Vraag

Onterechte dataverbruik prepaid

  • 17 April 2021
  • 4 reacties
  • 76 keer bekeken

Eergisteren kreeg ik een melding dat mijn beltegoed bijna op was. Aangezien ik praktisch niets buiten Wi-Fi omdoe en ook roaming, gebruik mobiele data als er geen Wi-Fi is enz.enz. heb uitstaan was deze melding erg vreemd. Na het installeren van de KPN-app blijkt dat er al máánden geld van mijn beltegoed wordt afgeschreven omdat er data wordt gebruikt ookal heb ik Wi-Fi aanstaan. Ik heb hierover deze week contact gehad met een KPN-medewerker maar het gaat toch gewoon door. Op advies van een zoon Wi-Fi uitgezet, toen is er zelfs voor ruim € 6,- aan data gebruikt na middernacht. Zelfs de telefoon 's nachts helemaal uitgezet, is er na activeren van de telefoon toch nog weer wat afgeschreven. Ik heb al zoveel aanpassingen gedaan, apps verwijderd....ik weet het niet meer. Help!


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Dit kan je voorkomen door op je smartphone 'mobiele gegevens’ uit te schakelen.

Dan kan je niet meer internetten via het mobiele netwerk en dus ook geen kosten meer maken. Wifi via internet werkt dan nog wel.

Die instelling kan je ook zelf weer ongedaan maken, wil je toch een keer via het mobiele netwerk internetten.

@Misja20 dat had ik allemaal al maanden geleden gedaan, vlgs de medewerker van KPN heb ik ook alles beveiligd staan dat er alleen maar via Wi-Fi contact gemaakt mag worden. En toch verbruikt "iets" data. Ik heb nu de Data Counter Widget geïnstalleerd om te kijken of er een app of besturingssysteem boven water komt wat ondanks alle restricties toch data verbruikt en me dus beltegoed kost.

Reputatie 7
Badge +24

Betreft het een Android toestel of een stuk fruit? 

@Nick83 ik heb een Android telefoon. Dat andere hebben we ook maar alleen voor consumptie :wink: