Vraag

prepaid afgesloten ondanks tegoed

  • 17 July 2021
  • 5 reacties
  • 102 keer bekeken

Ik heb een prepaid mobiel. Een maand geleden stond er voldoende tegoed op. 
Nu ineens ben ik afgesloten vanwege administratieve redenen. Heb daar helemaal geen sms of wat voor berichtje van gehad van KPN. Dit vind ik erg slordig. Had ik dat wel gehad dan had ik actie ondernomen. 
Ik gebruik deze telefoon alleen tijdens niet frequente werkzaamheden. Als trouwe KPN klant voel ik me slecht behandeld. 
Moet ik nu een nieuw nr aanvragen. En waar is mijn beltegoed gebleven? 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Heb je er überhaupt zelf mee gebeld of gesms't naar gewone nummers de laatste maanden?

Je moet minimaal 1 x per 180 dagen een belletje (met verbinding) plegen of sms verzenden. Dan blijft het geldig zonder opwaarderen.

Er kan nog wel náár het nummer gebeld worden ook ook niet meer. Als dat ook niet meer kan is het helaas geheel vervallen.

Kan er nog wel náár het nummer gebeld worden dan is het met opwaarderen weer te herstellen. Het oude tegoed wordt dan ook weer actief. Dat kan nu dan alléén met een opwaardeerbon, bv via de balie van de supermarkt.

Naar het nummer bellen kan ook niet meer. Door corona is mijn werk stil komen te liggen en gebruik ik mijn telefoon niet. Ik vind het extra zuur om nu ook mijn telefoonnr en tegoed kwijt te zijn.

Dat is heel jammer.

Hier is iemand het, na 9 maanden geen gebruik en dus opgeheven, toch (schijnbaar) gelukt het nummer terug te halen door er een abonnement mee af te sluiten. Met nummerbehoud dus. Prepaid kan nu niet meer. Na de looptijd van het abonnement kan je evt. wel weer terug naar Prepaid. Maar dan wel aan de gebruiksvoorwaarden houden natuurlijk.
Een abonnement kan je nemen voor minimaal een maand, een jaar of twee jaar.

Gebruiksvoorwaarden prepaid:
Na elk gebruik (bellen met verbinding, sms verzenden, internet via 4G) is ie weer 180 dagen geldig. Dus binnen die tijd af en toe smsje sturen….

Zit je over die 180 dagen dan heb je nog 90 dagen om op te waarderen voor heractiveren. Bevroren tegoed geldt dan ook weer.

Zit je over de 270 dagen, tja…… Dan dus kennelijk wel met abonnement nog nummerbehoud mogelijk. Zie gelinkt topic. Het is voor mij nieuw dus weet niet meer dan via onderstaande.

 

Reputatie 7
Badge +24

Hi RN, welkom hier. 

Peter heeft helaas gelijk, na die maanden komt je nummer helemaal te vervallen. Ik ben bang dat je nu alleen een nieuwe simkaart kunt kopen, met helaas een nieuw nummer. 

@PeterG , Hij heeft het nog niet terug, hoop dat we nog antwootd krijgen of het lukt.