Beantwoord

Onterecht betaling niet teruggestort

  • 9 November 2023
  • 4 reacties
  • 124 keer bekeken

Bij het online opwaarderen met €15,- ben ik bij het invoeren van het mobiele nummer 2 cijfers vergeten. De betaling is via ideal gedaan. Vandaag ontdekte ik mijn foutieve invoer en heb ik gebeld met de klantenservice met het verzoek mij deze €15,- terug te storten. tot mijn verbazing kan dit niet. de onvriendelijke dame (Diani) zei “ja meneer, dat is uw eigen fout, dat gaat KPN niet voor u oplossen”.

Toen ik aangaf hier niet akkoord mee te gaan en een klacht wil indienen kreeg ik op onvriendelijke toon de melding dat ik dat dan maar moest doen.

Na dit gesprek nogmaals gebeld en aan een gelukkig wel vriendelijke meneer de situatie nogmaals uitgelegd (er was geen gespreksnotitie gemaakt). Helaas gaf ook hij aan dat KPN geen bedrag kan terugstorten en adviseerde mij dit via de bank te doen. Daarna de bank gebeld maar zij kunnen een via ideal betaald bedrag niet terugstorten.

 

Ik vind totaal niet kloppen dat ik mijn geld niet terug kan krijgen. KPN ontvangt van mij een bedrag dat ze niet eens kunnen plaatsen.

Ik kan desgewenst via het betalingsoverzicht bewijzen dat ik de betaling heb gedaan. Als de €15, - niet teruggestort kan worden kan het wat mij betreft ook als beltegoed bijgeschreven worden.

 

@KPN : ben benieuwd naar de reactie/oplossing

 

 

 

icon

Beste antwoord door Chrisdus 14 November 2023, 11:22

Bekijk origineel

4 reacties

Update 14/11: net weer contact gehad met klantenservice en mij werd nu gezegd dat ik het bedrag automatisch teruggestort krijg. Ik ben benieuwd ......

#kpn graag nog reactie 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Chrisdus, dit moet inderdaad weer automatisch teruggestort worden. Als je via iDeal betaald hebt krijg je het ook van het rekeningnummer van iDeal weer teruggestort

Na contact via de chat is het opgelost, heb 15 euro beltegoed ontvangen 👍

Reageer