Beantwoord

Mijn prepaid account is opgeschort of geblokkeerd, kan ik dit nummer alsnog te behouden?

  • 9 June 2023
  • 9 reacties
  • 284 keer bekeken

Mijn prepaid account is opgeschort of geblokkeerd, kan ik dit nummer alsnog te behouden?

Zo ja, wat moet ik daarvoor doen. (Ik bevind mij in Azië)

icon

Beste antwoord door PeterG 9 June 2023, 15:25

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Oei. Buiten Europa.…

Heel lastig. Want

Checken of ie helemaal vervallen is of nog in de 'bevroren' modus zit gaat dan ook niet. 

Je zou nog kunnen proberen op te waarderen.  Maar alleen met papieren bon van onder andere Primera of (Nederlandse) supermarkt. Dat is de enige mogelijkheid. Maar het kan zijn dat het nummer geheel opgeheven is.

Kennis vragen te kopen en gegevens doormailen. Fingers crossed 🤞. 

Buiten Europa vervallen ze vaak omdat men vanwege de zeer hoge kosten alleen via wifi (oa WhatsApp) gebruik van maakt. En dan is er geen verbruik via het gewone telefoonnetwerk / 4G internet. En dat is een voorwaarde voor prepaid. 

Beste PeterG,

Je noemt in je reactie op mijn vraag Whatsapp. Wat gebeurt er met mijn Whatsapp account als mijn opgeschorte en geblokkeerde mobiele nummer op een gegeven moment opnieuw wordt uitgegeven?

Bij voorbaat dank voor je antwoord!👍

Groeten van Operational Excellence

Je noemt in je reactie op mijn vraag Whatsapp. Wat gebeurt er met mijn Whatsapp account als mijn opgeschorte en geblokkeerde mobiele nummer op een gegeven moment opnieuw wordt uitgegeven?

Dan ontvangt de nieuwe houder van het nummer alle gemiste berichten, je contacten zouden kunnen denken dat jij dit bent. Dit betekent trouwens niet dat de nieuwe houder van het nummer alle voorgaande gesprekken en contacten te zien krijgt, deze worden namelijk niet gesynchroniseerd.

Wat je misschien zou kunnen doen - als je nog toegang hebt tot dat Whatsapp account - is het nummer bij Whatsapp wijzigen - zolang je tenminste nog ingelogd bent bij Whatsapp - en ervoor kiezen dat je (oude) contacten geïnformeerd worden van de nummerwijziging.

Lukt dit niet, dan is het raadzaam eens te controleren of de 6 maanden + 90 dagen al verstreken zijn nadat je voor een laatste keer een gesprek gevoerd hebt “vanaf” jouw nummer. Zit je na de 6 maanden maar binnen de 90 dagen dan kan je mogelijk door op te waarderen het nummer alsnog heractiveren.

Reputatie 7
Badge +20

Hi @O. Excellence,

Zou je het volledige simkaartnummer willen noteren in het opmerkingsveld van je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kijk ik of het nummer nog te redden valt.

Overigens heb je meerdere sms'jes ontvangen op je simkaart, dat er gebruik gemaakt moet worden van je Prepaid tegoed omdat je nummer anders geblokkeerd en beëindigd zou worden. Ik ben oprecht even benieuwd wat je gedacht hebt na het ontvangen daarvan; dacht je dat het een foutje van ons zou zijn omdat je wel gebruik maakte van Whatsapp via dit nummer? Of is er een andere reden dat je niets met deze sms'jes gedaan hebt?

Dank voor de moeite @Maja_, laat het maar gaan het nummer hoeft niet meer "gered" te worden. Het was mij niet duidelijk bij het afsluiten van het prepaid contract dat ik factureerbare transacties/handelingen moest verrichten om opschorten en blokkeren te voorkomen.

Ik denk dat KPN meerdere SMS'jes heeft verstuurd die ik nooit ontvangen heb. Ik heb een toestel met dual SIM en de KPN SIM stond alleen aan wanneer ik daar actief gebruik van wilde maken. Ik vraag me af hoe lang "niet ontvangen” berichten op de server blijven staan.

Nog een laatste vraag. Hoeveel tijd verstrijkt er voordat een nummer opgeschort en geblokkeerd te zijn weer wordt uitgegeven?

 

Hartelijk dank voor alle aandacht,

KPN heeft mij al die jaren een geweldige klantervaring geboden!

Met vriendelijke groeten,

 

OE

 

Als de kpn sim steeds langer dan een week niet 'aan' was zal je de sms'en gemist hebben. Tussen de eerste poging en de laatste zit namelijk één week. 

Een prepaid nummer gaat al heel snel na het vervallen naar een nieuwe prepaid simkaart. En naar één van de 10.000 verkooppunten. 

Reputatie 7
Badge +20

Ah ja @O. Excellence, als je hem als 2e sim hebt en daar verder nooit echt verbinding mee maakt, zal je die sms'jes inderdaad gemist hebben 😬

Het duurt 60 dagen voordat een nummer weer uitgegeven kan worden, dat houdt uiteraard niet in dat hij dan direct weer actief is bij iemand anders, maar vanaf dat moment is de kans wel aanwezig!

Beste @Maja_ , @PeterG en @GerritS76 ,

 

Hartelijk dank voor jullie verhelderende antwoorden 👍

Ik heb de Prepaid SIM zo nu en dan alleen voor authenticatie doeleinden gebruikt.

Ik vandaag mijn Whatsapp nummer gewijzigd!

En last but not least, ik heb mijn [Email Only] gister ook tijdig opgezegd, contract loopt tot 1 augustus. 

 

Nogmaals hartelijk dank voor het  heldere inzicht dat jullie mij hebben geboden in de wondere wereld van KPN!

Hartelijke groet,

 

Operation E.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dan nu echt helemaal van je Nederlandse abonnementen af dus 😊

Heel graag gedaan en een mooie toekomst gewenst in Azië!