Beantwoord

Klein bedrag afgeschreven van beltegoed

  • 11 November 2019
  • 5 reacties
  • 100 keer bekeken

Ik heb hetzelfde probleem. Krijg ik ook een privebericht?

Ik laat alle data via tweede sim lopen, NIET via kpn prepaid.

Alvast bedankt.

 

*Admin: afgesplitst en eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bert59 14 November 2019, 00:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Bert, welkom op het forum. 

Dit is toch iets anders dan het oorspronkelijke topic. Ik kan dit ook niet zo snel verklaren, als jij je toestel goed hebt ingesteld zou het moeten werken. Een andere optie die ik heb is om je internet helemaal uit te zetten op je prepaid nummer. Geen data dus, maar wel bellen en gebeld worden. Is dat misschien een idee? 

Zou kunnen. Is alleen in buitenland waar mijn data van eerste sim niet werkt. Toch vind ik het raar. Ik laat alle instellingen hetzelfde. Dus data niet over sim 2 (kpn). .

Het is ook nooit geweest. Ik ga morgen wel naar kpn winkel. Misschien snappen zij.…

Bedankt voor je reactie.

Reputatie 7
Badge +24

Een winkel zal denk ik niet veel meer kunnen doen, ik laat me wel graag verrassen. Mocht ik alsnog de data voor je uit moeten zetten, van je prepaid nummer, laat het me weten. 

Bedankt, ik heb op aanraden van de KPN chatdienst het KPN service telefoonnummer gebeld. Na wat intern overleg met collega’s, zijn die op dezelfde oplossing uitgekomen. Dus als het goed is, staan de data nu uit bij KPN (dus in netwerk en als extra bovenop de telefooninstelling).

Achtergrondinformatie: Ik laat op mijn dual sim telefoon de data in NL altijd via de (niet KPN) sim van de werkgever lopen. In het buitenland verander ik niets. Dus de data moeten in het buitenland helemaal niet via data telefoon lopen, alleen via wifi (is de bedoeling).

In het buitenland dus nooit roamng aan (op beide sims niet). Ik heb op de andere (werk-) Sim in het buitenland toch geen bereik (instelling van werkgever). En data in buitenland van prepaid zet ik natuurlijk niet aan. Dan is mijn tegoed te snel op.

Toch verbruik ik. Ik zie in de prepaid app, dat het meestal te weinig is voor een cent, (er staat dan € 0,00 voor bijvoorbeeld 54 , zijn dat bytes?) soms voldoende voor een cent (voor bijvoorbeeld 1400, bytes(?). Ik word er niet arm van, maar ik snap niet dat het gebeurt.

De uitleg van KPN telefonisch sevicemedewerker: Telefoon spettert in het buitenland wellicht toch wat data via roaming door.  Klinkt aannemelijk, maar wel raar toch. Daarom op netwerk KPN de data uitgezet.

Mij benieuwen als ik weer in het buitenland ben…. Ik ga er van uit dat het opgelost is.

Fijn dat dit forum werkt. Ik heb al tientallen jaren dit telefoonnummer, voor het eerst dat ik hulp nodig heb. Bedankt nogmaals.

 

Klinkt als een goede oplossing, @Bert59 ! Mocht het onverhoopt toch misgaan, laat het ons weten!