Beantwoord

Kan ik prepaid opwaardering ongedaan maken?

  • 26 May 2023
  • 11 reacties
  • 121 keer bekeken

Ik heb afgelopen dinsdag mijn prepaid uit automatisme opgewaardeerd, maar ik was vergeten dat mijn dochter een abonnement voor me heeft geregeld die zeer binnenkort ingaat op datzelfde telefoonnummer. Ik heb deze prepaidopwaardering dus helemaal niet nodig en ook nog niet gebruikt. Kan ik deze ‘aankoop’ ongedaan maken?

Ik heb afgelopen dinsdagmiddag gechat met de chatbot en ik zou binnen 15 min. teruggebeld worden. Dit is niet gebeurd.

Ik heb daarna een digitaal formulier van KPN (anders dat dit) ingevuld, maar daarop geen reactie ontvangen.

Ik wil graag een antwoord op mijn vraag (en het geld terug), maar ik vang steeds bot.

icon

Beste antwoord door GerritS76 26 May 2023, 14:53

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Ik heb deze prepaidopwaardering dus helemaal niet nodig en ook nog niet gebruikt. Kan ik deze ‘aankoop’ ongedaan maken?

Als de opwaardering heeft plaatsgevonden voordat het nummer is omgezet naar een abonnement, dan wordt het tegoed dat op uw prepaid simkaart staat verwerkt en verrekend op de eerste factuur van uw abonnement.

Meer informatie hierover tref u aan op deze pagina onder “Veelgestelde vragen".

 

Bedankt voor de reactie. Mijn excuses, ik ben vergeten te vermelden dat ik geen abonnement aanga bij KPN, maar bij een andere aanbieder.

Als je overstapt naar een andere provider dan raak je alles wat je als tegoed hebt, kwijt, Voor zover ik weet is het ook niet mogelijk om tegoed dat per ongeluk gekocht is, net voor een overstap naar een andere provider, terug te draaien.

Bestaat er niet zoiets als herroepingsrecht? Ik heb spijt van mijn aankoop, ik heb het niet gebruikt en er is geen schade/niets verloren voor de verkoper.

Zojuist toch eens even gekeken in de Algemene Voorwaarden, hierin staat iets over uw situatie. 

 

Het beste is om even telefonisch contact op te nemen met KPN op nummer 0800-0402 en dit voor te leggen. 

Ik was hier in eerste instantie niet bekend mee - en ik denk wel meer mensen niet - (weer wat geleerd).

Ja, dat denk ik ook. En als er kosten aan verbonden zijn, dan is het de moeite niet eens, het gaat ten slotte slechts om een tientje... Bedankt voor je hulp.

Ja, dat denk ik ook. En als er kosten aan verbonden zijn, dan is het de moeite niet eens, het gaat ten slotte slechts om een tientje... Bedankt voor je hulp.

Of er kosten aan verbonden zijn weet ik niet, “er kunnen” kosten worden gerekend maar via 0800-0402 kunnen ze daar misschien meer over vertellen. Vooral omdat je recent hebt opgewaardeerd kan het misschien zijn dat er uit coulance niets wordt gerekend “niet geschoten, is altijd mis”.

Graag gedaan.

Reputatie 7
Badge +12

Hoi @Linda Prepaid en welkom hier op ons forum!

Als je overstapt naar een andere provider dan raak je alles wat je als tegoed hebt, kwijt, Voor zover ik weet is het ook niet mogelijk om tegoed dat per ongeluk gekocht is, net voor een overstap naar een andere provider, terug te draaien.

Dit was eerlijk gezegd ook mijn eerste gedachte.

 

Zojuist toch eens even gekeken in de Algemene Voorwaarden, hierin staat iets over uw situatie. 

 

Het beste is om even telefonisch contact op te nemen met KPN op nummer 0800-0402 en dit voor te leggen. 

Ik was hier in eerste instantie niet bekend mee - en ik denk wel meer mensen niet - (weer wat geleerd).

Ik moet heel eerlijk bekennen dat dit nieuw voor me is en ik heb eigenlijk ook geen idee hoeveel kosten hier eventueel voor in rekening gebracht kunnen worden. Mocht je het nog de moeite waard vinden dan kan ik er eventueel nog voor je achteraan gaan. In dat geval hoor ik graag weer van je!

Dit klonk zeker goed. Ik was eerder deze week al bij de KPN-winkel geweest waar ze zeiden dat ik het beslist niet terug kon krijgen. Toen heb ik n.a.v. van bovenstaand stukje gebeld met de klantenservice van KPN en daar werd me verteld dat ik het wel degelijk kon terug krijgen, maar ik moest er wel voor naar een KPN-winkel. De medewerker zou een aantekening maken in het systeem, bij mijn gegevens, zodat men het in de winkel zou kunnen teruglezen. Ik weer naar de KPN-winkel, andere medewerker dan vorige keer uitgezocht, voor de zekerheid. Ook deze medewerker zei weer dat het beslist niet kon, dat ik verkeerd geïnformeerd was, dat het niet op internet zou kunnen staan (helaas had ik dat bovenstaande stukje even niet paraat) en hij was nergens toe bereid, ging ook niet in het systeem kijken.

Ik ga niet nog dieper door het stof voor dat tientje. Ik ben dus ook wel even klaar met KPN.

Bedankt voor je hulp evengoed, GerritS76!

 

Staat gewoon op internet, normaalgesproken zet ik er ook de bron bij maar dit maal was ik het helemaal vergeten, waarvoor mijn excuus!

Het staat in de Algemene Voorwaarden die KPN zelf hanteert, het kan afhangen van het moment waarop je, je Prepaid hebt afgesloten maar sowieso staat het eerder aangehaalde stukje onder Artikel 26.5 in de Algemene Voorwaarden van KPN Mobiel.

Je kunt de betreffende Algemene Voorwaarden vinden op dit adres

Ik ga niet nog dieper door het stof voor dat tientje. Ik ben dus ook wel even klaar met KPN.

Jammer maar zeker begrijpelijk dat dit een naar bijsmaakje achterlaat.

Als je wilt dat een medewerker van KPN (moderator hier op het forum), hier toch nog eventjes naar kijkt. Dan is het raadzaam even je profiel hier aan te vullen met alle relevante informatie in de hoop dat deze toch nog iets voor je kan betekenen.

Ik snap dat het tientje in dit geval niet heel veel uitmaakt, maar ik reageer toch nog even omdat er ook mensen zijn waarbij dat ene tientje het verschil kan maken en ze misschien tegen deze topic aanlopen.

 

Bedankt voor je hulp evengoed, GerritS76!

Graag gedaan!

 

Ja, wel fijn dat je dit nog wel even noemt (voor eventuele anderen). Aan jou zal het niet liggen :-)