Vraag

Prepaid app functioneert niet goed

  • 3 November 2020
  • 14 reacties
  • 200 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds enige dagen functioneert mijn Prepaid App niet goed meer. Ik kan niet meer opwaarderen via mijn creditcard (vooraf ingesteld met pincode) en ik kan automatische verlenging van de bundel Zorgeloos Online niet uitzetten. Ik kan wel vinkjes plaatsen dat de bundel niet meer automatisch verlengd moet worden, maar de app trekt zich daar niets van aan en verlengt toch. Heb de app verwijderd en opnieuw geplaatst maar dat levert geen verbetering op.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Reputatie 1

Jammer dat er niemand reageert op mijn problemen met die app. Ook bij de helpdesk wisten ze het niet. Toch maar een andere provider zoeken. 

Reputatie 7
Badge +17

Hallo @Janah46, welkom op ons forum.

Vervelend dat je problemen met de Prepaid app ervaart. Ik begrijp dat je de app al opnieuw geïnstalleerd hebt, maar dat dit niet geholpen heeft. Is jouw mobiele telefoon up-to-date? Om gebruik te kunnen maken van de Prepaid app heb je op z'n minst Android 5.1 nodig. Heb je jouw 06-nummer misschien ook gekoppeld aan de MijnKPN app? Dat kan ook problemen opleveren. 

Er zijn gelukkig ook andere manieren om jouw beltegoed op te waarderen. Zo kan je jouw beltegoed altijd online opwaarderen.

Ik kijk ook graag of ik Zorgeloos Online voor je uit kan zetten. Kun je je profiel aanvullen met je 06-nummer en aangeven welk merk en type toestel jullie gebruiken en op welk besturingssysteem (type en versie) deze draait? Dan kan ik kijken hoe ik je verder kan helpen.

Reputatie 1

Dag Denise,

Dank voor je reactie. Ik heb een Samsung Galaxy A4 telefoon, besturing Android 10. Verder heb ik mijn 06 nummer in mijn profiel gezet en is mijn 06 nummer inderdaad gekoppeld aan MijnKPN. Ontkoppelen?

Graag hoor ik verder van je
Mvg
Jan 

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt voor de toelichting. Ik zou je inderdaad willen aanraden om jouw 06-nummer te ontkoppelen van MijnKPN. Al is het alleen maar om te kijken of de Prepaid app dan zonder problemen werkt.

Ik heb in het systeem even nagekeken hoe het met jouw prepaid bundels zit. Ik zie op dit moment actief staan: Alles-in-1 Zorgeloos bundel. Dit is een eenmalige bundel die actief is tot 30 november en deze bundel zal niet automatisch vernieuwen.

Reputatie 1

Klopt van die Alles-in-1-Zorgeloos. Deze stond er net in, toen ik twee dagen later een melding kreeg dat mijn eerdere bundel Onbeperkt Online automatisch zou worden opgewaardeerd, ondanks dat ik hem uitgezet had. Het is ook niet doorgegaan, omdat er bijna geen beltegoed meer opstond. Al met al ben ik weinig enthousiast over deze app. Maar dank voor de support. 

Reputatie 7
Badge +17

Dat snap ik heel goed als de Prepaid app bij jou niet goed functioneert. Is de situatie verbeterd nadat je het prepaid nummer hebt losgekoppeld van jouw KPN ID?

Reputatie 1

Ik moest wel weer opnieuw een identificatiecode aanvragen. Verder heb ik besloten om een abonnement te nemen. 

Mvg

Reputatie 1

Oh ja, ik heb nu een bundel met 120 min. beltegoed. Ik heb zojuist een gesprek gevoerd van zo'n 40 min. er werden er 80 afgeschreven. Is dat normaal bij KPN?

Reputatie 7
Badge +17

Oh ja, ik heb nu een bundel met 120 min. beltegoed. Ik heb zojuist een gesprek gevoerd van zo'n 40 min. er werden er 80 afgeschreven. Is dat normaal bij KPN?

Dat is natuurlijk niet de bedoeling! Ik heb gelijk even voor je gekeken. Ik zie dat de bundel met 120 belminuten op 30 oktober is geactiveerd. Op 11 november heb je een telefoongesprek van 40 minuten gehad. Na dit gesprek heb je volgens ons systeem nog 80 belminuten over. Er zijn dus voor zover ik kan zien, 40 minuten afgeschreven, precies wat je hebt verbruikt.

Reputatie 1

Dank voor het antwoord. En excuses van mijn kant. Stomme fout.

Reputatie 7
Badge +17

We kunnen ons allemaal wel een keer verkijken, dus geen probleem. Hopelijk heb ik je zo meer duidelijkheid kunnen verschaffen. Mocht ik nog iets anders voor je kunnen betekenen, laat het gerust weten.

Reputatie 1

Ik wil dus overgaan op een abonnement, sim only. Ik krijg dan een nieuwe simkaart, moet er dan nog info van de oude naar de nieuwe worden overgezet? En kan ik zelf bepalen wanneer dat abonnement ingaat? Ik wil het laten beginnen als de huidige prepaid bundel ophoudt. 

Reputatie 7
Badge +17

Ik begrijp uit terugkoppeling van mijn collega's dat het gelukt is om een abonnement aan te vragen, klopt dat? Mocht ik nog iets anders voor je kunnen betekenen, laat het gerust weten. Ik help je graag verder.

Reputatie 1

Is gelukt. Dank voor support.

J.