Beantwoord

Opwaarderen mobiele telefoon

  • 10 June 2020
  • 16 reacties
  • 298 keer bekeken

Goedemiddag,

online heb ik de simkaart van mijn moeder met 10 euro opgewaardeerd, echter nu doet deze niet. haar mobile nr is [telefoonnummer] kunnen jullie helpen of anders het geld terug storten?

*Edit: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

icon

Beste antwoord door PeterG 10 June 2020, 15:33

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Maar wat doet het dan niet precies? Heeft ze nog wel bereik met het simkaartje?

Heeft ze er al langer dan 6 maanden niet zelf mee gebeld?

Kan ze er momenteel zelf niet mee bellen, maar wel gebeld worden? Dan kan ie alleen met een beltegoedbon worden opgewaardeerd. De handeling kan dan ook alléén op het toestel zelf gedaan worden. Zo'n bon koop je bv in supermarkt of tijdschriftenwinkel.

Heb je wel de opwaardeersite van KPN zelf gebruikt of een andere?

Reputatie 7
Badge +17

@Langenkamp Welkom hier! Bedankt voor je bericht en voor het doorgeven van het betreffende telefoonnummer. Ik heb deze even verplaatst naar je profiel i.v.m. privacy. Ik heb geen goed nieuws aangezien het simkaartje definitief geblokkeerd is op 27 maart. Het simkaartje was op die datum 9 maanden niet meer gebruikt. Hoe hebben jullie het beltegoed proberen op te waarderen? Via ideal zou de opwaardering normaliter mislukken en dus niet daadwerkelijk afgeschreven worden. 

Als dit wel zo is, zou je dan alle gegevens van de afschrijving in je profiel willen invullen en hier een reactie plaatsen als dit is gebeurd? Dan zoek ik het verder voor je uit!

Goedemorgen Lisa

Bijgaand de afschrijving:

 

(...)

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Heb je dit via kpn.com/opwaarderen gedaan? Want dan had het geweigerd moeten worden aangezien het nummer niet meer actief is.

Hallo,

 

Ja dat heb ik gedaan, maar het is dus niet geweigerd.

Groet lyda hofhuis

Hoi, kan je moeder er helemaal niet meer mee bellen? En krijg jij de melding dat het nummer "niet bestaat”? Dan is het geheel vervallen.

Het nummer dient minimaal 1 x per 180 dagen gebruikt te worden. Je moeder moet dan zelf iemand bellen die ook aanneemt (!) of een sms verzenden. Ook blijft het geldig als er steeds binnen die 180 dagen opgewaardeerd wordt. Gebeurt dat niet dan heb je nog 3 maanden om het met opwaarderen weer geldig te laten zijn.

Na 9 maanden niets doen (alleen gebeld worden) vervalt de aansluiting en het nummer.

Een KPN moderator komt hier nog (wachtrij helaas tot 5 dagen momenteel). Volgens mij heeft de dispatcher het nummer al verborgen (beh. voor mods dus) aangezien dit een openbaar forum is.

De moderator, die hier dus nog komt, kan de status van het nummer en je opwaardering nakijken. Die zal dit verder behandelen. Ik kan in dezen helaas niet zoveel meer betekenen.

Hallo,

 

Ik denk dat aansluiting en nummer vervallen is, mijn moeder heeft de telefoon mer voor de noodgevallen, dus zal zelf niet snel bellen. Ik denk dat het handig is dat de 10 euro gewoon wordt terug gestort en dat we dan mogelijk een nieuw pakket moeten kiezen.

met vriendelijke groet Lyda hofhuis.

Ja, dat vermoeden (vrijwel niet mee gebeld) heb ik ook.

Als die 10 euro is terug te vinden, zal een mod het waarschijnlijk wel compenseren. Terugstorten kan niet, verrekenen wel, dus heeft je moeder een ander KPN abonnement? Bv Thuis met TV?

Of misschien jijzelf? Mobiel? Thuis abo?

Reputatie 7
Badge +17

@Langenkamp Bedankt voor de transactiegegeven, top! Normaal gesproken heeft @PeterG gelijk:muscle: , maar dit is een uitzonderlijke situatie. Het zou namelijk niet mogelijk moeten zijn om op te waarderen als een nummer uit de lucht is gehaald:thinking: ,dus ik zet dit intern even door.

Ik laat het hier weten als ik iets te melden heb.:blush: Mocht er in tussen nog iets (anders) zijn, voel jullie vrij om het in een reactie te laten weten. 

Hallo Lisa,

Heb je enig idee hoelang dit gaat duren?

groet Lyda Hofhuis

Reputatie 6
Badge +6

Als zijn moeder een nieuw prepaid pakket koopt , dan kan die 10 euro toch gewoon op de nieuwe prepaid simkaartje gezet worden…. probleem opgelost :)

Reputatie 7
Badge +17

@Langenkamp De doorlooptijd is gemiddeld 5-10 werkdagen. We moeten nog even geduld hebben:blush:

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Langenkamp heb je inmiddels het bedrag ontvangen op de rekening? Ik hoor het graag als ik nog iets voor je kan betekenen. :blush:  

Dag Lisa,

 

Ja, het probleem is inmiddels opgelost.

Dank voor alle moeite.

Met vriendelijke groet Lyda

Reputatie 7
Badge +17

Mooizo! Dan kunnen we dit topic sluiten. :blush: