Beantwoord

Ik kan wel bellen maar niet gebeld worden

  • 18 July 2020
  • 11 reacties
  • 4391 keer bekeken

Hoi hoi

Sinds een paar dagen kan ik dus wel bellen en internetten maar niet gebeld worden. Ik heb een prepaid simkaart met en een bundel en genoeg tegoed Ik heb wel een nieuwe telefoon een Wiko view 3 lite die dus niet in de toestelhulp staat. Ik heb alles al geprobeerd. Hebben jullie nog een idee?? 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 18 July 2020, 19:07

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Oei @yvette010 ,

Dat kan verschillende oorzaken hebben. 
 

Staat de optie “Houdt onbekende bellers stil” aan?

Staat wellicht doorschakelen ingeschakeld? 

Heb je een beltoon gekozen? 

Dat is het ook allemaal niet

 

Als het kpn nummer gebeld word krijg je gelijk die tuutjes

 

Reputatie 6
Badge +6

Als je nog je oude toestel hebt (of andere) stop dan is daar je simkaart in  en probeer is dan naar je nummer te bellen, als het dan wel werkt, dan weet je waar je het moet zoeken ;)

Reputatie 7
Badge +28

@yvette010 

Probeer eens de simkaart eruit te halen en daarna weer opnieuw voorzichtig erin. 
 

Vervolgens dan jouw telefoon opnieuw opstarten. 

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @yvette010, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je niet gebeld kan worden.. Fijn dat je in ieder geval wel zelf kan bellen, dat scheelt weer! Maar ik zoek graag mee naar de oplossing. Kan je aangeven of je de simkaart al in een ander toestel hebt kunnen testen? Dat is namelijk een belangrijk moment, om te kijken of het probleem bij de simkaart ligt (als ook in het andere toestel deze problemen voorkomen) of bij het toestel (indien in het andere toestel geen problemen voorkomen). 

Laat je even weten wat uit de wisseltruc is gekomen? Dan kunnen we gerichter op zoek naar de oplossing!

Heb net de sim in de oude telefoon gedaan en daar werkt hij wel.

Reputatie 7
Badge +28

Dat verbaast mij niet, maar fijn dat je het hebt getest. 

@yvette010

Probeer eens de simkaart eruit te halen en daarna weer opnieuw voorzichtig erin. 
 

Vervolgens dan jouw telefoon opnieuw opstarten. 

 

Nu dan graag dit uitvoeren in jouw nieuwe telefoon. 

Reputatie 7
Badge +21

@yvette010 is het nog gelukt met je toestel en de instellingen? Aangezien de simkaart het wel in een ander toestel deed..

Hoi hoi eerst deed de simkaart het nog niet wel bellen en internet maar niet gebeld worden

Dag erna deed het het ineens weer wel

Geen idee wat er gebeurt is

Reputatie 7
Badge +28

Mooi zo. :thumbsup_tone3:  Dan heeft het opnieuw in jouw telefoon plaatsen van het kaartje kennelijk toch geholpen. 

Heb net de sim in de oude telefoon gedaan en daar werkt hij wel.

 

Reputatie 7
Badge +21

@yvette010 fijn om te lezen dat hij het weer goed doet. Er even uithalen en weer instoppen lijkt dus geholpen te hebben. In ieder geval top dat je weer bereikbaar bent en zelf kan bellen, en mocht je dit in de toekomst weer ervaren dan weet je wat te doen en weet je ook ons te vinden op het Forum! :wink:

Reageer