Beantwoord

Gesprek doorschakelen op mijn Android toestel lukt niet

  • 3 January 2024
  • 11 reacties
  • 241 keer bekeken

Hi there, ik heb al alles geprobeerd (van hier: https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/doorschakelen.htm) om een automatische call forwarding in te stellen op mijn android phone, maar het lukt niet. Hoe zou ik dat kunnen doen? Ik krijg de hele tijd deze fout codes na het “**21*[telefoonnummer]#[groene beltoets]” bellen: 

 

“Call forwarding Connection problem or invalid MMI code.(0) 

 

Zou jullie aan mij kunnen helpen?

Ook bij de android instellingen lukt het niet, dan krijg ik: “Unexpected response from network” error

 

Ik wil alle calls gewoon naar mijn anderen 06 nummer van forwarden. Later wil ik het naar een 085 nummer forwarden. Hoe kan dat? 

icon

Beste antwoord door RBxx 3 January 2024, 20:26

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @steedsmeerenmeer Heb je deze melding op die pagina gelezen? Lukt het dan wel?

Krijg je een foutmelding van het netwerk op jouw telefoon?
Gebruik dan de doorschakelcodes voor bellen via het 4G netwerk.

Doorschakelen bij bellen via het 4G netwerk

Toets de code en het (vaste) telefoonnummer in waarnaar je wilt doorschakelen, gevolgd door de groene beltoets.

Doorschakelen Activeren Deactiveren
Bij geen gehoor *61*[telefoonnummer][groene beltoets] #61[groene beltoets]
Bij geen gebruik *62*[telefoonnummer][groene beltoets] #62[groene beltoets]
Bij in gesprek *67*[telefoonnummer][groene beltoets] #67[groene beltoets]
Direct doorschakelen *21*[telefoonnummer][groene beltoets] #21[groene beltoets]

Yup, ik heb al die codes geprobeerd, zoals beschreven :( en toch krijg ik die melding: 

“Call forwarding Connection problem or invalid MMI code.(0) 

Reputatie 7
Badge +21

Dus je hebt al deze instellingen geprobeerd?

  1. Mobiele doorschakelfunctie aanzetten/uitzetten Android

  2. Mobiel doorschakelen bij bellen via het 2G/3G netwerk

  3. Doorschakelen bij bellen via het 4G netwerk

 

Hi, jaa, als ik het in de settings probeer dan krijg ik: 

 

“Unexpected response from network” 

 

Ik heb elke mogelijke netwerk geprobeerd (zoals  2/3/4 g netwerk) maar toch krijg ik de ““Call forwarding Connection problem or invalid MMI code.(0) “ error… ik weet het niet hoe kan dat zo :( 

Ik heb het ook via een iphone geprobeerd: het werkt gewoon niet. 

Maar met een odido simcard werkt het wel… misschien support Kpn helemaal geen call forwarding? 

Reputatie 7
Badge +17

In een ander topic van iemand met MMI code problemen zie ik het volgende: 

De oorzaak van foutmelding “Verbindingsprobleem of ongeldige MMI-code” kwam doordat ik bij “Instellingen / Beveiliging en privacy” onder het kopje “Extra beveiligingsinstellingen” de instelling “Automatisch blokkeren” had ingeschakeld. 
→ Nu ik dat automatisch blokkeren weer heb uitgeschakeld krijg ik m'n fout niet meer.


Zou je dat nog willen proberen, ondanks dat het bij een iPhone ook niet werkt?

Mocht het daarna ook niet lukken dan raad ik je aan om met ons te bellen via 0800-0402 doordeweeks tussen 8:00 - 18:00 en op zaterdagen tussen 8:00 - 17:00. Dan kan mijn collega kijken of de instellingen van je abonnement goed staan en hopelijk is het dan snel opgelost!

Hoi, ik heb alles geprobeerd, en ik belde ook jullie klantenservice. Na een 10 minute gesprek jullie collega had nog geen idee wat “call forwarding” is dus ik was gezet op een 20 minuten wachtlijn voor iemand anders. In die tijd had ik een Odido sim gehaald, in hetzelfde telefoon ingezet (ik heb 2 sim slots) en die werkte gelijk….

 

Ik zou graag willen dat hier een oplossing inzit maar als hetzelfde telefoon gewoon werkt voor een anderen network (en ik was ervoor echt 3 uur bezig met verschillende oplossingen: van die privacy settings tot en met opstarten in de privacy mode), nothing worked. Dus laat het aan mij weten als er een oplossing komt, dan schakel ik mijn nummer graag terug naar jullie. 

Reputatie 7
Badge +17

Hmmm, jammer dat het telefonisch niet opgelost is. 😥

Zou je je forumprofiel aan willen vullen en hier een seintje willen geven als je dit gedaan hebt? Dan ga ik kijken of ik wat in de abonnementsinstellingen kan vinden. 

Ik heb het gedaan ;)

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt @steedsmeerenmeer! Op het 06-nummer uit je profiel kan ik geen KPN abonnement vinden. Wil je controleren of deze klopt? 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @steedsmeerenmeer 

Ik zie nu pas (😊) dat het topic in de categorie Prepaid staat.

Als dit klopt dan is dat de verklaring denk ik. Prepaid kan je niet doorschakelen naar een ander nummer, alleen naar de voicemail.

Prepaid werkt met vooraf gestort saldo. Er kan te weinig op staan om een gesprek door te schakelen of tijdens een doorgeschakeld gesprek opraken. Verder maak je dan kosten waar je geen invloed op hebt. Zelf heb je de lengte van een uitgaand gesprek wel in de hand, via doorschakeling niet.

Doorschakelen naar de bij het nummer horende voicemail is zonder extra gesprekskosten.

Reageer