Vraag

Kan niet bellen met nieuwe simkaart

  • 28 January 2022
  • 20 reacties
  • 167 keer bekeken

Badge

Hallo! Ik heb vandaag een prepaid simkaart gekocht, ik heb hem net geïnstalleerd in mijn telefoon en alles doet het goed. Ik kan alleen niet bellen… wel gebeld worden. Maar ook geen sms’jes versturen. Als ik iemand probeer te bellen hoor ik snelle piepjes achter elkaar. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Hoi @Brecht77 . Welkom op het forum.

Wat vreemd dat je niet kunt bellen. Heb je ook al geprobeerd om jouw toestel even helemaal te herstarten?

Badge

Hoi @Brecht77 . Welkom op het forum.

Wat vreemd dat je niet kunt bellen. Heb je ook al geprobeerd om jouw toestel even helemaal te herstarten?

Hoii, ja ik heb mijn telefoon al een paar keer opnieuw opgestart. De simkaart eruit gehaald en er weer in. Maar het werkt helaas niet.

@Brecht77 : kun jij het nummer en het simkaartnummer in je profiel zetten en mij een update geven?

(heb je toevallig nog een ander toestel in huis waar je het mee zou kunnen proberen?)

 

Badge

@Brecht77 : kun jij het nummer en het simkaartnummer in je profiel zetten en mij een update geven?

(heb je toevallig nog een ander toestel in huis waar je het mee zou kunnen proberen?)

 

Bedoelt u het telefoonnummer met “nummer”?  En hoe kan ik u een update geven?

ik heb helaas geen ander toestel, bij mijn moeder ligt nog wel mijn oude telefoon. Daar zou ik het mischien nog mee kunnen proberen.

@Brecht77 : als je hier klikt: https://forum.kpn.com/settings/profile

 

Zou je daar het mobiele nummer en het SIMkaart nummer (lang nummer) willen vermelden en ons daarna hier een seintje geven?

Badge

@Brecht77 : als je hier klikt: https://forum.kpn.com/settings/profile

 

Zou je daar het mobiele nummer en het SIMkaart nummer (lang nummer) willen vermelden en ons daarna hier een seintje geven?

Als het goed is staat het nu op mijn profiel :)

Reputatie 7
Badge +17

Dankjewel voor je gegevens @Brecht77. Ik heb meegekeken en zie geen bijzonderheden. Heb je na de activatie en het opwaarderen van het beltegoed, het toestel opnieuw opgestart?
Kun je geen enkel telefoonnummer bellen? 
Ik zie dat er wel sms’jes verstuurd zijn. Wat voor melding krijg je te zien als je sms't? 

Badge

Dankjewel voor je gegevens @Brecht77. Ik heb meegekeken en zie geen bijzonderheden. Heb je na de activatie en het opwaarderen van het beltegoed, het toestel opnieuw opgestart?
Kun je geen enkel telefoonnummer bellen? 
Ik zie dat er wel sms’jes verstuurd zijn. Wat voor melding krijg je te zien als je sms't? 

Hoii, Na de activatie kreeg ik eerst 7,50 bonus tegoed, daar had ik mee proberen te bellen maar het lukte niet. Ik heb mijn telefoon toen een paar keer opnieuw opgestart en ik heb de simkaart er ook uitgehaald en weer ingedaan, toen heb ik nog beltegoed opgewardeerd omdat ik ergens las dat je met het bonustegoed niet kunt bellen..helaas heeft dat ook niet gewerkt. Wel kon ik bellen naar de klantenservice van KPN, daar kon ik alleen niet verder geholpen worden. Het telefoon nummer begon wel met 08, dus ik denk dat ik geen 06 nummers kan bellen. Sms’n lukt inderdaad wel, deze kan ik gewoon versturen en daar krijg ik verder geen meldingen van. Mijn vorige nummer is vervallen door te lang niet opgewaardeerd te hebben, dat is de reden dat ik een nieuwe simkaart heb gekocht, kan het hiermee temaken hebben?

Reputatie 7
Badge +17

 @Brecht77 Ik heb de netwerkinstellingen voor uitgaande gesprekken geblokkeerd en weer gedeblokkeerd. Kun je eens controleren of het nu wel lukt? Dat je vorige prepaidkaart verlopen is, maakt niet uit. Wat voor merk en type telefoon gebruik je? 
Kun je eens controleren of je 4G bellen hebt ingeschakeld? 4G bellen heet soms ‘Bellen over LTE’ of ‘VoLTE bellen’. Onze toestelhulp (klik hier) legt per type toestel uit hoe je 4G bellen ‘AAN’ zet. 
In dit geval mag jij 4G bellen ‘UIT’ zetten. 

Hoor graag van je:blush:

Badge

 @Brecht77 Ik heb de netwerkinstellingen voor uitgaande gesprekken geblokkeerd en weer gedeblokkeerd. Kun je eens controleren of het nu wel lukt? Dat je vorige prepaidkaart verlopen is, maakt niet uit. Wat voor merk en type telefoon gebruik je? 
Kun je eens controleren of je 4G bellen hebt ingeschakeld? 4G bellen heet soms ‘Bellen over LTE’ of ‘VoLTE bellen’. Onze toestelhulp (klik hier) legt per type toestel uit hoe je 4G bellen ‘AAN’ zet. 
In dit geval mag jij 4G bellen ‘UIT’ zetten. 

Hoor graag van je:blush:

ik heb nog eens geprobeerd te bellen, het lukt nogsteeds niet :( ik hoor alleen maar van die snelle piepjes. Ik heb een apple Iphone 7. Ik heb dat voLTE uitgezet. Ik heb geprobeerd een screenshot bij dit bericht te zetten maar volgensmij komt hij er niet bij te staan als ik het plaats..

Badge

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi Brecht. Nog even voor de zekerheid, ervaar je dit bij alle nummers of alleen één nummer? 

Badge

Hi Brecht. Nog even voor de zekerheid, ervaar je dit bij alle nummers of alleen één nummer? 

Ik heb meerdere nummers van mijn contacten proberen te bellen, maar helaas kan ik geen 1 bellen terwijl zij mij wel kunnen bellen :(

Reputatie 7
Badge +24

Ik sta nu ook voor een raadsel. 

Ik stel voor om de simkaart te gaan vervangen, op onze kosten. Ik heb € 5,- toegevoegd aan je beltegoed zodat je de simkaart hier kunt omruilen

Laat je me weten of dit de oplossing is/was? 

Badge

Ik sta nu ook voor een raadsel. 

Ik stel voor om de simkaart te gaan vervangen, op onze kosten. Ik heb € 5,- toegevoegd aan je beltegoed zodat je de simkaart hier kunt omruilen

Laat je me weten of dit de oplossing is/was? 

Ik heb een vervangende simkaart bestelt nu, ik zal wat laten weten zodra hij binnen is! Dankuwel

Reputatie 7
Badge +24

Top! 

Badge

Top! 

Ik heb de simkaart binnengekregen en geactiveerd, het bellen werkt nogsteeds niet maar er stond dat het 15 tot 30 minuten kan duren dus ik wacht het nog even af :)

Badge

Top!

het is nu de volgende dag en het lukt helaas nogsteeds niet..

Reputatie 7
Badge +24

Wat ontzettend vreemd dit. Ik heb het doorgezet naar onze technische mensen, die inhoudelijker iets meer weten dan ik. :innocent:

We gaan ermee bezig. Ik verwacht dat dit voor het weekend is opgepakt. 

Badge

Wat ontzettend vreemd dit. Ik heb het doorgezet naar onze technische mensen, die inhoudelijker iets meer weten dan ik. :innocent:

We gaan ermee bezig. Ik verwacht dat dit voor het weekend is opgepakt. 


oké, heel erg bedankt! :)