Vraag

"Nummer niet in gebruik"-melding en ontbrekende klantenservice

  • 15 August 2021
  • 4 reacties
  • 237 keer bekeken

Reputatie 1

Anderhalve maand geleden ben ik overgestapt van mijn oude provider naar KPN Prepaid. Sindsdien heb ik het probleem dat als ik gebeld wordt ik deze oproep vaak niet binnenkomt en dat degene die belt te horen krijgt dat het gebelde nummer niet in gebruik is. Na via de chat van KPN, een van fysieke KPN winkels en de telefoonlijn (0800 0402) contact op te hebben genomen is het probleem nog steeds niet opgelost, maar inmiddels is mij ook niet meer duidelijk of er nog iemand mee bezig is of niet. Mijn vraag is dan ook:

Gaat KPN zijn best doen om dit probleem op te lossen, en zo ja hoe, of niet?

Hieronder leg ik de situatie graag duidelijker uit.

Anderhalve maand geleden heb ben ik van mijn oude provider overgestapt naar KPN Prepaid en heb ik nummerbehoud aangevraagd. Sindsdien heb ik het probleem dat als ik gebeld wordt ik deze oproep vaak niet binnenkomt en dat degene die belt te horen krijgt dat het gebelde nummer niet in gebruik is. Zelf kan ik wel gewoon bellen met deze simkaart en soms gebeurt het dat de oproep wel binnenkomt als ik gebeld wordt en als ik dan opneem gaat alles zoals het hoort te gaan. Druk ik echter de oproep weg of neem ik simpelweg niet op dan krijgt de beller weer te horen dat het gebelde nummer niet in gebruik is.

 

Om een deel van de oorzaken uit te kunnen sluiten heb ik al het volgende uitgeprobeerd. 

  • De simkaart in een andere telefoon plaatsen gaf dezelfde verschijnselen. Het ligt waarschijnlijk dus niet aan mijn telefoon, ook omdat dit alles begon zodra ik was overgestapt. Bij mijn oude provider heb ik nooit problemen gehad. 
  • De simkaart vervangen (in een KPN winkel). Dit leidde nog steeds tot dezelfde verschijnselen. Aan de simkaart zal het dus ook niet liggen. 
  • Voicemail instellen (ook gedaan door medewerker van de KPN winkel). Dit zorgde ook niet voor veranderingen. Als ik een opdruk wegdrukte, of niet opnam kreeg de beller nog steeds te horen dat het nummer niet in gebruik is. 

Ik ben dus al langs een fysieke KPN winkel geweest (op aanraden van een medewerker via de chat). In de KPN winkel heeft een vriendelijke medewerker van alles geprobeerd en uiteindelijk geconcludeerd dat hij ook niet wist hoe hij dit kon oplossen. Hij raadde mij aan om contact op te nemen met de KPN telefoonlijn (0800 0402). Dit heb ik gedaan.

De medewerker van de telefoonlijn gaf aan dat er een onderzoek gestart zal worden en dat ze contact met me op zullen nemen. Mijn email-adres is bij KPN bekend, dus ze zouden me moeten kunnen bereiken. Na een week had ik nog niks terug gehoord, dus toen heb ik maar weer contact opgenomen via de telefoonlijn. Diegene liet weten dat KPN helemaal geen onderzoek zou doen omdat het om Prepaid ging en daar doet KPN geen onderzoek naar. Wel zag ze dat er stond dat er namens mij een klacht was ingediend en dat er normaal binnen 5 werkdagen contact werd opgenomen. Nu inmiddels ruim 2 weken na het eerste telefoongesprek heb ik nog steeds niks terug gehoord.

 

Vandaar dat ik nu de vraag heb: Is KPN op dit moment bezig met het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem? En hoe en wanneer kan ik een update hierover verwachten van KPN?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +6

 Diegene liet weten dat KPN helemaal geen onderzoek zou doen omdat het om Prepaid ging en daar doet KPN geen onderzoek naar. Wel zag ze dat er stond dat er namens mij een klacht was ingediend en dat er normaal binnen 5 werkdagen contact werd opgenomen. Nu inmiddels ruim 2 weken na het eerste telefoongesprek heb ik nog steeds niks terug gehoord.

 

Vandaar dat ik nu de vraag heb: Is KPN op dit moment bezig met het zoeken naar een oplossing voor mijn probleem? En hoe en wanneer kan ik een update hierover verwachten van KPN?

Als een medewerker dat tegen mij zou zeggen, dan zou ik zeggen prima stap wel over naar een prepaid provider die mijn klachten wel serieus neemt.

Hoe dan ook, klopt dat ook niet, kpn doet er wel degelijk onderzoek naar, ook voor Prepaid klanten, die medewerker wou je waarschijnlijk een abonnement aansmeren om zo de commissie er van op te strijken.

Soms als je overstapt kan het volgens mij voorkomen, dat de routering niet helemaal goed gegaan is, waardoor dit soort dingen kunnen voorkomen, maar dat zal een moderator voor je moeten nakijken, dus even wachten op een reactie daarvan.

Reputatie 1

Soms als je overstapt kan het volgens mij voorkomen, dat de routering niet helemaal goed gegaan is, waardoor dit soort dingen kunnen voorkomen, maar dat zal een moderator voor je moeten nakijken, dus even wachten op een reactie daarvan.

Bedankt voor uw reactie! Ik heb vandaag zelf maar weer telefonisch contact op genomen met KPN en ik sprak een erg behulpzame medewerker die liet weten dat er mogelijk inderdaad iets mis is gegaan bij het nummerbehoud. Hij gaf aan dat het waarschijnlijk wel een oplosbaar probleem is.

Reputatie 6
Badge +10

Hoi @onbereikbare nadia! Zoals ik het allemaal lees lijkt mij dit een nummerbehoud probleem. Het klopt dat hier niet specifiek onderzoek naar gedaan kan worden. Als het is op te lossen dan is dat direct. Er kan geen achterliggende afdeling voor prepaid worden aangestuurd die van alles gaat uitzoeken om vervolgens contact met de klant op te nemen. Die mogelijkheid is er niet. Heb je al geprobeerd om iemand te bellen en dan even na te vragen welk telefoonnummer diegene in het scherm ziet staan? Dan zie je gelijk of het goed is gegaan met nummerbehoud.

Begrijp ik het trouwens goed dat er inmiddels al hulp geboden is? Zo niet dan verneem ik dat heel graag. Als je dan je forumprofiel  zou willen invullen? Geef je hier nog een reactie zodra je dat gedaan hebt?

Reputatie 1

Begrijp ik het trouwens goed dat er inmiddels al hulp geboden is? 

Ja vorige week dinsdag heb ik inderdaad weer iemand gesproken via de KPN telefoonlijn. Die heeft een nieuwe klacht aangemaakt en vandaag werd ik teruggebeld hierover. De medewerker vertelde dat ze dingen opnieuw hadden ingesteld en het lijkt erop dat het probleem nu verholpen is :)