Beantwoord

Nummer geblokkeerd na 6 maanden niet gebruikt

  • 3 August 2021
  • 10 reacties
  • 1044 keer bekeken

Door Corona heb ik mijn prepaid 6 maanden niet gebruikt. Plots bemerkte ik dat ik niet meer kon bellen. Mijn nummer blijkt nu geblokkeerd en het is niet mogelijk om op te waarderen. De Klanten “service” liet mij weten dat ik mijn nummer kwijt ben en dat ik bovendien mijn beltegoed (€ 37,79) kwijt ben. De KPN heeft mij op geen enkele manier hiervoor gewaarschuwd dat dit zou kunnen gebeuren.

Dit kan toch niet waar zijn! Wat een klantonvriendelijke manier om met je klanten om te gaan.

De klanten “service” liet mij weten dat ik een nieuwe SIM-kaart kan bestellen, maar dan wel een ander telefoonnummer krijg. Dan zou ik al mijn contacten moeten vertellen dat ik een ander nummer heb?

Ik vind dit een onbegrijpelijke en domme actie. Waar is dat in vredesnaam goed voor?

icon

Beste antwoord door Joep1965 3 August 2021, 15:50

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Badge +19

Dat is balen. Als u ook niet meer gebeld kan worden dan is het inderdaad voorbij.  In de voorwaarden staat duidelijk dat het beltegoed onbeperkt geldig is mits u één maal in dr zes maanden belt of sms't. U heeft een sms berichtje gehad dat uw tegoed dreigde te vervallen. Overigens is dat bij iedere provider hetzelfde. 

Ik kan inderdaad ook niet meer gebeld worden.

Inderdaad zou ik zeker een waarschuwing verwachten dat de 6 maanden binnenkort verstreken zijn. Het laatste bericht in mijn inbox dateert van 4-2-2021 en er is GEEN sms van KPN te vinden. Ik heb dat bericht dus niet gehad! Overigens is het natuurlijk niet handig om een bericht te versturen naar een nummer dat al bijna 6 maanden niet is gebruikt. De KPN heeft talloze andere mogelijkheden om mij te berichten. Zowel mijn vaste telefoon (met sms-mogelijkheid) als mijn e-mail heb ik via KPN, dus de KPN weet “alles” van mij en ik ben er al mijn hele leven klant.

Ik begrijp echt niet waaraan ik deze onvriendelijke behandeling te danken heb.

Badge +19

Maar dat is het nou juist  met prepaid. Het is anoniem. U kon het weten.Het is niets persoonlijks maar gewoon part of the deal. U koopt iets met bijbehorende voorwaarden.  

Bij het bestellen van een pre-paid simkaart moet je naam, adres, (ander) telefoonnummer, e-mailadres etc. opgeven. Dat is dus alles behalve anoniem.

Badge +19

Een prepaidnummer is niet gekoppeld aan iets of iemand.  U kunt ook met uw gegevens een prepaidkaart kopen voor uw tante of schoonmoeder. Alleen een abonnement is gebonden aan een persoon. Het is jammer dat het zo gegaan is maar mooier is het niet te maken.

Reputatie 7
Badge +22

U heeft een sms berichtje gehad dat uw tegoed dreigde te vervallen. Overigens is dat bij iedere provider hetzelfde. 

Dat kan alleen als de klant de telefoon heeft aanstaan, ben bang dat dit niet geval was. En na zoveel tijd stuurt KPN het sms’je niet meer. Ik weet niet hoeveel KPN dat probeert, maar opgegeven moment stopt dat ook om een sms’je te sturen na zoveel pogingen.

Badge +19

Het stopt inderdaad als het nummer is vervallen. Maarja een alternatieve communicatiemogenlijkheid is er niet. 

KPN zou gewoon een e-mail en/of briefje naar de besteller van de pré-paid sim-kaart kunnen sturen. Van hem of haar zijn immers alle gegevens bekend. Het sturen van een sms naar het pré-paid toestel dat al een halfjaar uit staat is in elk geval niet zinvol.

Reputatie 7
Badge +10

KPN zou gewoon een e-mail en/of briefje naar de besteller van de pré-paid sim-kaart kunnen sturen. Van hem of haar zijn immers alle gegevens bekend. Het sturen van een sms naar het pré-paid toestel dat al een halfjaar uit staat is in elk geval niet zinvol.

 

Nee een mobieltje hebben en een half jaar uit hebben staan is ook niet zinvol.

Je had hem toch z'n minst eens eventjes aan kunnen zetten om evt berichten binnen te krijgen.

 

Daarbij, er zit echt niet iemand bij KPN jou handmatig dat sms'je te versturen en dan denkt hé, die word niet beantwoord. Laat ik hem eens een brief schrijven. Dat zijn allemaal automatische processen. 

Reputatie 7
Badge +18

@DennisA78 

KPN is kennelijk niet bij machte om een automatisch emailtje te sturen?

Bij Simyo, notabene een dochteronderneming van KPN, sturen ze zowel een SMS als een email, dus @Joep1965 dat is dus niet bij elke provider hetzelfde dat ze alleen SMSen.

 

Ik heb zelf in het verleden (2014/2015) wel eens een prepaid data only simkaartje gehad bij KPN, precies hetzelfde, sturen daar SMSjes naartoe terwijl hij niet in gebruik was en uiteindelijk toen het nummer vervallen was toen pas kreeg ik een email dat het nummer geblokkeerd was en niet meer te redden, ze kunnen dus wel emailen maar deden het pas als het te laat is, nu mailen ze blijkbaar helemaal niet meer, had ook weinig zin op die manier.

Lijkt mij gewoon doelbewust beleid om lekker het beltegoed in te pikken van klanten die even niet opletten.