Beantwoord

Prepaid account geblokkeerd, hoe kunnen we dit ongedaan maken?

  • 22 July 2022
  • 9 reacties
  • 407 keer bekeken

Hallo L,

Ik wilde voor mijn moeder (95) even haar prepaid opwaarderen, je kent het wel bij mijn eigen provider [vodafone] echt 1 minuut werk.

Maar......... het kan ook moeilijk, de kpn site gevonden alles ingevuld, en wat denk je.

Uw account is opgeschort of geblokkeerd !!

ff bellen im totasl 57 min, eerste werdt na 32 minuten afgebroken, wist goede knopje niet meer te vinden, na lange wachtstand.

Maar na 57 minuten wist hij het dit nummer is al sinds 2019 geblokkeerd !!.

Wij bellen elke dag met mijn moeder, en mijn moeder doms ook naar ons, in 2019 HAD ze dat nummer nog niet eens !!

Aangezien haar beltegoed inmiddels laag was geworden, wilde we die "gewoon" even opwaarderen, maar KPN heeft zijn eigen ideeën daarover.

Nou, kom hier maar eens met een logische verklaring mee.

Ik neem aan dat we geen nummer geven, en dit door kpn medewerker wordt opgevraagd ?

Mvg Rene 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 23 July 2022, 14:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Werkt dit niet? Prepaid opwaarderen

Of was dat wat je geprobeerd had ?

 

Dat nummer in je profiel zetten, met de gegevens van je moeder.

Zodra een moderator aan dit topic toe is, zal hij/zij voor je kijken. 

 

Als ik wil opwaarderen, krijg ik de melding : nummer geblokkeerd 

Nummer kan ik er niet in zetten, mijn moeder heeft geen mobieltje, maar simkaart zit in een speciale (kantoor) bureau telefoon met grote druk knoppen ze is al 95, en dit werkt prima de afgelopen 1,5 jaar.

Dus weet niet hoe ik nummer nu kan vermelden

 

Hallo @Jager1927 als je naar dat nummer belt, wat hoor je dan?

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Jager1927 ,

Het beltegoed blijft onbeperkt geldig als je 1 keer in de 6 maanden je beltegoed gebruikt door te bellen, sms’en of internetten. Doe je dat niet, dan zal je nummer bevroren en uiteindelijk gestopt worden. Dat blokkeren gebeurt 9 maanden na het laatste gebruik. 

Na die 9 maanden is het nummer definitief opgeheven en is de enigste oplossing een nieuw simkaartje met dus een nieuw telefoonnummer.

Zet het oude simkaartje anders eerst eens in een mobiel toestel en probeer vanuit daar op te waarderen. Desnoods via een opwaardeerbon. 
 

In dit topic worden de diverse opwaardeermogelijkheden uitgebreid toegelicht: 


 

Zoals ik al zei : wij bellen haar elke dag, en mijn moeder belt zeker 1x per week, dus........... en wordt genoeg gebruikt van gemaakt !!!!

Reputatie 7
Badge +28

Zet het simkaartje even tijdelijk in een mobiel toestel en probeer op te waarderen via een opwaardeerbon. Te koop bij bv de supermarkt of tankstation. 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Jager1927! Fijn om te lezen dat er al met jou meegedacht is, vanuit onze Community.

Ik begrijp dat je het prepaidtegoed online probeert op te waarderen maar de melding “nummer geblokkeerd” krijgt. Ik wil graag nakijken wat de status van het mobiele nummer is. 
Ik snap dit niet zo goed:

Nummer kan ik er niet in zetten, 

Dus weet niet hoe ik nummer nu kan vermelden

want je zegt ook:

Zoals ik al zei : wij bellen haar elke dag, en mijn moeder belt zeker 1x per week, dus

Wat is het nummer waar jullie naar toe bellen dan? Dat is toch het prepaidnummer waar het om gaat? Wil je dat nummer noteren in jouw Forum profiel?
Het simkaartnummer zijn de getallen op het simkaartje zelf, deze is ook te vinden op het kaartje waar de pukcode op staat. Maar laten we eerst beginnen met het mobiele nummer.

Geef je hier een seintje als je het profiel aangevuld hebt? Dan weten wij dat we de gegevens erbij kunnen pakken. Alvast bedankt!

Hallo Shyrin,

 

Ik heb het nummer, zoals je vroeg toegevoegd

Reputatie 7
Badge +15

@Jager1927 Als ik het nummer opzoek in ons systeem krijg ik hetzelfde resultaat als mijn collega's. 

Omdat het nummer bij ons inderdaad in 2019 gestopt is. En je aangeeft dat je moeder het nummer toen nog niet had, heb ik het vermoeden dat het nummer alweer opnieuw is uitgegeven. 

Wellicht bij een andere provider, is dat een mogelijkheid? Dat het dus geen prepaid kaartje van KPN is?