Geen internet na aanschaf databundel voor prepaid

  • 7 August 2021
  • 12 reacties
  • 269 keer bekeken

Goedemorgen,

Gisteravond via de app voor mijn moeders Sim-only een databundel aangeschaft. Betaald met beltegoed.Op haar telefoon een bevestigings-sms ontvangen maar zij heeft nog steeds geen internet wanneer wij haar loskoppelen van de WiFi. Wat gaat hier niet goed?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u 4G aangezet op het toestel?

Reputatie 7
Badge +10

Hoi @MarkRotterdam, mobiele data staat wel aan op de telefoon?

Vul anders alvast de gegevens in plus het mobiele nummer van jouw moeder in. Dit kun je in je forum profiel zetten onder ‘persoonlijke opmerkingen’. Dit is alleen voor jou en de KPN moderators zichtbaar. 

Dank je wel voor je reactie.4G had ik inderdaad al aangezet.

Reputatie 7
Badge +24

Het klinkt raar. Bij een sim-only (=abonnement) is eigenlijk geen sprake van beltegoed, daar heb je een bundel. 

Ik vermoed dus dat het hier om een prepaid gaat?

Ah, je hebt gelijk, geen Sim only maar een prepaid! Ik ga proberen de vraag aan te passen als dat lukt.

Reputatie 7

Hoi @MarkRotterdam, welkom bij ons op het forum. Het kan zijn dat mobiel internet op haar toestel uitstaat waardoor de verbinding nog niet werkt, heb je daarvoor de instellingen al gecheckt? Als je de sms hebt gekregen dat de bundel is aangezet lijkt die in ieder geval wel actief. Kan je een screenshot delen van de instellingen van de mobiele data?

Hoi @MarkRotterdam, welkom bij ons op het forum. Het kan zijn dat mobiel internet op haar toestel uitstaat waardoor de verbinding nog niet werkt, heb je daarvoor de instellingen al gecheckt? Als je de sms hebt gekregen dat de bundel is aangezet lijkt die in ieder geval wel actief. Kan je een screenshot delen van de instellingen van de mobiele data?

Hoi Jasper, het mobiel internet staat aan. Zij heeft een iPhone XR. Ik heb hem drie keer opnieuw opgestart en ik heb het geprobeerd op zowel 3G als 4G, maar niets. Probleem is dat wij een uur van elkaar vandaan wonen en ik er pas over tien dagen weer ben. Zij is tachtig en heeft nu buitenshuis geen internet op haar mobiel. Kan dit vanuit jullie op afstand worden bekeken en hersteld?

Mvg

Reputatie 7

Als het een instelling op het toestel is kan dat alleen op het toestel zelf, daar kunnen we van afstand niets aan veranderen. Als je daar weer bent kan je dat sowieso even controleren. Als je haar 06-nummer en het simkaartnummer op je forumprofiel kunt toevoegen bij "Persoonlijke opmeringen” kan ik ook een blik werpen of internet op het netwerk actief is voor dat nummer.

Als het een instelling op het toestel is kan dat alleen op het toestel zelf, daar kunnen we van afstand niets aan veranderen. Als je daar weer bent kan je dat sowieso even controleren. Als je haar 06-nummer en het simkaartnummer op je forumprofiel kunt toevoegen bij "Persoonlijke opmeringen” kan ik ook een blik werpen of internet op het netwerk actief is voor dat nummer.

Dank je wel Jasper, het telefoonnummer is toegevoegd onder ‘Persoonlijke Opmerkingen’,  het simnummer kan ik pas bekijken wanneer ik weer bij haar ben. Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.

Reputatie 7

Om gegevens erbij te kunnen pakken heb ik beide gegevens nodig, met een van beide kan ik helaas nog niets zien. Die gegevens zijn nodig als controle om zeker te weten dat we de juiste gegevens hebben en als bescherming, om te zorgen dat een vreemde niets kan doen met een nummer. Mogelijk kunnen zij het simkaartnummer al wel vinden en aan jou doorgeven? Dat nummer staat in de documentatie die bij de kaart is geleverd en op het kaartje waar de simkaart is uitgedrukt.

Om gegevens erbij te kunnen pakken heb ik beide gegevens nodig, met een van beide kan ik helaas nog niets zien. Die gegevens zijn nodig als controle om zeker te weten dat we de juiste gegevens hebben en als bescherming, om te zorgen dat een vreemde niets kan doen met een nummer. Mogelijk kunnen zij het simkaartnummer al wel vinden en aan jou doorgeven? Dat nummer staat in de documentatie die bij de kaart is geleverd en op het kaartje waar de simkaart is uitgedrukt.

Goedemiddag, het simkaart nummer is zojuist toegevoegd. De instellingen voor mobiele data staan aan. Toch is er geen internetverbinding wanneer zij niet op WiFi zit. Wat zie ik over het hoofd?

Reputatie 7

Dank je voor de aanvullende gegevens @MarkRotterdam! Ik ben er daarmee ingedoken en jullie zag niets over het hoofd. Zo te zien stond mobiele data uit aan de netwerkkant. Die heb ik net voor jullie aangezet. Het kan zijn dat jouw moeder haar toestel een opnieuw moet opstarten, of het werkt meteen al :slight_smile: