Beantwoord

Nieuwe simkaart nodig om van 3G naar 4G te gaan. Moet ik daarvoor betalen?

  • 16 March 2022
  • 12 reacties
  • 135 keer bekeken

KPN gaat van 3G naar 4G, dit houdt voor mij in dat ik een nieuw mobieltje aan moet schaffen, want mijn oude is daar niet geschikt voor, daarnaast moet ik een vervangende simkaart aanvragen, kosten 4,99, want mijn oude simkaart past niet in de nieuwere mobieltjes. Het zou KPN sieren als deze simkaart gratis verstrekt zou worden.

icon

Beste antwoord door Anonymous 18 March 2022, 17:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Hallo @luc k , je telefoon blijft het gewoon doen, want 2G blijft voorlopig nog.

 

Dank je voor je reactie, bellen zal wel lukken, maar internetten met 2G:confounded: , dus die nieuwe mobiel zal er moeten komen.

Dank je voor je reactie, bellen zal wel lukken, maar internetten met 2G:confounded: , dus die nieuwe mobiel zal er moeten komen.

Die zijn gelukkig heel betaalbaar tegenwoordig.

 

Reputatie 7
Badge +28

Dank je voor je reactie, bellen zal wel lukken, maar internetten met 2G:confounded: , dus die nieuwe mobiel zal er moeten komen.

@luc k

Als je geld over hebt voor een nieuwe mobiel, dan is die 4,99 voor een nieuwe simkaart een schijntje. 
 

Prepaid-klanten krijgen geen gratis vervangende simkaart.

Toch wel als de simkaart geen 4G ondersteund, maar die waren actief benaderd om hem om te ruilen.

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @luc k, 

Als het goed is ben jij inderdaad benaderd voor een nieuwe simkaart! Zo niet help ik je graag verder. 

Ik heb een brief gehad van kpn met daarin de melding dat mijn toestel niet geschikt is voor voor 4G en moet dus vervangen worden, mijn micro simkaart is wel geschikt voor 4G maar deze past niet niet in de nieuwe toestellen  en deze moet derhalve vervangen worden.

Hallo @luc k , vaak is de simkaart weer kleiner te maken, zie onderstaand voorbeeld, of je moet een hele oude simkaart hebben:

simkaart past niet | KPN Community

Ik weet dat er 3 zijn : mini, micro en nano, mijn simkaart is mini en micro en ik heb nano nodig en deze kan ik er toch echt niet van maken.

Ik weet dat er 3 zijn : mini, micro en nano, mijn simkaart is mini en micro en ik heb nano nodig en deze kan ik er toch echt niet van maken.

Hallo @luc k , dus je hebt niet zo’n 3-delige simkaart, waarvan je alsnog de nano uit kan drukken? Dan is het wel een erg oude simkaart.

 

Reputatie 7
Badge +13

Hallo @luc k,

Ik raad je aan om naar een van onze winkels te gaan en het verhaal daar uit te leggen, volgens mij kunnen ze daar zelfs jouw simkaart voor jou bijknippen, maar dat weet ik niet 100% zeker. 

Bedankt Hanna, maar ik heb reeds een vervangende simkaart besteld.

Â