Beantwoord

Opgewaardeerde tegoed ineens verdwenen

  • 18 July 2021
  • 13 reacties
  • 196 keer bekeken

Geachte mensen,

 

Op 27 juni 2021 heb ik via de prepaid app €20,- opgewaardeerd. Vervolgens werd dat zichtbaar en zou tot November 2021 geldig zijn. 

Gisteravond bleek ik ineens die €20,- kwijt te zijn, en stond mijn tegoed op €0,- zonder het toestel te hebben gebruikt en dus ONDANKS dat het tegoed geldig was tot November 2021.

Waar is dit geld ineens gebleven?? Iemand een idee?

icon

Beste antwoord door Misja20 18 July 2021, 17:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Klinkt als een gevalletje internetverbruik op de achtergrond….

Staat ´mobiele gegevens´ aan? zo ja schakel dat dan uit, dan kan er ook niet ongemerkt data worden verbruikt op de achtergrond!

Dank voor je reactie @Misja20, maar helaas kan dat niet het geval zijn. Mobiele gegevens staan ( en stond want had gecontroleerd ) altijd uit op die telefoon. Ik werk altijd via Hotspot vanaf mijn privé nummer, maar had juist expres opgewaardeerd om tijdens mijn vakantie mobiele gegevens te kunnen gebruiken als ik bijvoorbeeld ga fietsen. 

En toen ik dus gisteravond keek, stond mijn tegoed op €0,- 

Gelijk gekeken of inderdaad mobiele gegevens uit stond, en dat was inderdaad het geval. Plots is mijn tegoed dus verdwenen als sneeuw voor de zon.

Nogmaals dank voor je reactie.

Hallo @Boompje1977 , , ik zou toch maar in je mobiel even controleren of er apps zijn die mobiele data verbruikt hebben, dan weet je meteen of dat de boosdoeners was/waren.

 

 

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Boompje1977, welkom op ons forum!
Ik kan je niet precies vertellen wat je beltegoed opgemaakt heeft maar ik kan wel voor je nakijken wanneer het verbruikt en of het MB's, SMS of belminuten zijn geweest.
Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Zou je daarbij je 06-nummer en het simkaartnummer “persoonlijke opmerkingen” willen vermelden?

@thomas:

 

Staat in mijn profiel. Ik hoor erg graag van je.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor je gegevens @Boompje1977, ik zie toch een datasessie van 168459KB staan op 17-07-2021 om 17:12:27. Hiermee is al je beltegoed ook opgeraakt!

Hoi Thomas,

 

Op 17-07 ben ik er juist achter gekomen dat mijn tegoed van €20,- plots verdwenen was. 

Het gaat juist om de periode tussen 27 Juni en 16 Juli 2021. Wat ik op 17 Juli gedaan heb weet ik wel. Maar kan me sowieso al niet voorstellen dat ik op 17 Juli in ongeveer 15 minuten ruim €20,- opgemaakt zou hebben. Bizar.…

Maar het gaat dus JUIST om de periode ertussen. 2u Juni had ik nog een klein tegoed en op DIE dag heb ik €20,- opgewaardeerd.

Wil je daar eens naar kijken? 27 Juni - 16 Juli 2021

 

Dank 

 

Michel 

Reputatie 7
Badge +20

Behalve die datasessie van €24,68 is er geen data verbruikt sinds de opwaardering in juni.
Het kan heel hard gaan met dataverbruik bij prepaid, je betaalt namelijk 15 cent per MB.

Hey Thomas,

 

En met die €24,68 bedoel jij dus 17-07 neem ik aan? 

 

Groet,

 

Michel 

@Thomas Dank voor je info, ik ga er vanuit dat dus afgelopen zaterdag het tv streamen de boosdoener is. Nooit geweten dat het zo duur was en zo snel op zou gaan, maar het is gebeurd. Streep er onder en dooorrrrr…

Als laatste heb ik nog wel een vraag aan jou, gevoed door dit alles:

Als ik een internetbundel erbij neem, dan is die 31 dagen geldig las ik net. Gaan die 31 dagen dan in op de dag van afsluiten ( zeg even 23 Juli ) en loopt die dan 23 Augustus af zeg maar, of loopt die dan 31 Juli af omdat dan een nieuwe maand in gaat?

 

Dan weet ik tenminste wat ik moet doen, ik wil namelijk met mijn fiets veilig onderweg zijn en te volgen door mijn familie voor als er iets opdoet onderweg. Dan weten ze dankzij internet mijn laatste signaal en dus de plaats waar ze me ongeveer moeten zoeken. Klinkt allemaal eng en misschien wat overdreven, maar ik heb van dichtbij meegemaakt hoe fijn het is dat men je terug kan vinden in geval van nood.

Nogmaals dank voor al je info in ieder geval!

 

Met vriendelijk groet,

 

Michel

Reputatie 7
Badge +20

Hoi Michel, dat was dezelfde sessie inderdaad, dat kan ontzettend snel gaan.

De 31 dagen gaan inderdaad in op het moment dat je de bundel bestelt dus dat kan ook halverwege een maand. Houd er wel rekening mee dat de onbeperkt bundel beperkt is in snelheid op 128Kb/s, dit is niet voor alle applicaties voldoende. Je kunt hiermee wel e-mailen en messaging. Misschien is het genoeg voor een GPS applicatie maar dat vind ik wat lastig te beoordelen. Het is helaas ook niet mogelijk de maandbundel te onderbreken of te upgraden. Pas als deze verlopen is kun je een snellere bundel nemen.

Om dit te testen kun je ook een onbeperkte dagbundel nemen, zo kun je het een dag testen, als het vervolgens niet snel genoeg blijkt kun je er altijd nog voor kiezen een maandbundel met een limiet te nemen. Die zijn beperkt op 25Mb/s
 

Dagbundel Onbeperkt Online

  • Onbeperkt internet (128 Kbit/s)
  • NL, EU, Andorra, Noorwegen en Zwitserland
  • Stopt automatisch na 1 dag

Bel *148#

€1,99

Alle andere prepaid bundels kun je hier vinden: KPN Prepaid bundels: kiezen en activeren 

Reputatie 6
Badge +6

Behalve die datasessie van €24,68 is er geen data verbruikt sinds de opwaardering in juni.
Het kan heel hard gaan met dataverbruik bij prepaid, je betaalt namelijk 15 cent per MB.

Tegenwoordig is dat 10 cent per MB.

Alleen daarvoor moet de klant wel expliciet aangeven dat ie naar het nieuwe basisrate 2021 tarief plan wilt, tenzij je klant bent geworden na mei 2021, dan zit je er automatisch op.

Dus als ik boompje was, zou ik daarom vragen ;_

GPS verbruikt zeer weinig data, de 128kbits bundel zou eigenlijk genoeg moeten zijn, maar ik zou zelfs adviseren om de 100 mb bundel te nemen, dat zou ook al genoeg data moeten zijn voor GPS.

 

Dank voor je heldere antwoord en hulp @Thomas ! Ik ga inderdaad even kijken wat ik het beste kan doen in mijn geval.

Nogmaals dank!

 

Michel