Beantwoord

Geen inkomende en uitgaande nummerweergave op mobiel

  • 30 March 2021
  • 17 reacties
  • 430 keer bekeken

Als ik met mijn mobiele nummer naar mijn vaste nummer bel dan zie ik op mijn vaste telefoon geen nummer van het inkomende gesprek. Op mijn mobiel, Xiaomi Redmi Note 9, heb ik bij beller ID gekozen voor nummer tonen. Bij type voorkeursnetwerk heb ik even gekozen voor 'Alleen 2G' en opnieuw opgestart omdat mogelijk de instelling 'Voorkeur voor LTE' hier debet aan was.

Maar ook als ik met mijn vaste nummer naar mijn mobiel bel, zie ik het inkomende nummer ook niet. Als ik naar het nummer van mijn man bel zie ik het inkomende vaste nummer wel en bel ik met zijn mobiel naar ons vaste nummer dan verschijnt zijn mobiele nummer keurig in het scherm. Het ligt dus niet aan de instellingen van het vaste nummer of telefoon.

Wat kan ik nog doen om in ieder geval de inkomende nummers op mijn mobiel te zien?

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 6 April 2021, 08:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Loonix64, welkom op ons forum! 
Dat klinkt alsof nummerweergave administratief uitgeschakeld staat aan onze kant. 
Dit is niet iets wat je zelf aan kunt passen, als je wilt kijk ik graag even mee!
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en de laatste 3 cijfers van je iban bij “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?
 

Gegevens zijn aangepast!

Ik begrijp best dat er niet direct gereageerd wordt maar ik ben wel nieuwsgierig naar wat ik globaal qua reactietijd kan verwachten. @Thomas 

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de gegevens @Loonix64, ik zie hier de nummerweergave netjes ingeschakeld staan! Dit betekent dat wij dit dus niet blokkeren. Waar het dan wel fout gaat zou ik je zo niet precies kunnen vertellen.

  • Ben je momenteel in Nederland verbonden met ons netwerk?
  • Zou je de simkaart ook eens in een ander toestel kunnen proberen?
  • Hoe lang speelt dit ongeveer?

Een reactie via het forum kan even duren soms omdat je hier nu in principe alleen contact met mij hebt. Als je liever sneller geholpen wilt worden kan je ook met ons bellen op 0800-0402 of chatten via www.kpn.com/service 

Dank je voor je reactie. Dan heb ik gewoon even geduld.

De simkaart komt uit een ander toestel. Dat heeft lange tijd prima gefunctioneerd. Medio februari had ik echter geen inkomende nummerweergave meer op mijn vaste toestellen. Daar heb ik contact over gehad maar dat zou aan mijn vaste toestel liggen. Wat vreemd is want daar had ik niets aan veranderd. Daarom heb ik destijds niet gekeken naar de mobiele toestellen.

Inmiddels een nieuwe mobiel aangeschaft en mijn oude doorgeschoven naar mijn man. En toen eens op mijn gemak de instellingen doorgelopen. Voor het toestel van mijn man is het me gelukt om om zowel inkomend als uitgaand nummerweergave in te stellen. Het vreemd echter dat als ik met dat toestel naar mijn vaste nummer bel mijn nummer bij het eerste gesprek niet getoond wordt maar bij het tweede wel. Bij alle andere inkomende gesprekken op mijn vaste toestel krijg ik dus sowieso geen melding meer.

Het probleem was dus bij bij het oude toestel hetzelfde. Net nog even de simkaart terug in de oude gezet en dat bood geen soelaas. Probleem is dus hetzelfde. 

 

Nog een nabrander. Als nummerweergave ingeschakeld staat, heb je het dan over uitgaand, dus dat mijn nummer bij anderen zichtbaar is, of inkomend dat ik de nummers van anderen kan zien?

Reputatie 7
Badge +20

Dat is wel merkwaardig inderdaad!

Nummerweergave is altijd allebei de kanten op, dus met uitbellen én gebeld worden. Dat staat altijd allebei aan of allebei uit.
Begrijp ik het goed dat het nu wél werkt op allebei jullie mobiele toestellen?

Ik heb ook meteen even gekeken bij de vaste lijn en daar staat nummerweergave ook aan inderdaad.
Hoe het zo ineens kan ontstaan bij de huistelefoon heb ik helaas ook niet echt een verklaring voor, misschien is het de moeite waard die een keer te resetten of daarvan de instellingen na te kijken.

Nee, nummerweergave werkt bij de simkaart van mijn man op een Huawei P8 Lite. Ik heb zijn simkaart nog niet geprobeerd in mijn toestel 🤔. Kan ik morgen wel eens proberen.

Mijn simkaart doet het op beide toestellen niet. 

Als mijn man naar ons vaste nummer belt dan zie ik in eerste instantie zijn nummer niet. Als hij direct nog een keer belt wel. 

Ik zie dat ik inderdaad niet zo duidelijk ben geweest 🙄. Zijn simkaart in zijn toestel werkt tot op zekere hoogte. Inkomend zichtbaar, uitgaand naar eigen vaste nummer niet altijd.

Mijn simkaart in zijn toestel, niets. Voor medio februari werkte dat prima. Mijn simkaart in mijn nieuwe toestel, niets. 

De instelling van mijn vaste toestel had ik nagekeken. Wijzigingen daarin doorvoeren zijn zo complex dat je dat nooit per ongeluk kan doen. Resetten, kan blijkbaar alleen door hem een minuut van de spanning af te halen, biedt geen soelaas. Mijn modem is al meerdere keren opnieuw opgestart. Ook heb ik hem een keer gereset en dus terug gezet naar de fabrieksinstellingen.

Het vervelende is dat ik eigenlijk geen gesprekken zonder nummerweergave opneem. Dat schiet dus zo niet op. Zowel geen nummerweergave op mobiel als vast 😖

Zojuist heb ik nog eens wat met de twee simkaarten geprobeerd. Als ik de simkaart van mijn man in het Huawei toestel plaats, dan heb ik zowel inkomend als uitgaand nummerweergave. Dus bellend naar vast en van vast naar mobiel, op beide toestellen wordt nummer en naam weergegeven. Plaats ik dezelfde simkaart in het Xiaomi toestel dan ziet alles er ook prima uit.

Neem ik mijn eigen simkaart, telefoonnummer eindigend op 94, dan laten beide mobiele toestellen geen nummer en dus zeker ook geen naam op mijn vaste toestel zien en vice versa. 

Mijn probleem heeft dus niets te maken met het Xiaomi toestel maar alles met mijn nummer of simkaart.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor het uitzoeken @Loonix64. nou weet ik niet of ik voor het weekend gewoon verkeerd keek of er iets veranderd is (ik neig naar het eerste). Maar nummerweergave stond inderdaad uit op het nummer eindigend op 94. Ik heb de numermweergave net weer aangezet. Als dit nu niet direct werkt kan het helpen je toestel nog even te herstarten!
Sorry voor het ongemak!

Toestel uitgezet en weer aangezet. Uitgaande nummer weergave werkt nog steeds niet. Simkaart in ander toestel geprobeerd, ook weer aan- en uitgezet, werkt nog steeds niet. 

Inkomende nummerweergave werkt inmiddels wel. Uitgaand vind ik minder belangrijk maar wel onhandig als het niet werkt. 

 

Nummerweergave op mijn vaste toestel is na nog een reset van de toestellen prima.

Reputatie 7
Badge +20

Ah dat is in ieder geval iets. Ik heb hier maar een knop voor nummerweergave en dat moet ook altijd allebei de kanten op werken. Het kan zijn dat het even iets langer duurt voordat de uitgaande ook aanstaat. Zou je (je toestel evt nog willen herstarten) en het nog eens proberen?

Helaas, ook nu na de boel nog een keer uit en aan zetten en ook nog eens geprobeerd in het toestel van mijn man blijft de situatie hetzelfde. Ik zie wel de inkomende nummers op mijn mobiel met nummer xxx94 maar uitgaand wordt 'geenrmelding' of 'privé nummer' weergegeven. 

Nummer van mijn man doet het nog steeds op beide nummers prima.

En ik realiseer me net dat dit dus wel een probleem is omdat dit inhoudt dat ik met mijn mobiel mijn man niet mobile kan bereiken omdat ie onbekende nummers nooit opneemt. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah balen! Dan heb ik zelf ook zo snel geen oplossing vrees ik. :frowning2:
Dit hoort uiteraard ook gewoon te werken! Ik heb een melding doorgezet naar mijn collega's van de technische dienst. Zij zullen hierover nog telefonisch contact met jou opnemen. Houd er wel rekening mee dat ze vanaf een 088 of afgeschermd nummer zullen bellen. Ik ga er vanuit dat dit deze week of begin volgende week zal zijn. Wil je me laten weten hoe het afloopt?

Beste Thomas, iIk heb net twee berichten ontvangen. Eentje dat de netwerkinstellingen zijn veranderd en een tweede dat mijn nummerweergave niet aan stond in de systemen. En nadat ik mijn telefoon weer uit en aan gezet heb, doet ie het! 

Ik kan het bijna niet geloven. Dankjewel voor je hulp.

Reputatie 7
Badge +20

Ah top! Dat is snel! Fijn! :) bedankt voor de terugkoppeling!