Beantwoord

Mobile broadband disconnected in Duitsland. Prepaid in eigen router werkt niet in Duitsland

  • 10 February 2024
  • 9 reacties
  • 80 keer bekeken

Ik heb een KPN  prepaid voor gebruik in Netgear Nighthawk M2 gekocht. Deze werkte in Nederland prima, echter in Duitsland krijg ik geen verbinding.  Melding is "Mobile Broadband Disconnected".

Ik heb dat oplossingen in het forum bekeken maar kom er niet uit.

Welke instellingen moet ik eventueel aanpassen?

icon

Beste antwoord door Marcel 16 12 February 2024, 14:37

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9

@Marcel 16 Een verandering in APN instelling zou helpen. 

Dankjewel,  maar de vraag voor mij is danook welke aanpassing is nodig?

Reputatie 5
Badge +3

KPN heeft in DLD een roaming overeenkomst met O2. Dat  is niet het beste netwerk daar. Je moet hem handmatig op Telekom of Vodafoon zetten. En staat roaming wel aan?

En dan hoop ik dat je niet in een "Funkloch" gebied bent. 

Reputatie 7
Badge +9

@Marcel 16 Ik ken de instelling in jouw Nighthawk niet, maar de APN portalmmm.nl werkt niet bij roaming de APN internet wel.

Reputatie 7
Badge +11

En voor datatoepassingen mag uitsluitend een 097-nummer gebruikt worden en geen 06-nummer @Marcel 16 

 

PREPAID is wel een hele dure manier voor 'wifi' zeg. Dat kost klauwen per MB.

Je kan beter voor tablets de Hotspot van je mobiel (abonnement) gebruiken. Kost heel veel minder per MB.

TP link is een merk mifi die het met een kpn simkaart buiten Nederland niet doet.

Elke zomer en soms winter weer berichten hier. 

Dit is er één. Maar er zijn er meer.

Die dingen roamen gewoon niet. Waarschijnlijk is dat met deze ook. Kpn simkaart = kpn netwerk nodig. Dat is er buiten Nederland niet. 

Lekkere hulp Peter! Dan kun je beter niet reageren. 

Het werkt trouwens inmiddels, was toch een APN setting.

Reputatie 7
Badge +19

Top om te lezen dat het is opgelost @Marcel 16, was het de suggestie van @TDN ?

 

@Marcel 16 Ik ken de instelling in jouw Nighthawk niet, maar de APN portalmmm.nl werkt niet bij roaming de APN internet wel.

 

Deels, ik heb uiteindelijk de naam KPN B.V. veranderd in KPN  en toen werkte het wel (fastinternet had ik al eerder veranderd in internet)

Reageer