Beantwoord

Geen netwerk in buitenland

  • 8 November 2020
  • 12 reacties
  • 121 keer bekeken

Hallo, ik woon in Belize en kon hier altijd gewoon bellen en sms-en met mijn nederlandse nummer (prepaid). Een paar maanden geleden ben ik mijn sim kwijtgeraakt en heb via familie een nieuwe geregeld. Ik heb deze vorige week in mijn telefoon gedaan en nieuwe sim is geactiveerd, maar ik heb opeens geen netwerk meer. Kan dus niet bellen en sms-en. Ik heb geprobeerd de kpn app op mijn telefoon te installeren maar kan de bevestigingskode dus niet ontvangen. Wat te doen?

icon

Beste antwoord door Momomoore 12 November 2020, 01:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Momomoore, welkom! Ik kijk graag met je mee :-). Wil je je forumprofiel aanvullen met je 06-nummer en simkaartnummer? Dat kan bijvoorbeeld onder de ‘persoonlijke opmerkingen’. Laat hier even weten dat je dat gedaan hebt, dan kijk ik met je mee. 

Gedaan Marcia!

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @Momomoore, ik zie vanaf hier zo geen rare dingen. Kun je eens proberen te verbinden met een van de andere lokale netwerken?

Beide lokale netwerken zijn unavailable. Ik zal de sim in een andere telefoon proberen om te zien of het aan de telefoon ligt.

Heb sim card in een andere telefoon geplaatst en zelfde probleem: only emergency calls en kan geen netwerk vinden.

 

Reputatie 7
Badge +19

Als ik jouw gegevens erbij pak @Momomoore, zie ik een ander simkaartnummer bij ons in het systeem staan, dan dat jij hebt vermeld in je profiel. Heb je toevallig nog een andere simkaart?

Dat kan kloppen, ik ben geregistreerd met mijn oude sim kaart die ik kwijt was (en inmiddels weer gevonden heb). Mijn broer heeft toen een andere sim kaart gekocht en geactiveerd. Toen ik deze wilde registreren, kon dat niet omdat er een bericht naar mijn telefoon gestuurd werd, dat ik niet kon ontvangen omdat ik hier geen bereik heb. Ik heb de oude simkaart dus nog maar weet niet wat de puk code is, want ik kan niet in het systeem.

Reputatie 7
Badge +17

Hi! Ik reageer ook even. 
Als ik het goed begrijp ben je de simkaart in het verleden kwijt geraakt. Je hebt toen een nieuwe gekocht en geactiveerd. De nieuwe gebruik je nu en de oude is weg! Heb je met de nieuwe simkaart wel bereik gehad? Het simkaartnummer in jouw profiel, komt niet overeen met de simkaart die gekoppeld is aan het 06-nummer. Beter nog, het simkaartnummer dat je aan ons hebt doorgegeven is helemaal niet actief op dit moment! 

Dat verklaart waarom je geen netwerk. Kun je ook het oude simkaartnummer eens  in profiel zetten? Dan controleer ik of die overeenkomt met het reeds geactiveerde simkaartje. Als dit zo is, kan ik de pukcode aan je doorgeven. Hopelijk ben je snel weer bereikbaar:hugging:

Staat het simkaart nummer op de simkaart zelf? 

En ook raar, want toen ik de nieuwe simkaart wilde activeren, kreeg ik bericht dat die al geactiveerd was. Ik heb het oude sinkaart nummer in mijn profiel gezet.

Reputatie 7
Badge +30

Het is inderdaad het oude simkaartnummer dat hier nog als actief staat. Als je die oude simkaart weer in de telefoon doet, werkt het dan wel, of heb je dan dezelfde melding? Voor de zekerheid heb ik de PUK-code van die simkaart in je forumprofiel vermeld.

Toen ik een paar dagen geleden de oude kaart in de telefoon deed, vroeg die om de pukcode, die ik niet kon inzien omdat ik niet in het systeem kon. Ga het later vandaag weer proberen met de door jullie gegeven code.

Oude kaart werkt!

Heel erg bedankt voor het helpen zoeken naar een oplossing!!!