Vraag

KPN bundel online gekocht maar niet geactiveerd

  • 10 September 2021
  • 30 reacties
  • 342 keer bekeken

KPN bundel online gekocht maar niet geactiveerd

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

30 reacties

Alles ineen bundel op 6/9/2021 online besteld en betaald maar niet geactiveerd

 

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Styres ,

Je kunt een activatie en de status terugzien door te kiezen voor "Alle bundels bekijken"

 

Zo kun je het terugzien in de Mijn KPN app.

 

Reputatie 7
Badge +15

@Styres Welkom op het forum.

Wat irritant dat je bundel niet actief is geworden na aanschaf. Mag ik vragen hoe je de bundel hebt aangeschaft? 

En heb je ook iets aan de tip van @Noordzee gehad?

             

Momenteel ben ik in het buitenland

Bij mijn KPN  staat bij  Huidige bundels ,, U hebt op dit moment geen bundels,, Terwijl in de KPN prepaid app de bundel staat vermeld. ?(Oorspronkelijke bundel 60 min bellen en 500 MB 6 sept gekocht via i deal) in de KPN  prepaid app staat nu 51 min/499Mb bel verbruik werkt kennelijk wel maar data verbruik werkt niet Zonder wifi moet ik via de dataroaming werken maar de dataroaming knop tig keer geactiveerd maar ik kan geen verbinding met  Internet maken

Reputatie 7
Badge +15

@Styres Helder! 

Zou je voor mij in je forumprofiel het prepaid nummer waar het om gaat willen invullen onder het kopje "persoonlijke gegevens". 

Dan controleer ik of de netwerkinstellingen wel juist staan! 

Profiel en mobielnummer ingevuld

Welke netwerkinstellingen ? 

In het voorjaar 26 mei ook een Alles ineen zorgeloos *114#  bundel gekocht Deze bundel werkt goed ook in het buitenland waar ik nu ben.

Daarna op 26 juni nog een nieuwe Bundel gekocht*118# werkte ook goed  geen enkel probleem ondervonden

Geografisch ben ik op bijna dezelfde omgeving in Griekenland dan in het voorjaar (Grieks Eiland)

Het lijkt erop dat de bundel  in Nederland op 6 september nog werkte en daarna is gestopt Bellen met de bundel gaat wel nog maar ik kan geen mobiel Internet verbinding maken  Ben nu afhankelijk van de lokale Wifi verbinding van de locatie

Hopelijk snel een oplossing

Reputatie 7
Badge +15

@Styres Bedankt voor het invullen van je forumprofiel. 

Los van dat je netwerkinstellingen op je telefoon hebt zijn er aan onze kans ook netwerkinstellingen die juist moeten staan. Deze heb ik nagelopen en deze staan inderdaad juist. 

Op basis van die instellingen zou je dus gewoon internet moeten kunnen gebruiken. Vreemd is ook dat je wel kunt bellen maar dat internetten niet lukt. 

Heb je een mogelijkheid om de netwerkinstellingen te resetten om te kijken of het hierna wel lukt? Mocht je overigens een iPhone hebben dan vind hier hoe je de netwerkinstellingen reset. 

Alle netwerkinstellingen  gereset  geen resultaat

Daarna De KPN instellingen voor toegang tot internet opnieuw ingevoerd

Mobiel Netwerk/geavanceerd/Namen en toegangspunten

Naam KPN    Mobiel Internet

MCC               204

APN-type       interne / default

 Roamingsprotokol voor APN staat IPv4  

Geen resultaat

Krijg steeds de melding

Dataroaming staat uit

Geen netwerk beschikbaar

Zet dataroaming aan

of maak verbinding met een wifi netwerk

Het lijkt wel of de dataroaming niet werkt

Oplossing

De data bundel heb ik speciaal aangeschaft omdat niet overal vrije WIFI aanwezig is in het buitenland.

Mobiel Internet heb ik allen maar nodig om de QR codes voor COVID vaccinatie en PLF formulieren te tonen  bij verplaatsingen en bij de grenzen in het buitenland

Hopelijk kunt u toch een oplossing vinden

 

Probleem met mobiele internet verbinding  via data roaming in het buitenland is nog steeds niet opgelost  Lees ook mijn reacties  b.v dat de aangeschafte  belbundel niet in mijn KPN staat maar wel in de prepaid app        Lees s.vp al mijn reacties   m.vr.gr  styres

Reputatie 7
Badge +15

@Styres Ik heb vanuit onze kant nog geprobeerd om de simkaart een zetje te geven en te laten zoeken naar een netwerk.

Heb je de mogelijkheid het toestel eens uit te zetten in weer in te schakelen, en hierna naar een netwerk te laten zoeken om te kijken of het dan werkt?

Telefoonweer uit en aangezet netwerk laten kiezen probleem blijft

Om 18.05 u krijg ik een SMS bericht van KPN Beste klant

Uw simkaart is gedeblokkeerd U kunt nu weer volledig gebruik maken van uw simkaart

Helaas  kan de data Roaming  wel inschakelen maar krijg dan weer het bericht

Telefoonservices :

Mobiele internetverbing is verbroken

Dataroaming is uitgeschakeld. Tik om in te schakelen

Oplossing?

 

Reputatie 7
Badge +15

@Styres Het klopt inderdaad dat je dit bericht hebt ontvangen, dit is de handeling die ik heb uitgevoerd om te zorgen dat het toestel zich opnieuw op het netwerk aanmeldt. 

Het is vreemd dat het bellen wel lukt en dat het dus niet lukt om data te gebruiken. Ik ga de situatie intern doorzetten, dit zal normaal gesproken wel betekenen dat ik pas na het weekend reactie ontvang. 

Tot die tijd zou ik niet durven zeggen waar het aan ligt. Wat je nog zou kunnen proberen is om de simkaart eens in een ander toestel te testen om te kijken of het dan wel werkt. 

Zodra ik terugkoppeling van mijn collega heb ontvangen zal ik het hier laten weten!

Reputatie 7
Badge +15

@Rutger_ Excuses voor de erg late reactie. 

Ik heb contact gehad met mijn collega en die geeft aan dat de bundel inderdaad actief is en hier gebruik van gemaakt zou moeten kunnen worden. 

Is het nog gelukt om de simkaart in een ander toestel te testen? 

'’Is het nog gelukt om de simkaart in een ander toestel te testen?'

Helaas maar een smartphone om te testen

1-Wel 1x een '’kleine reset'’  van de telefoon uitgevoerd maar na deze reset waren alle contacten verdwenen daarna van de simkaart de contacten terug gezet Een grote reset naar de fabrieksinstellingen durf ik niet uit te voeren

2-Wel nog op  andere geografische plaatsen getracht de mobiele data in te schakelen probleem blijft

3- Mogelijk dat na een Android update iets mis gegaan is ,maar dat kan nu niet beoordelen ?

4-Verder bij geavanceerd  onder namen en toegangspunten APN's opnieuw ingevoerd

Android telefoon
1. Kies Instellingen.
2. Kies 
Meer netwerken.
3. Kies 
Mobiele netwerken.

  • Als Mobiele gegevens uitgeschalekd is, schakel Mobiele gegevens in.
  • Als Mobiele gegevens ingeschakeld is, ga verder met de volgende stap.

4. Kies Namen toegangspunten.
5. Druk op de menu-toets.
6. Kies 
Nieuw toegangspunt.

  • Bij Naam voer je KPN Mobiel Internet in.
  • Bij APN voer je portalmmm.nl in.
  • Bij Proxy voer je niets in.
  • Bij Poort voer je niets in.
  • Bij Gebruikersnaam voer je niets in.
  • Bij Wachtwoord voer je niets in.

7. Scroll naar beneden.

  • Bij MCC voer je 204 in.
  • Bij MNC voer je 08 in.

8. Scroll naar beneden.

  • Vink bij Verificatietype Geen aan.

9. Kies Type toegangspunt.

  • Als dit scherm verschijnt, voer default in (let op: in kleine letters) en kies OK.
  • Verschijnt dit scherm niet, vink Internet aan.

10. Druk op de menu-toets.
11. Kies 
Opslaan.
12. Vink KPN Mobiel Internet aan.
13. Keer terug naar het Startscherm.

Je Android-toestel is nu ingesteld voor het gebruik van mobiel internet. Keer terug naar het startscherm en schakel je toestel uit. Start vervolgens opnieuw op om de instellingen te activeren.

Geen succes werkt helaas niet

5- ook vele instellingen van mijn  smartphone bekeken maar kan geen vreemde instellingen vinden

6-Alle providers Cosmote ,Vodafone Wind ingesteld geen succes

 

Wat ik overigens heel merkwaardig vindt is dat ik wel kan bellen maar geen gebruik kan maken van de telefoonservices

In de KPN prepaid app zie ik dat het beltegoed na bellen lager wordt  maar kan bij verbruik staat dat ik de bundel op 6sept heb geactiveerd en op 7sept een Sms bericht verstuurd verder geen data

Nog merkwaardiger is dat bij Mijn KPN zelfs vermeld staat wel het beltegoed maar dat er geen bundels actief zijn dit is in tegenspraak met de KPN prepaid app

Ik constateer dat U geen oplossing voor dit probleem heeft

Ik ga ervan uit als het probleem bij KPN ligt dat KPN het bedrag van de bundel terug stort

Maar het gaat  niet alleen om een vergoeding maar meer over de problemen met de prepaid belbundels van KPN

Dit jaar al heel wat belbundels gekocht en doordat ik in het begin na de aanschaf van de smartphone de mobiele data niet had uitgeschakeld is er onbedoeld al veel bel tegoed verdwenen  (en een abonnement wil ik niet)

Omdat er vaak in het buitenland Wifi ontbreekt  wil ik ook gebruik kunnen maken van Internet via mobiele data

Deze smartphone en prepaid bel/databundel heb ik begin Mei 2021 alleen maar aanschaft om de nodige QR vaccinatie codes en andere reisdocumenten in het buitenland te kunnen tonen.

Als ik weer in Nederland ben zal ik een grondige Analyse gaan uitvoeren van dit probleem en via een belwinkel de data bekijken

Mocht ik tot de conclusie komen het probleem niet aan mijn Smartphone ligt dan ga ik er toch over denken om afscheid te nemen als KPN klant

Mogelijk heeft u voor de korte termijn nog een oplossing

M.vr.gr

Styres

 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

@Styres Ik ben bang dat ik voor de korte termijn geen oplossing heb/had. 

Uiteraard ben ik benieuwd of er nog iets komt uit de analyse zodra je weer in Nederland bent.

Ik kan mij voorstellen dat het erg vervelend is als je iets koopt speciaal voor dit soort situaties en dat het dan niet werkt. 

Ik kijk en denk dan ook graag mee in een oplossing, alleen heb ik deze dus niet direct voorhanden. Mocht inderdaad blijken dat het aan ons ligt dat de bundel niet werkt dan zal ik deze uiteraard vergoeden. 

"Uiteraard ben ik benieuwd of er nog iets komt uit de analyse zodra je weer in Nederland bent."

Gisteren weer terug in Nederland

Na uitschakelen  Wifi en inschakelen mobiele data  in Nederland is Internetten via mobiele data  verbinding met KPN netwerk meteen mogelijk.

Mijn analyse :

Bundel aangeschaft 6 september sms/bellen internetten via mobile data mogelijk

Bellen/SMS via  bundel in Nederland in het buitenland wel mogelijk

Internetten via mobiele data op 6 sept in Nederland wel mogelijk

Op 7 september in het buitenland sms/bellen geen probleem

 Op 7 september in het buitenland tot 6 oktober internetten via mobiele data  roaming  niet mogelijk

Conclusie:

Grootste probleem is de roaming in het buitenland waardoor verbinding in het buitenland  niet tot stand komt momenteel

Terug Nederland werkt ook internetten via mobiele data weer

Ga vandaag naar KPN winkel bespreek het probleem

m.vr.gr

KPN winkel bezocht

Afgelopen donderdag KPN winkel bezocht het hele verhaal uitgelegd. Prepaid belbundel werkte op 7 september in Nederland wel, bellen en Internet mobiele data geen probleem. Daarna uitgelegd dat Internet via mobiele data van de prepaid belbundel in het buitenland op 7 september niet meer werkte ik kreeg steeds de melding : " Telefoon services Mobiele  Internetverbinding is verbroken Dataroaming is uitgeschakeld  Tik om in te schakelen "

Bij de medewerker van de KPN winkel was het probleem bekend volgens de medewerker waren zeker 20 KPN prepaid klanten bij haar geweest met hetzelfde probleem Het probleem is 2 maanden geleden ontstaan (begin augustus) toen het KPN netwerk is overgegaan van 4G naar 5G.
Volgens de medewerker stonden de APN instellingen niet goed maar deze instellingen zijn door een medewerker van KPN forum op afstand gecontroleerd en stonden goed (zie bovenstaande correspondentie) Verder heb ik via Google de instellingen voor mijn Android toestel opgezocht en ook ingevoerd. Medewerker medegedeeld dat ik veelvuldig contact heb gehad met het KPN forum en dat de instellingen van de SIM kaart en de APN instellingen op afstand gecontroleerd  zijn door KPN en dat de instellingen goed stonden  geen afwijkingen gevonden.
Op de eerste plaats had ze geen hoge pet op van het forum (waren haar woorden) en op de tweede plaats heeft ze de APN instellingen opnieuw ingevoerd maar de stonden naar mijn mening goed. Nadat zij de APN instellingen opnieuw had ingesteld zou het probleem  opgelost zijn .Mijn verbazing uitgesproken over de interne communicatie bij KPN Hoe is het mogelijk dat een medewerker van een KPN winkel wel op de hoogte is van dit probleem en dat zowel het forum of ik zelf via Google niets kan vinden over dit probleem?

Dan de vergoeding over dit belbundel probleem en nog een aanvullende claim over onterecht teveel afgeschreven prepaid beltegoed.

 Uw opmerking Quote "Mocht inderdaad blijken dat het aan ons ligt dat de bundel niet werkt dan zal ik deze uiteraard vergoeden. "

1- De bundel heeft niet gewerkt in het buitenland hiervoor vraag ik een vergoeding €9.99

2-Na de Simkaart  wissel  van Nokia 150 ook op verzoek van KPN (met beltegoed) naar Smartphone Nokia 3.4 in mei is een paar keer onterecht teveel beltegoed afgeschreven in totaal gaat het over een bedrag van €39.63 inclusief laatste  belbundel van €9.99

Dat laatste bedrag € 39.63 kan ik ook in details toelichten bij mijn klacht

Waar kan ik de officiële claim met nadere toelichting  bij KPN indienen ( per Brief , via E-mail , aangetekend etc.)

M.vr.gr

 


 

Reputatie 7
Badge +15

@Styres Excuses voor de verlate reactie. 

Ik heb het in dit geval uitgezocht en kom tot de conclusie dat de hier berekende kosten inderdaad niet terecht zijn geweest. 

Ik heb dan ook het beltegoed van het in het forumprofiel ingevulde nummer verhoogd met 40 euro. 

Ik hoop dat de internetbundel de volgende keer wel gewoon weer werkt. Mocht dit niet het geval zijn hoor ik het ook graag!

Opnieuw KPN prepaid bundel online gekocht maar weer niet geactiveerd.

 

Vanwege kortstondig verblijf in het buitenland  heb ik op 15 aug 2022 prepaid belbundel gekocht en via ideal betaald. De bundel staat ook in mijn KPN prepaid app vermeld De belkosten in het buitenland en  Nederland worden van mijn prepaid beltegoed afgeschreven, dit was niet de bedoeling. Vorig jaar 6 september 2021 identiek probleem. Graag een oplossing

 

Reputatie 7
Badge +15

@Styres Ik heb het wederom voor je nagekeken. 

Alleen in dit geval klopt het wel. Je hebt een bundel aangeschaft met 200 Mb data en 30 belminuten of sms'jes. Deze belminuten en sms'jes zijn ook opgebruikt. Vandaar dat hiervoor nu kosten worden gerekend. 

Voor internet geldt dat er nog data over is, als je dit gebruikt worden er dus geen kosten gerekend. 

Mocht je voornamelijk bellen gebruiken en zijn in NL, de EU, Andorra, Noorwegen of Zwitserland dan zou de Bel/sms Bundel wellicht beter bij je passen. 

 Beste Moderator,

U schrijft:

Deze belminuten en sms'jes zijn ook opgebruikt. Vandaar dat hiervoor nu kosten worden gerekend. 

Op de eerste plaats komt de registratie van de metadata in de Kpn prepaid app  absoluut niet overeen met de metadata in mijn smartphone.

Voorbeeld de bundel gekocht en geactiveerd op 15aug  en vanaf 15 aug worden de eerste 5 gesprekken in de prepaid app niet geregistreerd.

As ik in de Kpn prepaid app  verbruik open en de filter '’verbruik uit bundel tonen'’ uitzet dan wordt op op17 aug 12:00u vermeld "uit bundel" Daarna wordt op 17 aug nog1x een gesprek  niet geregistreerd in de prepaid  app en daarna gaat het goed

Het lijkt erop dat alle telefoonkosten  direct uit het prepaid beltegoed wordt afgeschreven

Op 12 aug screenshot gemaakt van mijn bel tegoed dit was       €49.02

15 aug beltegoed                                                                       +  €5.99

Totaal  tegoed                                                                                €55.02

Volgens prepaid app verbruik uit beltegoed                              -   €14.33

Resterend beltegoed volgens mijn berekening                             €40.68 !!!

In de de KPN prepaid app staat een te goed van                      -   €33.33 ???

Verschil van                                                                                   € 7.35  te goed van KPN 

Andere berekening                                                

Dan het verbruik in minuten  uit de metadata uit mijn Smartphone    van 15aug  t/m 19 aug                                                                                                                      66:63 min  

Beltegoed  van 15 aug                                                               30:00  min

Resterende verbruik                                                                   36:63 min X  €0.20 = €7.33

Conclusie de KPN prepaid app registreert het verbruik niet correct en er wordt onterecht teveel van het beltegoed afgeschreven

 

Beste moderator,

Waarom geen reactie op mijn terechte opmerkingen?  Het lijkt me logisch dat bij de activering van een belbundel ,eerst het tegoed uit de belbundel wordt afgeschreven ,en pas daarna het verbruik uit het prepaid beltegoed wordt '’aangesproken'’. Zoals ik in mijn vorige reactie heb aangetoond. Mogelijk dat u ook in de data van mijn prepaid app kunt kijken , dan kunt u zien wat ik bedoel. Ben ook bereid om de screenshots op te sturen dan kunt u de foutieve registratie ook zien. Geef eens een verklaring voor deze '’mismatch'’ Het gaat me geeneens  over het lage bedrag van €4.99 van de belbundel, maar meer over de onbetrouwbaarheid van de Kpn prepaid systeem en prepaid app.

Reputatie 7
Badge +15

@Styres  Excuus. De reden voor het uitblijven van een reactie is mijn vakantie geweest. 

Ik wil dit graag grondig uitzoeken. Ik kom hier later deze week op terug! 

Allereerst bedankt voor de reactie en dat u dit grondig gaat uitzoeken

Ondertussen is er nog een nieuw probleem opgedoken n.l. een "spook'’ afschrijving  van een SMS op Zondag 11 september om 08:16 u via nummer XXXXXX10007 Op het moment van de afschrijving stond mijn mobiele telefoon uit en geen SMS verstuurd. Deze SMS staat ook niet in mijn telefoon vermeld maar wel geregistreerd in de KPN Prepaid app. Hoe kan dit?? Dit dubieuze nummer duikt vaker via het Internet op .Uiteraard heb ik dit dubieuze nummer direct geblokkeerd

Reputatie 7
Badge +15

@Styres Ik heb de situatie wat betreft het beltegoed uitgezocht. 

Er zitten inderdaad een aantal verschillen in de berekening. In de bundel is het namelijk zo dat gesprekken worden afgerond naar de minuut, ongeacht hoe lang je belt. 

Dit betekent dat je met het gesprek van 17-08-2022 rond 12:00 je bundel opgebruikt is. 

Ook heb je in je eigen berekening de aankoop van de bundel als extra tegoed gezien. Dit is niet het geval. De € 5,99 moet dan ook van het beltegoed worden afgetrokken. Mijn berekening komt dan uit op € 33,33. 

 

Dan voor wat betreft de sms naar het nummer eindigend op 007, hier heb ik niet direct een verklaring voor. Online kom ik het nummer inderdaad vaker tegen. Dit ga ik uitzoeken en kom ik op terug!