Beantwoord

Hoe kan mijn werkgever mijn prepaid nummer overnemen?

  • 6 December 2023
  • 11 reacties
  • 122 keer bekeken

Hallo,

 

Ik zie dat ik precies dezelfde vraag heb als het topic: KPN Prepaid klantnummer voor overname door nieuwe werkgever. Kunnen jullie mijn klantnummer sturen zodat mijn werkgever mijn telefoonnummer kan overnemen? 

 

Met vriendelijke groet,

Sanne van Beers

icon

Beste antwoord door RBxx 6 December 2023, 18:22

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7

Bij het afsluiten van een nieuw abonnement bij een willekeurige provider zou jouw werkgever een verzoek tot nummerbehoud moeten indienen voor jouw huidige prepaid telefoonnumer. Daar hoeft KPN verder niets voor te doen of aan te leveren.

Mijn werkgever is klant van KPN en mijn prepaid nummer is KPN. Onze IT medeweker geeft aan dat hij mijn klantnummer nodig heeft. 

 

Als dat niet het geval is, hoe kan hij dan mijn nummer overnemen? 

 

Dank voor de snelle reactie. 

Reputatie 7

Bij een prepaid nummer heb je naar mijn weten ook geen klant nummer.

Wil jouw werkgever een abonnement voor jou afsluiten of wil jouw werkgever jouw prepaid kaartje gaan bekostigen?

Dat laatste daar heb ik nog niet eerder van gehoord en ik vraag me ook af of daar überhaupt iets voor is.

Dat eerste betekent gewoon het aanvragen van nummerbehoud bij het aangaan van dat nieuwe abonnement.

Mijn werkgever gaat een van hun abonnementen op mijn nummer zetten (of andersom;)). Prepaid zal dus niet meer gebruikt worden.

Ik heb nu een prepaid kaart omdat ik in het buitenland woon en mijn nummer graag wilde behouden zonder maandelijkse kosten. Nu gaan we terug naar Nederland verhuizen. 

Ik zal doorgeven dat mijn IT collega nummerbehoud moet aanvragen. 

Als hij nog ergens tegenaan loopt, dan kom ik weer bij je terug. 

 

Dank! 

Reputatie 7
Badge +21

Ook een prepaid nummer heeft een klantnummer. Op basis van 06-nummer en simkaartnummer kan een KPN moderator dit verstrekken. Zie bijvoorbeeld dit topic.

Als @SvanBeers deze informatie in het forumprofiel zet bij "Persoonlijke opmerkingen" kan de moderator het klantnummer opzoeken. 

@RBxx , zojuist de informatie ingevuld. 

Ik ontvang graag mijn klantnummer. 

@RBxx , Heb je een idee hoe ik in contact kan komen met een KPN moderator? 

Reputatie 7
Badge +21

Een moderator pakt de topics op in volgorde van binnenkomst. Dat kan enkele dagen duren.

Reputatie 7
Badge +17

Normaal gesproken zou ik je hiervoor verwijzen naar onze telefonische klantenservice, @SvanBeers. Maar voor deze keer maak ik een uitzondering. Ik heb alleen nog wel jouw simkaartnummer nodig. Zou je deze nog onder persoonlijke opmerkingen willen plaatsen?

Hoi @Denise_ ,

Ik heb mijn simkaartnummer toegevoegd. 

Vriendelijk bedankt alvast!

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb jouw klantnummer toegevoegd aan jouw profiel, onder ‘Klantnummer (Mobiel abonnement)’. 😊

Reageer