Beantwoord

Opwaarderen via SMS werkt ineens niet meer

  • 24 July 2023
  • 12 reacties
  • 101 keer bekeken

Ik kon ook plotseling niet meer opwaarderen via SMS, en dus heb ik het registratie proces nogmaals gedaan (eerst registratie verwijderen, en dan opnieuw).

Nu als ik een SMS stuur met PLUS <bedrag> <pincode> krijg ik geen antwoord. Ik krijg wel een SMS met een foutmelding als ik expres een onjuiste pincode invoer.

Na zo’n 40 min aan de telefoon met de Klantenservice was het resultaat “We kunnen U niet helpen, probeer bij een KPN winkel”. De persoon aan de lijn had helaas geen verstand van het probleem.

Misschien kan het forum helpen?

 

Admin: afgesplitst, eigen topic voor je bericht aangemaakt

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 27 July 2023, 14:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Farback! Ik help je graag dit op te lossen. Hiervoor is het niet nodig naar de winkel te gaan. Ik ga de technische dienst voor je aansturen om dit op te lossen. 

Wel heb ik daarvoor nog gegevens van je nodig. Vul hierom je profiel in en laat hier weten wanneer je dit gedaan hebt. 

Ik heb naast je mobiele nummer in dit geval ook je simkaartnummer nodig. En het bedrag dat je nog aan beltegoed op de kaart hebt staan. Dit ter verificatie. 

Vul deze gegevens in bij de “Persoonlijke opmerkingen” van je profiel

Hi @Bram_ , bedankt voor je hulp!

Ik heb het profiel ingevuld, hopelijk heb je nu voldoende gegevens.

 

Reputatie 7
Badge +17

@Farback ik heb het voor je doorgestuurd. Ik verwacht binnen enkele werkdagen reactie. Mocht je volgende week woensdag nog niks gehoord hebben, zou je dat dan hier willen laten weten? Dan kijk ik voor de zekerheid de status van het ticket na. 

Hi @Bram_ ,

Ik wou even doorgeven dat ik nog niets heb gehoord.

Reputatie 7
Badge +17

@Farback ik heb navraag gedaan. Ik krijg van de afdeling te horen dat je zelf de sms-waardeering zou hebben opgezegd. Gezien je bericht lijkt me dat je dit niet (bewust) hebt gedaan. 

Wel moet het hierdoor mogelijk zijn om jezelf opnieuw aan te melden voor opwaarderen via sms. Laat hier weten of dat gelukt is. Zo niet, geef ik dit door en vraag ik de technische dienst dit in orde te maken. 

@Bram_  ik had het wel opgezegd nadat het niet meer werkte, maar daarna wel weer aangemeld (ik denk al een paar weken geleden).

Hieronder een screenshot (telnr is gemaskeerd):

 

Reputatie 7
Badge +17

@Farback duidelijk. Ook bedankt voor de duidelijke screenshot. Ik heb het gelijk doorgezet naar de technische dienst.

Hello @Bram_ ,

Is er misschien een ticket die ik kan bekijken? Om te zien wat de status van mijn issue is?

Bedankt

Reputatie 7
Badge +17

@Farback ik heb voor je gekeken. Daarbij is het volgende gevonden:

Je hebt op 20 Juli een registratie van 1 cent gedaan. Op die dag heb je het drie keer geprobeerd. De eerste twee pogingen eindigden met een foutmelding in ons systeem. Ik vermoed dat hier de verbinding niet tot stand gekomen is en dat de betaling te lang geduurd heeft. Dat zie je vaak wanneer er uit het buitenland betaald wordt. Of wanneer er op een moment betaald wordt wanneer er veel transacties bij de iDeal plaatsvinden. Ons systeem krijgt dan niet binnen de gestelde tijd een terugkoppeling. 

Nu zijn er drie dingen waar de klant tegen aan kan lopen:

1. Voordat die SMS opwaardering werkt, duurt ruim een week, oa omdat de registratie in ons systeem nog verwerkt moet worden. je hebt ons op 24 Juli gecontacteerd. Dus het zou goed kunnen, dat als je het opnieuw probeert, dat het dan nu wel werkt. Probeer dit eerst.

2. Het is mogelijk dat je een oudere versie van onze app gebruikt. Probeer die opnieuw te installeren. 

3. Daarnaast is het mogelijk dat die twee mislukte registraties, die je een paar seconden voor de definitieve heebt gedaan, in de weg zitten. Dus wanneer het nog steeds niet lukt, moet ik je helaas vragen nog een keer te verwijderen en opnieuw in te stellen. Daarbij ook de pincode voor betalingen in het oog houden.

 

Heb je daarna nog steeds problemen, dan moet ik het doorzetten naar de technische afdeling.

​Ik heb dan de volgende gegevens nodig:

  • het toestel dat je gebruikt
  • welke IOS of Android versie daarop draait
  • welke versie van onze Prepaid app je gebruikt

Als dit nodig is, geef het dan hier aan. Dan zet ik het direct voor je door. 

 

Het heeft net gewerkt!!

Bedankt @Bram_ , en nu hopen dat de SMS opwaardering niet plotseling weer stopt!

In dat geval hoop ik dat ik hier weer geholpen kan worden.

Nogmaals bedankt!!

Reputatie 7
Badge +17

@Farback geweldig!

Kans is dus groot dat het probleem is ontstaan nadat 3 keer binnen korte tijd een aanvraag heeft gedaan. De eerste vraag is niet goed verwerkt. Doordat daarna nog een paar aanvragen werden gedaan kwamen die in de wachtrij. Dat heeft het systeem doen vastlopen. Dit is nu opgelost. 

Mocht in de toekomst een aanvraag niet goed gaan, geef het dan indien mogelijk iets langer de tijd. Doe desnoods tussentijds een opwaarderen op andere manier. 

Mocht dit echter vaker voorkomen, meld het dan. Zoiets kan eens een keer voorkomen. Maar mag op geen enkel moment normale gang van zaken worden. 

OK, maar het probleem stond er eerder op, op 5 juni ging het mis nadat de service lang had gewerkt.

Ik kreeg toen als antwoord: “Beste klant, om op te waarderen via SMS stuur u een SMS met de volgende opzet: “ enz.

Maar ik had dat gedaan in mijn SMS (ik copieer meestal een eerder gestuurd SMS).

Na veel van dit soort pogingen ging ik mijn account verwijderen om te zien of dat hielp, en toen is een aanvraag 3 keer binnen korte tijd gebeurt.