Beantwoord

Kan ik mijn abonnement omzetten in Prepaid zonder te bellen met de klantenservice?

  • 24 November 2023
  • 8 reacties
  • 79 keer bekeken

Ik wil graag mijn abonnement omzetten in pre-paid maar ben aan het reizen dus wil niet naar klantenservice bellen. Ik had een belafspraak gemaakt maar dan komt er maar geenĀ lijn tot stand. Kan ik dit ook gewoon per email of formulier doen?

icon

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem 25 November 2023, 19:51

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Welkom op het forum van KPNĀ @GeenreactievanKPNĀ 

Dit kun je telefonisch regelen, door even te bellen met de telefonische klantenservice van KPN.
Het telefoonnummer hiervan is: 0800-0402

Spreek nadat de voice respons stem heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
OpzeggenĀ en je wordt doorverbonden met de afdeling opzeggingen en contractbeheer, die dit voor jouw kunnen regelen.

Deze afdeling is bereikbaar: maandag t/m vrijdag van 8:00 tot 20:00 uur en op de zaterdag van 8:00 tot 17:00 uur (zondag en feestdagen gesloten).

Deze week is het erg druk op deze afdeling wegens Black Friday, waardoor de wachttijden aan de telefoon vaak oplopen tot meer dan 15 minuten.
Mijn advies zou daarom ook zijn, om dit pas volgende week te gaan regelen.

KPN maakt geen gebruik van e-mail, dus via die weg kun je KPN (helaas) niet bereiken.
En er bestaat ook geen formulier waarmee je dit zelf kunt regelen, je dient echt telefonisch contact op de nemen met de klantenservice van KPN, ook om teĀ verifiĆ«renĀ dat jij daadwerkelijk de contractant bent.

Reputatie 7
Badge +28

HalloĀ @GeenreactievanKPNĀ ,

Ben je in het buitenland? Dan kun je KPN bereiken via +316 1200 1200.Ā 

Vandaag nog tot 18.00. Op zaterdag van 8.00 tot 17.00, zondag gesloten.Ā 

Ā 

Kan ik online of per brief opzeggen?

Je kan ook online of per brief opzeggen. Het duurt echter maximaal vier weken voordat de opzegging is verwerkt. We bellen je altijd om de opzegging te bevestigen. Als we je de eerste Ā keer niet bereiken, dan proberen we het nog acht keer.

Online: vul hierĀ het online opzegformulierĀ in. We bellen je altijd om te bevestigen. Dit doen we met een 088 telefoonnummer.Ā 

Per brief: Stuur een brief naar het onderstaande adres. We adviseren je de brief aangetekend te versturen. We bellen je altijd om te bevestigen. Dit doen we met een 088 telefoonnummer.Ā 

KPN Klantenservice
T.a.v. Opzeggen
Postbus 235
2400 AE Alphen aan den Rijn

Een schriftelijke opzegging moet minimaal de volgende gegevens bevatten:

- Naam (van de abonnee)
- Adres en woonplaats
- Telefoonnummer (je mobiele nummer als je geen vast nummer hebt)
- Geboortedatum
- Contractnummer van het op te zeggen abonnement
- Rekeningnummer waar het abonnement van wordt afgeschreven
- Datum van opzegging (wensdatum, houd rekening met opzegtermijn)
- Welke producten je op wilt zeggen
- Reden van opzegging

Ā 

bron :Ā https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm

Ā 

In de brief of op het formulier dan ook vermelden dat je prepaidklant wilt blijven.Ā 

Dank voor de suggestie, maar de optie om iets van informatie toe te voegen om naar pre-paid over te gaan zit echt niet in het formulier. Er is nergens een veld waar ik dat kan toevoegen of ik kijk er volledig overheen.

Reputatie 7
Badge +28

Ok, dan wordt het nummer automatisch overgezet op prepaid.Ā 

Sorry wat bedoel je ā€œIkā€. Welk veld zou volgens jou ruimte geven om aan te geven dat je niet wil opzeggen maar om wil zetten in pre-paid?

Reputatie 7
Badge +28

Was een typefout. Aangepast naar OkĀ 

Reputatie 7
Badge +10

Ok, dan wordt het nummer automatisch overgezet op prepaid.Ā 

Met het invullen van dit formulier, wordt het abonnement niet automatisch omgezet naar een prepaid.
Het is een online opzegformulier, om het mobiele abonnement volledig op te zeggen, waarbij je zoals @GeenreactievanKPNĀ ook al aangaf, je niet kunt aangeven dat je overgezet wilt worden naar een prepaid aansluiting.

Het beste is om te bellen, zodat je zeker weet dat het omzetten goed gaat verlopen.
Dit adviseerde ik klanten ook, toen ik nog werkzaam was bij Ć©Ć©n van de providers op de klantenservice, om fouten te voorkomen.

Reputatie 7
Badge +10

Sorry wat bedoel je ā€œIkā€. Welk veld zou volgens jou ruimte geven om aan te geven dat je niet wil opzeggen maar om wil zetten in pre-paid?

Het beste kun je gewoon bellen met de telefonische klantenservice van KPN, om een stuk zekerheid in te bouwen, dat het omzetten goed en foutloos gaat gebeuren.

Bel dus aankomende week even tussen 08:00 en 20:00 uur met de afdeling opzeggingen en contractbeheer van KPN, en zei zullen jouw hiermee verder gaan helpen.
Spreek nadat de voice respons stem heeft gevraagd waarom je belt, het volgende in:
Opzeggen, en je wordt doorverbonden naar deze afdeling.

Telefoon: 0800-0402

Reageer