Als dat niet gebeurt is, is het nummer definitief vervallen. Op het moment dat die 6 maanden zijn bereikt, wordt er een sms gestuurd naar het nummer om je daarover te informeren. Andere gegevens worden niet opgeslagen bij een prepaidnummer. Als het toestel toen uitstond en aangezet is in de periode dat het geblokkeerd is, zal die sms niet bij je dochter zijn aangekomen.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @lolbroek_62 , ik ben bang dat het daarvoor te laat is. Als het nummer 6 maanden niet gebruikt is en daarna in de 90 dagen “bevroren” periode niet wordt opgewaardeerd, dan wordt het nummer definitief afgesloten. Dit is onherstelbaar, het nummer gaat terug in de “voorraad” en kan daar niet selectief uitgehaald worden.

Hallo, en bedankt voor de antwoorden. Helaas heeft ze de sms idd niet ontvangen. Het probleem is nu, dat ze zonder dit nummer niet meer bereikbaar is voor ING. Ze moet persoonlijk bij ING langs voor een nieuw nummer aan haar bankrekening te koppelen. Maar vanuit Canada is dit erg moeilijk. Er bestaat dus helemaal geen mogelijkheid om dit nummer te selecteren/activereb??

Reputatie 7
Badge +28

Nee, helaas niet. 

Dit is jammer en vervelend. Bedankt voor de antwoorden en voor allen een gelukkig Nieuw Jaar.