Beantwoord

Kan ik een vijf jaar oude prepaid simkaart heractiveren?

  • 19 June 2023
  • 2 reacties
  • 134 keer bekeken

Hoi! Ik had 5 jaar geleden een prepaid simkaart. Ok zie nu in de app, heel terecht, dat hij niet meer actief is. Kan ik dit nummer dan helemaal niet meer gebruiken? Of is er een manier waarop ik hem kan activeren zodat ik een bundel erop kan zetten voor mijn bezoek aan NL? Dankjewel!

icon

Beste antwoord door RBxx 19 June 2023, 16:24

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Dutchwithjoyce 

Een prepaid simkaart blijft onbeperkt geldig zolang je hem actief gebruikt. Je moet iedere 6 maanden iets van het tegoed gebruiken voor bellen, sms en/of internet. Na 5 en 6 maanden krijg je een herinnering via sms. Na 6 maanden inactiviteit wordt het nummer uitgaand geblokkeerd en dan heb je nog 90 dagen om het nummer te deblokkeren door het tegoed op te waarderen. Doe je dat niet, dan wordt het nummer volledig geblokkeerd en ook opgeheven. Dat is definitief en onherstelbaar. Het nummer kan inmiddels al lang weer opnieuw uitgegeven zijn en bij iemand anders in gebruik zijn. 

Jij zal nu tijdens jouw bezoek aan Nederland een nieuwe prepaid (met nieuw nummer) moeten aanschaffen.

Dit nummer is hoogst waarschijnlijk op nieuw uit gegeven. Bel met een andere telefoon eens naar dat nummer, als je geluk hebt wil de huidige eigenaar het nummer wel aan je geven