Beantwoord

Kan ik mijn bevroren prepaid nummer nog redden?

  • 21 June 2023
  • 5 reacties
  • 95 keer bekeken

Ik ben bang dat mijn Pre Paid nummer is bevroren door te weinig gebruik. Is er een mogelijkheid dat ik mijn nummer terug kan krijgen op een nieuwe pre paid kaart of met een abbonement??

icon

Beste antwoord door GerritS76 21 June 2023, 12:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Als je 6 maanden niet belt (waarbij de gebelde heeft opgenomen), geen sms'je hebt verzonden of internet hebt gebruikt, dan wordt je nummer bevroren voor een periode van 90 dagen. Binnen deze 90 dagen moet je opwaarderen om het nummer weer actief te krijgen.

Waardeer je niet op, dan ben je, je telefoonnummer kwijt en is dit niet te herstellen.

 

Bron: Veelgestelde Vragen over Prepaid

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @DJTSV , je kan er dus niet meer mee bellen? Kan je nog wel gebeld worden?

In het eerste geval kan je door opwaarderen het nummer nog ‘ontdooien’, maar als je ook niet meer gebeld kan worden is het te laat. Dan heb je het nummer minstens 9 maanden niet gebruikt en is het nummer opgeheven. Dit is definitief en onherstelbaar.

Dan moet je een nieuwe prepaid simkaart kopen (met een nieuw nummer).

Zie voor alle antwoorden → Veelgestelde vragen over prepaid

Als ik mijn nummer bel krijg ik de melding “dit nummer is niet in gebruik” dus ik denk dat het nummer is opgeheven. Dus de vraag is eigelijk, zou je met een verzoek bij KPN dat oude nummer op een nieuw abbonoment kunnen krijgen??

Als ik mijn nummer bel krijg ik de melding “dit nummer is niet in gebruik” dus ik denk dat het nummer is opgeheven. Dus de vraag is eigelijk, zou je met een verzoek bij KPN dat oude nummer op een nieuw abbonoment kunnen krijgen??

Nee, je oude nummer is opgeheven en niet terug te krijgen middels een verzoek. Op dit moment zit deze waarschijnlijk in een zogenaamde cooldown periode waarna deze op termijn zal terugkeren in de roulatie.

Reputatie 7
Badge +21

Nee, dat nummer ben je kwijt. Dat gaat na een periode van quarantaine naar de “ballenbak” en gaat van daaruit terug in circulatie op een willekeurige nieuwe (prepaid) simkaart.