Beantwoord

Nummerbehoud afgewezen

  • 24 January 2021
  • 4 reacties
  • 158 keer bekeken

ik ben nu al dagen bezig om mijn nummer van vodafone mee te nemen naar kpn prepaid.

meerdere malen is mij gezegd binnen een half uur krijg je een sms, maar nu is hij afgewezen wegens combinatie mobiel nummer en klantnummer er is nooit een klantnummer van vodafone ingevoerd.

 

vandaag weer aan de lijn met cs gezeten maar die kreeg foutmeldingen bij het proberen van een wijziging menu te openen.

------------------------------------------------------------------

ik zal het maar via hier proberen om te kijken of het lukt

huidige kpn prepaid nummer ***

 

mee te nemen nummer naar kpn

vodafone nummer ***

klantnr ***

------------------------------------------------------------------

graag hoor ik spoedig of dit nou eens opgelost kan worden…...

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 24 January 2021, 13:34

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @MehmetA, welkom op het forum. Ik heb je gegevens verborgen aangezien dit een openbaar forum is en het hier om privaycgevoelige data gaat. Wel heb ik hierdoor gelijk kunnen kijken naar de status. De porteringsorder staat inderdaad op afgewezen. Helaas loop ik ook tegen hetzelfde probleem aan als de collega vanmorgen. Dit moet nu door de back office verder opgepakt worden. De tweede collega die je net sprak hiervoor heeft dit inmiddels gedaan. De back office pakt dit binnen1 à 3 werkdagen op. Je krijgt een sms als het nummerbehoud akkoord is. En indien nodig neemt de back office contact met je op.

Prepaid nummers porteren tussen providers is bijzonder lastig. Volgens de systemen is er een klantnummer nodig en bij geen enkele provider hebben prepaids een klantnummer.

Vodafone is een uitstekend netwerk, @MehmetA . Wat je je reden om naar KPN over te stappen?

Reputatie 6
Badge +6

Nummers porteren is niet iets wat een provider zelf mag bepalen of het mogelijk is of niet.

Wettelijk gezien moeten ze daaraan meewerken.

Ik heb trouwens vaak genoeg prepaid nummers overgezet hoor, dat is alles behalve lastig.

Reputatie 7
Badge +30

Prepaid nummers porteren tussen providers is bijzonder lastig. Volgens de systemen is er een klantnummer nodig en bij geen enkele provider hebben prepaids een klantnummer.

Dit moet ik even corrigeren, Peter. Alle klanten hebben een klantnummer. Dat is de pijler waarop we ze in het systeem overal aan koppelen (want een 06-nummer kan je wijzigen dus kan daarvoor niet gebruikt worden). Prepaid klanten dus ook. En ik ga ervan uit dat dit bij andere providers ook zo is. Wel is het zo dat bij prepaid je vaak je klantnummer niet weet. Maar die kunnen we dan verstrekken als je hem nodig hebt.