Beantwoord

Opwaarderen via SMS werkt niet meer

  • 6 June 2023
  • 20 reacties
  • 231 keer bekeken

Zoals ik vroeger altijd kon doen, stuurde ik naar 1299: “PLUS 10 <pincode>”. Maar ik krijg nu het volgende bericht terug:

Beste klant, om op te waarderen via SMS stuurt u een SMS met de volgende opzet: Plus [bedrag] [pincode] Het opwaardeerbedrag moet tussen de 10 en 20 euro liggen. Bent u uw PIN code vergeten? Ga dan naar www.kpn.com/prepaid/registreren.htm om een nieuwe PIN code in te stellen. Groet,KPN

Dus, waarom werkt het niet meer? Ik krijg deze reactie wat ik ook probeer, of het nu “PLUS” of “Plus” is, of het nu 10 of 11 euro is, of “€10”.

icon

Beste antwoord door Bram van KPN 9 July 2023, 15:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

20 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Welkom op het forum @PGM Vlaar! Ik zoek graag met je uit waarom het niet meer lukt op deze manier op te waarderen. 

Het kan zijn dat om een of andere reden de registratie is verlopen of uitgezet. Wil je daarom je in de eerste instantie nog eens aanmelden voor opwaarderen voor opwaarderen via SMS?

Ik was al naar die pagina gegaan, en nog eens omdat jij er naar vroeg, en er staat dat ik al een registratie heb.

Reputatie 7
Badge +17

Vul in dat geval je profiel in @PGM Vlaar. Geef daarin ook aan wat je simkaartnummer is. En hoeveel beltegoed je op dit moment op de prepaid hebt staan. Dan zoek ik voor je uit waarom het opwaarderen niet meer lukt. 

Late reactie want dit forum vond dat ik geen notificatie hoefde te krijgen van jouw tweede bericht:

 

Ik heb mijn profiel ingevuld, maar een probleem met de simkaartnummer: Ik volgende deze pagina om mijn simkaartnummer te vinden, en de Sim Card app for Android doet alsof ik niet eens een simkaartnummer heb, het vakje is gewoon leeg. Dit klinkt natuurlijk als pure ******** als ik blijkbaar nog wel die SMSjes kan sturen om proberen beltegoed op te waarderen.

 

Admin: bericht aangepast i.v.m. forumregels

Reputatie 7
Badge +17

@PGM Vlaar dat je het simkaartnummer er niet bij hebt is in dit geval geen probleem. De reden dat ik dit vraag, en vraag wat je saldo is, is om te bevestigen dat je de eigenaar bent van het nummer. Maar gezien je de prepaid app gebruikt heb zie ik dat je postcode en huisnummer ook gekoppeld zijn. Voor ik je profiel zag wist ik dit niet. Maar met die informatie is die stap niet meer nodig. 

Ik heb het voor je doorgezet. Ik verwacht met enkele werkdagen een reactie hierop. Zodra die er is laat ik het je hier weten. Wil jij van jouw kant dinsdag of woensdag even proberen via de sms een opwaardering te doen. Als dat lukt, laat het hier weten. 

Ik zal een reminder instellen op die dagen zodat ik het niet vergeet, bedankt voor de hulp!

Ik krijg nu enkel het bericht terug: "De promotiecode is niet herkend, probeer het opnieuw”

Reputatie 7
Badge +17

@PGM Vlaar ik zie dat er een ticket is aangemaakt. Daarbij is een oplossing voorgedragen. We hebben geprobeerd je te bellen maar kregen de voicemail te horen. 

We hebben die voor je ingesproken. Bel je voicemail en luister die af. 

Wil je hier laten weten of het daarmee is opgelost?

Ik heb (met wat die linkt aangeeft) mijn voicemail aangezet. Er werd gezegd dat het in "enkele minuten” aan zou staan. Een half uur later, geen bevestigings bericht dat het is geslaagd, en de voicemail proberen af te luisteren door voicemail te bellen geeft enkel aan dat ik momenteel niet kan bellen en moet opwaarderen.

Aha! Je kunt dus zelf niet meer bellen. Dat verklaart ook dat sms opwaarderen niet werkt.

Je zit nu in de 90 dagen 'reserve’-tijd. Snel opwaarderen anders vervalt je nummer. Dat kan nu alleen door een opwaardeerbon te kopen bij supermarkt, Primera, Bruna, tankstation e.d.

SMS opwaarderen, automatisch opwaarderen en via de site opwaarderen werkt nu niet.

Hm, klinkt raar, maar okay. Waarom krijg ik hier alleen geen melding van op mijn mobiel, en moet ik dit zo via een forum achterhalen?

Als het goed is is er een sms verstuurd kort voor het verstrijken van de 120 dagen geen gebruik maken van het mobiele netwerk. Een sms wordt gedurende een week geprobeerd af te leveren. Als je telefoon dan uit in een la ligt….

Aangezien je nu dus niet weet hoe lang je al in die 90 dagen zit is het wel zaak snel een bonnetje te kopen en te gebruiken.

Ervanuitgaand dat zo'n SMS van KPN afkomstig zou zijn; ik zie niet zo'n soort SMS. Wel de melding als ik Saldo opvraag dat het tot December nog goed is (ondanks dat het 0 euro is)

 

Gewoon ff opwaarderen met een bonnetje. Dan werkt het zeker weer.

Reputatie 7
Badge +17

@PeterG in dit geval is er geen sprake van een nummer dat wegens weinig gebruik geblokkeerd is. Het nummer is volledig actief.

@PGM Vlaar wel is het zo dat je op dit moment geen beltegoed hebt. Hierdoor is het niet mogelijk je voicemail af te luisteren. Gezien de voicemail van ons afkomstig is en je hiervoor moet opwaarderen heb ik een klein bedrag aan beltegoed op de simkaart gezet. Dit moet voldoende zijn om de voicemail af te luisteren. 

Ik wil je vragen aan te geven of het nu lukt de voicemail af te luisteren. Als dit zo is, laat dan weten of de tips van de technische dienst helpen. En of het weer lukt via sms zelf op te waarderen. Lukt dit niet, probeer dan nog 1 keer aan te melden. Lukt ook dit niet? Dan stuur ik opnieuw de technische dienst aan met deze update. En gaan ze verder om de oplossing te vinden. 

Bedankt, ik zal de instructies op de voicemail volgen. Ik had wel al naar het advies van de andere persoon een bonnetje gehaald, maar in de toekomst moet dit probleem natuurlijk alsnog opgelost worden.

Gelukkig zijn er nog andere manieren om op te waarderen.

Mijn prepaid via Lebara doe ik vaak via de site. Ook dat kan gewoon op het toestel zelf net als sms opwaarderen. 

Bij kpn is het http://kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm .

De bon dus. Ik doe 2 × per week m'n boodschappen dus dat doe ik ook vaak. 

Automatisch opwaarderen. Maar dan kun je net zo goed een abonnement nemen. Bij normaal gebruik sowieso goedkoper. 

Reputatie 7
Badge +17

@PGM Vlaar ik heb al even niks meer van je gehoord in het topic. Is het gelukt met de instructies van de technische dienst je weer aan te melden voor opwaarderen via sms?

Oh, excuses; wegens andere zaken in mijn prive level is dit me helemaal ontschoten, en ik ben momenteel niet in een positie om ervoor te bellen. Ik heb wel de gegevens zoals het telefoon nummer van die technische dienst opgeslagen voor later.

Reputatie 7
Badge +17

@PGM Vlaar in dat geval sluit ik het topic alvast. Als het om een nummer gaat waarvoor je een toegangscode nodig hebt, dan zal deze na een paar weken niet meer werken. Als dit het geval is bel dan met 0800-0402 om een nieuw onderzoek te starten.