Beantwoord

Is er een oplossing voor prepaid sim die niet in een telefoon zit zodat deze niet verloopt?

  • 1 October 2023
  • 6 reacties
  • 27 keer bekeken

Bij ons op scouting maken we gebruik van een 06-nummer welke in een module zit en SMS’jes stuurt als een contact schakeld.

Nu moeten we steeds opwaarderen en zijn we dat vergeten waardoor die geblokkeerd of opgeschort is.  

Wat zijn de opties en is er een mogelijkheid voor een m2m simkaart welke alleen voor sms verkeer nodig is.

 

Ik heb hetzelfde probleem, kortom is deze prepaid van KPN geen oplossing voor dergelijke contactmodules voor garagehouder, hekwerken etc. En dat snap ik wel, er is tenslotte niets aan te verdienen. Heeft KPN hier een betere oplossing voor?

 

Admin: afgesplitst naar eigen topic

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 3 October 2023, 12:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Ha @Stephan P, bij alle providers zit er een ‘regel’ aan dat deze opgewaardeerd moet worden. Bij KPN is het zo dat je kosten moet maken, niet per se op hoeft te waarderen. Dat gezegd hebbende, kan ik me ook voorstellen dat dit inderdaad geen optimale oplossing is. Wat dat dan wel is, durf ik niet te zeggen. Wij hebben alleen prepaid óf abonnementen, maar dan ben je onder de streep nog meer kwijt. Dat is voor jou ook niet echt de oplossing :(.

Geen idee of dit ook bij KPN kan, maar er zijn providers waar je kan instellen dat je prepaid tegoed automatisch op gewaardeerd wordt als het beneden een bepaald bedrag komt.

Tja, eigenlijk gaat het tegoed nooit op omdat deze modules zelf ophangen als ze gebeld worden. Alleen voor programmeren en status uitlezen verzendt de module een SMS. Je moet er dus zelf aan denken elke 6 maanden een status op te vragen om te voorkomen dat het nummer vervalt.

Zelf aan denken hoeft niet 😉

In je / een agenda zetten dat je over bv 5,5 maand de status op vraagt

Als je de status per SMS kan / moet opvragen een scheduled SMS aanmaken

Dat ☝. Voor dat soort 'denken’ hebben we gelukkig agenda's. Met geldig houden kan je in principe héél lang doen met een tientje tegoed. Ik heb er met mijn prepaid zo eens 1½ jaar mee gedaan. Steeds even zo'n 2 weken (beetje ruim nemen) voor het volgende verloopmoment een kort belletje (zit hier in telefoontje).

En anders is een mobiel data only abonnementje een optie. Dat is 5 euro per maand. En verloopt natuurlijk niet ivm de automatische incasso. De prijs van 5 euro is alleen als je ook nog een abonnement voor vast internet bij kpn hebt. Ik weet echter niet of zo'n data only abonnementje ook bellen naar het hek (zou dan 097 nummer zijn) en sms verzenden ondersteunt.

SMS versturen en ontvangen kon met data only, geen idee of dat nog kan

Met een Data Only simkaart met een 097 nummer kun je ook smsen ontvangen en versturen.