Beantwoord

Kan niet gebeld worden op prepaid nummer

  • 2 March 2022
  • 12 reacties
  • 345 keer bekeken

Beste, ik kan niet op mijn prepaidnr. gebeld worden en ik weet niet waarom. Ik waardeer heel weinig op maar ik koop wel redelijk vaak een internet bundel.

Kunt u aub kijken wat het probleem is?

Dank u bij voorbaat.

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 3 March 2022, 13:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24

HI @KJ24, welkom hier. 

Wat naar dit! Kun je zelf nog wel bellen? En weet je ook welke melding mensen krijgen te horen die jou bellen?  

Ik hoor graag van je. 

Hoi @Alex_P,

bedankt!

Nee, dat weet ik niet. Het is al een paar keer gebeurd en elke keer bij heb opnemen krijg ik te horen dat ik niet kan bellen (maar ik werd gebeld). Ik weet dat ik niet kan bellen, ik heb geen beltegoed. Dit omdat ik niet hoef te bellen, wat ik al schreef koop ik altijd allleen een internet bundel. Dat zou raar zijn dat ik dan geblokeerd word, maar niets is onmogelijk.

Reputatie 7
Badge +24

Dankjewel voor je gegevens. Dit nummer is helaas opgezegd omdat het niet meer werd gebruikt. Op 17 september 2021 heb je ook een bericht hierover gehad, zie hieronder. 

“Beste klant, let op: je hebt 6 maanden niet gebeld, ge-smst of internet gebruikt met je prepaid simkaart. Daarom blokkeren wij je tegoed en nummer op 17/09/2021. Waardeer snel je tegoed op via kpn.com/onlineopwaarderen om je nummer en tegoed te behouden. Groet, KPN”

De enige optie nu is om een nieuwe prepaid simkaart te kopen, je krijgt dan wel een nieuw nummer. 

Dan is dit zwz raar want: ik heb geen sms gekregen en ik heb 25 januari dit jaar nog een bundel (werkende bundel!) gekocht. De laatste 3 wat ik zie is november 21, december 21 en januari 22. Nu heb ik nog geen gekocht maar was wel van plan te doen.
Dit is toch raar? Er klopt toch ergens iets niet… wie kan mij dit dan uitleggen? Ik heb deze nummer al 17+ jaren en doe het al jaren op deze manier, hoe kan dit?

Laatste sms die ik van kpn heb ontvangen heb ik op 19 oktober 21 gehad over een technisch onderhoud.

Ik heb zelf net geprobeerd te bellen via vaste lijn naar mobiel en ik zie op de mobiel dat ik bel maar kan niet opnemen dus.

Beste @Alex_P ,

bedankt voor het nakijken, maar als het niet klopt wat kan ik daarmee doen?
En ook nog een vraag erbij: een internet bundel kopen geld dan niet als gebruik? V.a. mijn overstap vanuit een andere bedrijf naar kpn in maart 21 koop ik via ideal zowat elke maand een internet bundel, daar komen wel de sms voor. Maar zo’n waarschuwing heb ik nooit gehad. Wat kan ik hiermee doen? De website stuurt mij weer hierheen.

Ik heb nu beltegoed via de website gekocht, ik kan wel bellen maar mijn kan nog steeds niemand bellen. En ook nog steeds zie ik dat wel maar opnemen kan niet.

Reputatie 7
Badge +24

Wat raar, zou je willen controleren of het nummer in je profiel klopt? Ik heb de indruk dat ik naar een verkeerd nummer kijk namelijk. 

Gecontroleerd en echt de juiste nummer. Ik heb gisteren de telefoon gecontroleerd oftewel de kaart in een andere tel ingezet en het zelfde probleem. 08000402 weet ook niet wat er aan de hand is en zien als enige oplossing een nieuwe kaart halen. 
Misschien omdat ik nooit via dat nummer bel is de optie gebeld worden bevroren geraakt of zo. 

In iedere geval hartelijk dank voor alle moeite @Alex_P 

Reputatie 7
Badge +24

Dan hebben we in ieder geval het juiste nummer. Het gekke is dat ik het nummer ook niet te pakken krijg, krijg dan te horen dat het nummer niet in gebruik is. Wat weer overeenkomt met wat ik hiervoor heb gezegd. 

Ben jij toevallig bereikbaar op een ander nummer? Dan neem ik even contact met je op, ben namelijk erg benieuwd naar wat hier aan de hand is. Vul het even in je profiel in en laat het me weten wanneer je dit hebt gedaan. 

@Alex_P ik zie nu wat ik net gedaag heb. In mijn profiel (zag ik dankzij de link via uw post) staat de nummer van mijn vader en die is idd afgesloten, maar waar ik keek was profile op https://profiel.kpn.com/ en daar staat mijn nummer (ik dacht dat het om een profile gaat kpn=kpn en dat is dus niet zo) die op dit moment onbelbaar is. Mijn nummer heb ik hier nu ook gewijzigd.
Bedankt nogmaals!

Reputatie 7
Badge +24

Ow, kijk! We komen er wel. Dit nummer is inderdaad actief en zou moeten werken. Ik ga het daarom doorzetten naar mijn technische collega's. Laat het me hier weten mocht je begin volgende week nog niets van ons hebben gehoord. 

@Alex_PHeel erg bedankt @Alex_P ! Ik ben v.a. 16:30 bereikbaar. Ik werd 16:18 een paar keer gebeld door voor mijn een onbekende nummer (de KPN tech) en ik kon natuurlijk niet opnemen. Na een paar minuten 16:28 belde dat zelfde nummer weer en voilá ik kon gewoon opnemen. Ik probeerde dat natuurlijk nog zelf en liet ook anderen mijn nummer bellen, alles werkt weer! Opgelost. Nogmaals heel erg bedankt voor alle moeite en de snelle afhandeling!

Mijn grote dank ook aan de technische afdeling van KPN!

Reputatie 7
Badge +24

Wat fijn dat alles weer werkt. Geen enkel probleem, graag gedaan.