Beantwoord

Prepaid geblokkeerd, na maanden niet gebruikt

  • 14 June 2023
  • 7 reacties
  • 494 keer bekeken

Ik vermoed dat mijn KPN sim only is geblokkeerd.

Is het mogelijk dat jullie deze weer kunnen deblokkeren?

Alvast hartelijk dank!

 

Met vriendelijke groeten,

 

Eric Schouw

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 14 June 2023, 03:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Hoe komt het dat je dit vermoedt? Krijg je te horen dat hij geblokkeerd is als je probeert te bellen? Heeft KPN hier u over geïnformeerd per mail? 

Ik vermoed dit omdat ik zie staan dat ik alleen emergency nummers kan bellen. Wanneer ik probeer te bellen hoor ik niets.

 

Groeten,

Eric

En ik heb dit nummer al maandenlang niet gebruikt.

 

Reputatie 7
Badge +12

Dan lijkt het of je telefoon de simkaart niet herkend, heb je de telefoon wel eens uit en aan gezet of de simkaart opnieuw erin gedaan?

KPN blokkeert bijna nooit abonnees, tenzij je meerdere facturen hebt gemist of je van je data gebruik maakt voor fraude of een botnet zal dat niet echt gebeuren. 

Reputatie 7
Badge +12

En ik heb dit nummer al maandenlang niet gebruikt.

 

Is het een Sim only of een prepaid kaart? Want prepaid kaarten kunnen verlopen als ze niet gebruikt worden.

Het gaat om een prepaid kaart.

 

Reputatie 7
Badge +12

Ah, ja dan werkt het een stuk anders. Geen enkele provider mag ongebruikte nummers vast houden, dit omdat er maar een beperkt aantal 06 nummers beschikbaar zijn. 
 

Op de webpagina van prepaid staat onderstaand stukje, mogelijk heeft u daar wat aan:

Veelgestelde vragen over Prepaidtegoed

Hoe lang is mijn prepaidtegoed geldig?

 

Heb je je beltegoed 6 maanden niet gebruikt?

Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen. Om je beltegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

  • Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en en internetten.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaidtegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaidpakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.

 

Meer informatie vind je ook in dit artikel: