Beantwoord

Ik krijg geen GPRS verbinding op mijn SOS watch

  • 29 March 2023
  • 9 reacties
  • 76 keer bekeken

Hoi,

 

Ondanks het doorlopen van de codes die naar mijn sos watch gestuurd moeten worden, blijft het me niet lukken de apn en gprs van m'n sos horloge in te stellen. Kan het zijn dat er iets aan de (prepaid) simkaart eerst gewijzigd moet worden?

 

Waar kan ik dat instellen?

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 1 April 2023, 22:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Hoi,

Ondanks het doorlopen van de codes die naar mijn gps-watch gestuurd moeten worden, blijft het me niet lukken de apn en gprs van m'n sos horloge in te stellen. Kan het zijn dat er iets aan de (prepaid) simkaart eerst gewijzigd moet worden? 

In de beschrijving staat om bij de provider (kpn prepaid SIM) na te gaan dat de sim internet en gprs ondersteund/ingesteld wordt.

Ik heb voor apn geprobeerd: wat gegeven werd door de beschrijving:

apn:apn, username:kpn, pw:gprs

En: apn:internet, geen username&pw

En: apn:portalmmm.nl, geen username&pw

Deze moeten met sms naar de Watch gestuurd worden.

De sim kan met internet verbinding maken maar toch lukt de gprs instellen niet. Dit moet gaan over het G2 netwerk?

 

Ik lees bij andere vragen dat vanuit #klantenservice iets ingesteld moet worden op de simkaart?

Graag reactie

@klantenservice

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Naomi05, jammer dat je het nog niet voor elkaar hebt gekregen ondanks dat je er zo je best voor hebt gedaan!

Zou je het mobiele nummer én volledige simkaartnummer in willen vullen in het opmerkingsveld van je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik voor je of er vanaf onze kant nog een aanpassing gedaan kan worden of dat alles al goed ingesteld staat!

Gedaan

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb de APN nu op ‘Prepaidinternet’ gezet, zou je die eens kunne proberen @Naomi05? 🙂

 

Let op: In december 2025 stopt het 2G netwerk bij KPN

Meer informatie hierover kun je vinden in het onderstaande topic:

Moet dan username en password (volgens handleiding mijnsos  u.n: kpn en p.w gprs) ook ingevuld worden? Of leeg houden?

GPRS kan wel toch gewoon met prepaid SIM?(lijkt me wel aangezien zij deze sim mee sturen)

 

Reputatie 7
Badge +20

GPRS = 2G, jouw simkaart kan zowel met 2G als met 4G verbinden en dit iets niet iets waar wij vanaf onze kant iets voor in kunnen of moeten stellen. Hoe dit precies ingesteld moet worden in jouw apparaat, daar ben ik dus ook niet van op de hoogte. Ik wil je dan ook aanraden om even aan te kloppen bij de klantenservice van het bedrijf dat de sos watch geproduceerd heeft, daar zullen ze uiteraard precies weten wat er ingesteld moet worden 🙂

Maar moet bij apn:Prepaidinternet

 Wel of geen username en password ingevuld worden? Dat zijn jullie gegevens toch?

Reputatie 7
Badge +20

Ah sorry, ik begreep je vraag verkeerd 😅😬 Vanaf onze kant zijn daar geen inloggegevens voor nodig!

Reputatie 2

In januari 2023 het zelfde probleem ondervonden. Ik ben niet aan de gang gegaan met het instellen van de APN via SMS berichten naar het telefoonnummer van de SIM in het horloge, maar ben overgestapt op een gratis prepaid kaartje van Lebara; werkte direct na opwaarderen zonder verder iets te doen.
KPN gebruikt een hele reeks APN namen voor mobiel internet, waarbij de APN naam aan het gebruikte SIM kaartje moet worden gekoppeld (door KPN).
Achterin deze handleiding staan  SMS commando's voor een bepaald type GPS SOS watch; dit als voorbeeld.