Beantwoord

Nummerbehoud regelen bij KPN Prepaid

  • 16 April 2021
  • 7 reacties
  • 561 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoe heb jij nummerbehoud geregeld? Ik heb nog steeds mijn oude hema nummer ondanks dat de klantenservice van de kpn zei dat het overgezet werd..

 

Dat beltegoed ben je kwijt, maar daarom heeft hema iedere gebruiker wel nog maanden de tijd gegeven om het beltegoed op te maken…

 

*Admin: afgesplitst

icon

Beste antwoord door Anonymous 16 April 2021, 15:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Ik zat bij hema mobiel maar dat wordt opgeheven. Ik kon gratis overstappen naar kpn met nummer behoud. Ik heb de KPN simkaart gehad. Geactiveerd en ook geregistreerd voor totaal 10,- beltegoed en daarna moest ik contact opnemen met de klantenservice om mijn oude hema nummer te houden. 

Ik had gebeld met KPN klantenservice die zeiden dat ze nummerbehoud voor mij zouden regelen. De eerste keer werd de verbinding verbroken en hij het tweede belletje zou het meteen helemaal geregeld zijn. Het oude nummer zou direct op mijn nieuwe simkaart werken. Maar het is nu 24 uur later en ik zie niks. 

 

Ik heb de telefoon diverse malen opgestart, verschillende simkaarten geprobeerd maar mijn oude nummer zit nog aan mijn oude kaart en de nieuwe kaart werkt nog met nieuwe nummer. Ik heb ook geen smsjes of emailtjes gehad of iets dergelijks… 

 

Hoe zit het nu? Gaat het nog gebeuren of is er helemaal niets geregeld?

 

*Admin: samengevoegd

 

@Ellen141984 , gebruik je inmiddels de toegestuurde kpn-simkaart? Of nog je oude hema-simkaart.

Ik heb ze allebei hier. Heb een uurtje de nieuwe gebruikt vanochtend en op dit moment de oude er maar weer in gestopt. 

Heel veel mensen blijken het probleem te hebben.

 

Je moet bellen met de HEMA op 020 224 2424 en dan je telefoonnummer en simkaart nummer geven voor je klantnummer. De KPN kan alleen met dat klantnummer je nummerbehoud aanvragen.

 

Erg stom dat de eerste 2 medewerkers van de KPN mij dit niet vertelden! Pas de derde meneer kon mij zeggen dat hij eerst een klantnummer nodig had. 

 

Ik heb zelf vroeger bij de KPN klantenservice (zakelijk) gewerkt dus ik weet wel hoe het er aan toe gaat, maar kom op… 

Reputatie 6
Badge +10

Welkom op ons forum @Ellen141984 en goed dat je even aan de bel trekt.

Het klopt inderdaad dat bij de helpdesk handmatig nummerbehoud kan worden aangevraagd door middel van mobiel nummer en het klantnummer van de oude provider. Jammer inderdaad dat de 1e 2 medewerkers dit niet wisten te vertellen :pensive:
Is het inmiddels al wel gelukt?

Het simnummer staat o.a. op het kaartje zelf. Als dat uit de telefoon gehaald wordt moet het zichtbaar zijn.

 

Echter ik was aan het bellen met die simkaart op het moment dat de medewerker er naar vroeg. Ipv het simkaart nummer te noemen heb ik toen opgenoemd welke nummers ik als laatst gebeld had die dag. De medewerker vond dat voldoende bewijs dat het mijn telefoon nummer was.

Je moet dus bij Hema telefonisch je '’klantnummer'’ opvragen.

En verder:

Ellen141918 schrijft: Het simnummer staat o.a. op het kaartje zelf. Als dat uit de telefoon gehaald wordt moet het zichtbaar zijn.