Beantwoord

Nieuwe simkaart aanvragen lukt niet

  • 14 June 2020
  • 9 reacties
  • 194 keer bekeken

Reputatie 1

Beste,

Eerst wil ik even kwijt dat de service chat van KPN waardeloos is!!!

Wij zijn in 2 weken tijd  heel klant onvriendelijk geholpen, de eerst keer was telefonisch (de KPN service medewerker goede gewoon de telefoon op de hoorn de andere keer was zojuist in een chat ik stelde een vraag en na heen en weer gechat vroeg "Derya” of ze mij mocht bellen ,ik zit nu ruim 1 uur later nog te wachten op het gesprek!!!!!

Zo moest dat ff kwijt , mijn vraag mijn schoonpa van 75 heeft een prepaid sim kaart deze is al enkele jaren oud.

Nu moet mijn schoonpa een andere GSM maar daar past deze simkaart NIET in kan ik een nieuwe aanvragen , ik weet dat via mijnKPN je nieuwe kunt aanvragen alleen bij het opgeven van de simkaart nummer geeft de site aan dat deze niet bestaat,ik heb hem toch echt in mijn hand.

Ik hoop op een snel ,duidelijk en eerlijk antwoord en geen van het kastje naar de muur verhaal.

icon

Beste antwoord door RBxx 14 June 2020, 13:43

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Een simkaart voor een ander aanvragen is niet zo makkelijk. En dat is maar goed ook. Want met een simkaart kunt je tegenwoordig heel veel financiële zaken van een ander over nemen.

Reputatie 1

Ik heb die aanvraag via mijn schoonpa zijn eigen mijnKPN aangevraagd dus dat moet geen probleem zijn!!

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo 

Een nieuwe simkaart voor prepaid gaat online via de KPN website: simkaart vervangen prepaid , niet via MijnKPN. 

De kosten voor een vervangende SIM-kaart zijn € 4,99. Dit bedrag wordt verrekend met het beltegoed dat je zelf hebt opgewaardeerd.

Reputatie 1

Dat hebben wij ,zoals aangeven hier boven, geprobeerd maar dat werkt NIET,het simkaart nummer klopt niet zegt deze site.

Reputatie 7
Badge +21

Het zou ook via de pukcode moeten kunnen,  probeer dat eens als simkaartnummer niet lukt.

Reputatie 1

Zal het morgen eens proberen ,moet nu weg en gaat de rest van de dag niet lukken,ik laat je zsm weten of het werkte alvast bedankt!

Is de aansluiting op die prepaid sim überhaupt nog actief? Als ie niet steeds binnen 6 maanden v.h. laatste gebruik weer wordt gebruikt wordt uitgaand verkeer al geblokkeerd. En 9 maanden na het laatste gebruik wordt de aansluiting/het nummer opgeheven.

Gebruik = zelf bellen mét totstandkoming van verbinding, sms sturen, (indien smartphone) internet via 4G gebruiken

Dus: kan er nog mee gebeld worden? Kan er nog náár gebeld worden? Als dat laatste ook niet het geval is klopt de melding want dan is de simkaart/aansluiting/nummer vervallen.

:small_blue_diamond: Bij een telefoonwinkel hebben ze een geschikte tang om een simkaart kleiner te knippen. Doe dit niet zelf! (noteer wel eerst het simkaartnummer, dat wordt eraf geknipt)

Reputatie 1

RBxx dank idd alleen met 06 nr en puk lukt het ook , merci  hier mag een slotje op.

Nog even dit: een nieuwe simkaart heeft ook een andere PUK code. Je krijgt ‘m geleverd op “bankpas"-formaat; daar staat de PUK ook op (goed bewaren). Daar kun je dan vervolgens Standaard (1), Micro (2) en Nano (3) uitdrukken.