Vraag

Incasso na opwaarderen via SMS mislukt

  • 3 November 2020
  • 3 reacties
  • 75 keer bekeken

Ik lees in andere topics dat er meer oude Telfort prepaid klanten zijn met hetzelfde probleem.

Ik was een prepaid klant van Telfort en moet sinds kort via KPN mijn beltegoed opwaarderen. Ik heb via een SMS naar 1299 opgewaardeerd, dat lukte om de een of andere reden pas na 12 uur nadat ik de SMS had gestuurd. Toen was mijn beltegoed inderdaad opgewaardeerd, maar ik kreeg direct daarna een SMS waarin stond:

“Beste klant, u kunt niet meer opwaarderen via SMS vanwege een mislukte incasso of een stornering. U ontvangt een aparte SMS met een mogelijkheid om de openstaande betaling te voldoen. Daarna kunt u weer gebruik maken van opwaarderen via SMS. Groet, KPN”

Het beltegoed is inderdaad niet van mijn bankrekening afgeschreven, hoewel er voldoende geld op mijn rekening staat en ik de incasso ook niet heb gestorneerd. Ik heb ook niet die beloofde SMS gekregen waarin zou staan hoe ik dan wel moet betalen.

Nu kan ik dus niet meer opwaarderen. Van andere topics begrijp ik dat andere mensen met dit probleem zelfs na 6 maanden die SMS nog niet hebben gehad.

Wat moet ik nu doen? Kan iemand bij KPN zorgen dat ik inderdaad die SMS krijg met hoe ik moet betalen?


3 reacties

Reputatie 2
Badge +3

Hoi @12Anoniem!

 

Ik kijk graag eens met je mee hier naar. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

De gegevens die ik sowieso nodig heb zijn het mobiele nummer en het simkaartnummer :).

Dat is heel aardig van je, Marguaritha, dank je, maar de incasso is inmiddels toch gelukt.

Ik denk dat mijn bank de incasso eerder had geweigerd omdat de KPN mijn naam niet wist, alleen mijn bankrekeningnummer? Maar nadat ik (om op dit forum te kunnen posten) een KPN-ID had aangemaakt en mijn mobiele nummer daaraan had gekoppeld, wist de KPN onder welke naam ze de incasso aan mijn bank moesten aanbieden, misschien dat dat heeft geholpen? Ik weet het niet. Het probleem is in ieder geval opgelost.

Reputatie 2
Badge +3

Top! Goed om te horen dat het inmiddels is gelukt :).

Reageer