Beantwoord

Kan ik mijn beltegoed meenemen naar nieuwe provider?

  • 20 June 2019
  • 4 reacties
  • 559 keer bekeken

Ik had altijd prepaid van Telfort, maar die is nu overgenomen door KPN. De tarieven zijn echter best duur. Dus ik wil overstappen naar een andere provider. Maar ik heb nog 50 euro beltegoed. Kan ik die 50 euro meenemen naar een nieuwe provider?

Ik denk aan een provider die ook het KPN netwerk gebruikt.
icon

Beste antwoord door wjb 21 June 2019, 08:50

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Je beltegoed wordt automatisch overgenomen door KPN.
Als je wat anders wilt, dan zul je het beltegoed bij KPN op kunnen bellen. Dat krijg je heus niet terug.

Dit schrijft KPN er over:

Vanaf 15 juni wordt jouw Telfort Prepaid automatisch KPN Prepaid. Je hoeft hier zelf niets voor te doen. We sturen je een sms zodra je over bent. Je kunt je telefoon gewoon gebruiken zoals altijd. Je beltegoed en de Telfort opwaardeerbonnen blijven geldig. Alleen de bundels veranderen, alle andere tarieven blijven gelijk. Heb je een bundel aan staan, dan krijg je bij KPN een soortgelijke bundel.

Een groot voordeel van KPN is dat al je beltegoed onbeperkt houdbaar is. Dus ook je bonustegoeden. Het enige dat je moet doen is eens in de 6 maanden bellen, sms’en, internetten of opwaarderen.

Bij KPN kun je ook zonder databundel gebruikmaken van internet. Wel zo handig als je maar even online wilt zijn. Je betaalt dan 0,15 per MB uit je beltegoed. Wil je geen internet gebruiken, zet dan internet uit in je telefoon. Via onze toestelhulp lees je hoe je dat doet. Wil je voordeliger internetten? Bestel dan een internetbundel.
Reputatie 7
Het tarief voor prepaid bellen is bij Telfort €0,36 per minuut en bij KPN €0,30 per minuut. Bij Telfort wordt per minuut afgerekend en bij KPN per seconde met een minimum van 1 minuut. Dat kan in de praktijk heel veel schelen waardoor KPN gunstiger is.
De overgang van Telfort naar KPN zou dus gunstig voor je moeten zijn.

Aan de andere kant is een tarief van €0,30 natuurlijk enorm hoog als je weet dat prepaid bellen bij T-Mobile bijvoorbeeld €0,20 per minuut kost. (Ook afgerekend per seconde met een minimum van 1 minuut.)

Het beltegoed kan je echter niet meenemen.
Zorg er in de toekomst dan ook voor dat je beltegoed zo laag mogelijk blijft.
aldi 13 cent per minuut, ook op kpn netwerk.
bliep 5 cent per minuut op tele2 netwerk.
Reputatie 7
Hallo @meneer C, welkom op het KPN forum. Leuk dat je hier een vraag stelt. Zo te zien hebben Noordzee en wjb je vraag beantwoord. Top! Deze informatie klopt. Je bent recent van Telfort naar KPN overgezet, bij ons is je tegoed uiteraard gewoon te gebruiken. Dat geldt niet als je overgaat naar een andere provider. Jammer dat je overweegt over te stappen. Maar wanneer dat gunstiger voor je is, kunnen we je niet tegenhouden. Wel wil ik je nog attenderen op het welkomstcadeau dat we voor je klaar hebben liggen. Je kunt kiezen éen van onderstaande bundels;
1. Gratis 60 minuten bellen/sms'en
Wil je deze bundel activeren? Sms dan: belbundel naar 1515.
Uitgesloten zijn betaalde servicenummers en bellen/sms'en vanuit Nederland naar het buitenland.
2. Gratis 1000 MB internet
Wil je deze bundel activeren? Sms dan: internetbundel naar 1515.

Let op: Sms alleen het woord belbundel óf internetbundel. De bundel is 31 dagen geldig in Nederland en in de EU. De bundel stopt automatisch, je zit dus nergens aan vast. Meer informatie vind je op Van Telfort prepaid naar KPN prepaid.

Reageer