Beantwoord

Kan met prepaid niet gebeld worden in Denemarken

  • 28 February 2024
  • 5 reacties
  • 36 keer bekeken

Hallo Sanne,

Vandaag (28 feb 2024) kwam ik er in Denemarken achter dat ik een zelfde probleem heb.
Mijn Prepaid met voldoende saldo en geconnecteerd op Telenor of Telia DK kan niet gebeld worden, maar ik kan er wel zelf mee bellen en SMS ontvangen werkte een paar dagen geleden ook nog.

WiFi, Bluetooth, Data staat uit, maar voorkort was dat geen probleem en kon ik gewoon gebeld worden.

Graag een oplossing, want ik ben nu telefonisch niet te bereiken!

Mvg

Frank

 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

 

 

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 29 February 2024, 16:31

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Frankie van de Wereld en welkom bij de KPN Community! Niet handig dat dit niet werkt dus ik kijk met je mee. Allereerst de tips die ik in het andere topic ook gaf: 

  • Heb je wel bereik daar waar je bent? Probeer met verschillende providers daar te verbinden om te zien of het met een ander beter gaat
  • Heb je de prepaid aansluiting de afgelopen 6 maanden wel gebruikt? Je beltegoed blijft onbeperkt geldig als je 1 keer in de 6 maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en of internetten. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden.

Hoe gaat dat? 

Mocht je sneller contact willen dan kun je trouwens ook met ons bellen via +316 1200 1200. Dan kan mijn collega je ook verder helpen!

Hallo Sanne (of collega),

In een eerdere melding gaf ik aan dat mijn KPN PrePaid niet gebeld kan worden in Denemarken. Ik kan er wel mee bellen, SMS ontvangen en verzenden.

De tip was zet de telefoon helemaal uit en weer aan werkte niet.
Data aan hielp ook niet.
Sim kaart instelling waren goed zei een medewerker.

Ik heb even met Skype getest en als je belt gaat de telefoon bij Skype 1/10 seconde over en dan tuut tuut tuut …. Mijn GSM KPN PrePaid telefoon bleef stil.

Het effect van meteen 'neer leggen' verbinding verbreken heb ik trouwens ook al een keer eerder meegemaakt met KPN PrePaid naar KPN Abbonnement. Dan belt de PrePaid in NL naar een abbonement in NL en dan krijg je 1/10 seconden dat de telefoon contact legt en dan tuut tuut tuut …..
Je maakt daar geen vrienden mee, want het lijkt of ze je wegdrukken en niet willen spreken.

Helaas dat mijn euvel niet opgelost kan worden en zo onbereikbaar ben op mijn telefoon.

 

Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Frankie van de Wereld! Ik heb je bericht onder je eigen topic geplaatst, dan kunnen we hier verder. 🙂

Heb je de tips uit mijn eerdere bericht al geprobeerd? Ook het testen van verschillende providers daar. Ik ben benieuwd of het met een andere provider wel goed gaat. 
Mocht dat niet werken, kun je dan door niemand gebeld worden als je in Denemarken bent? Of gaat het met één bepaald nummer mis? 

Hallo Sanne,

Ik heb geprobeerd om provider te wisselen, omdat hier zowel Telenor als Telia (2G ) zit, maar ik kon alleen maar Telia vinden en TLC (of zo iets) was verboden.

Inderdaad, ik kan, als ik in Denemarken ben, door niemand gebeld worden op mijn GSM nummer.

Dat is pas sinds januari 2024.

SMS ontvangen werkt overigens wel (is belangrijk voor b.v. 2-traps-verificatie)

In USA werkte mijn KPN prepaid overigens met helemaal niets.

Jammer, maar ik zal op mijn Deense nummer moeten overschakelen.
In NL als ik er weer ben, heb ik ook nog een Simyo PrePaid Sim liggen.

Groet,

Frank

Reputatie 7
Badge +17

Erg gek dat dit niet werkt. 😕 In Denemarken werken we samen met 3 Denmark, Nuuday, Telenor en Telia. De laatste twee heb je beiden geprobeerd dus met één van hen zou je minstens verbinding moeten kunnen krijgen. 😕

Als je daar nog bent en een ander toestel in de buurt hebt, zou je dan tijdelijk je simkaart in een ander toestel willen testen? 
Als je dan wel gebeld kunt worden dan weten we dat we het in het toestel moeten zoeken. Daarin kun je dan de instellingen doornemen. 
Als je ook dan niet gebeld kunt worden, ga dan bij een KPN winkel langs als je weer in Nederland bent. 

Mijn collega kan de instellingen dan samen met je doornemen en dit eventueel verder uitzetten, mocht dat nodig zijn. 
Hopelijk werkt het dan snel weer naar behoren!

Reageer