Beantwoord

Prepaid in schuifpoort is vaak niet bereikbaar

  • 5 March 2023
  • 53 reacties
  • 833 keer bekeken

Badge

Ik heb voor het openen van onze schuifpoort een kpn prepaid kaart. Sinds een aantal weken is deze kaart soms niet meer bereikbaar. Hij is wel in de lucht want hij geeft normaal: 1) meteen de voicemail bij normaal gebruik en opent de poort of 2) als de stroom eraf is krijg je een melding nummer niet in gebruik / nu niet bereikbaar. Sinds kort is daar ‘tuut tuut tuut tuut’ bij gekomen soort ingesprek. En dat is vervelend want de poort gaat dan niet open. Je kun dan wel met een sms de status op vragen en die stuurt hij ook netjes terug. 

Ik dachgt laat ik een nieuwe sim bestellen wellicht dat dat het oplost. Ik heb daarna mezelf gebeld met de nieuwe kaart in een andere telefoon (dus niet de poort) en toen deed het euvel zich weer voor waarbij ik dus nu ook weet dat het niet aan de poort ligt maar iets met de kaart. Wat kan dit zijn? Mensen kunnen nu dus soms pas  na 10minuten van het terrein af! 

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 8 March 2023, 11:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

53 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@MSomhorst Welkom op het forum. 

Wat lastig dat je problemen hebt met de poort. Aangezien ik geen kennis heb van de poort is het lastig zeggen waar het aan ligt. 

Maar je geeft aan dat je het probleem ook van telefoon naar telefoon hebt. Daar kan ik wellicht wel iets over zeggen

Welk probleem ervaar je dan precies? Het duurt dan dus even voor de sms aankomt? 

Badge

Ik ervaar het probleem dat de kaart niet bereikbaar is. Krijg meteen ‘tuut tuut tuut’, ingesprek zeg maar?

Als ik op dat moment een sms stuur om bijvoorbeeld de status van depoort op te vragen, dan krijg ik ook direct reactie. Als ik dan weer bel doet hij het ecther nog steeds niet. Al sik even wacht, zeg een minuut of 5 a 10 dan is het weg en functioneert hij weer normaal. Dit is sinds een week of 3 

 

Misschien een keertje opwaarderen?

Aangezien ie in een hek zit kan dat mijns inziens alleen online via

http://kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

Denk je aan de voorwaarden voor het geldig blijven? Minimaal steeds binnen 180 dagen na laatste keer actief uitgaand! bellen of sms sturen. 

Badge

Kaart is pas opgewaardeerd naar 10 euro dat loste het niet op

ik heb een reminder om elk paar maanden de poort mij een sms te laten sturen

Kaart is afgelopen week vervangen door een nieuwe met preceis hetzelfde euvel toen ik mezelf op die kaart met die kaart in een telefoon gebeld heb. Dus het ligt niet aan de poort.

Reputatie 7
Badge +15

@MSomhorst Dus op het moment dat de simkaart niet een poort zit maar in een toestel is het probleem er dus ook. 

Je krijgt dan als je het telefoonnummer belt dus een in gesprek toon? En krijg je dan op de telefoon wel een melding van een gemiste oproep? 

Badge

Nee krijg niks eigenlijk. En dit duurt dan een onbepaalde tijd, ergens tussen de 0 en 15 minuten en dan is ie ‘ineens’  weer bereikbaar

Wat gek. In een telefoon zou je wel verwachten dat je er i.i.g. gewoon naar kunt bellen.

Overigens is (kpn ?) prepaid en een poort geen gelukkig huwelijk.

Er zijn veel meer topics over (met google zoekfunctie).

Wat gek. In een telefoon zou je wel verwachten dat je er i.i.g. gewoon naar kunt bellen.

Overigens is (kpn ?) prepaid en een poort geen gelukkig huwelijk.

Er zijn veel meer topics over (met google zoekfunctie).

Inderdaad, theoretisch mag er niet eens een 06-nummer voor gebruikt worden, maar een speciale data-sim met een 097-nummer, die zijn echter niet als prepaid te koop voorzover ik weet @PeterG en @MSomhorst 

Klopt. En daarom mag Prepaid dan weer wel in zo'n toepassing.

Zelf zou ik er een abonnementje in stoppen. Geen omkijken meer naar. En dan bijv. via Simyo (kpn dochter en netwerk).

Al vanaf € 5 p/mnd. Met 0 GB en 200 min./sms. Als er data voor nodig is dan dat erbij doen natuurlijk.

https://www.simyo.nl/sim-only/bestellen .

 

KPN prepaid en elektrische poorten is geen goed huwelijk. Gelukkkig ben je met prepaid, zeker met een poort, niet afhankelijk van welke provider of welk netwerk 😉 je neemt.

Badge

Abo is overkill. De poort heeft geen behoeft om te surfen op het net.

Slecht huwelijk is ook onzin, heeft altijd perfect gewerkt en verklaart het probleem niet.

 

Badge

Net nieuwe nummer geprobeerd (ook kpn overigens) zelfde euvel. 

Ik dacht nav de hint dat dit een slecht huwelijk zou zijn even dat het aan de frequentieband ligt. Echter is 3G er vorig jaar al uitgegooid en het euvel is pas recent zich gaan voordoen. Zou dan dus mijns inziens niet meteen aan de frequentie moeten liggen. De GSm module is gespec'd op 900/1800 en 850/1900 zou dus net in de 4g range moeten vallen hetgeen blijkbaar ook gebeurd anders deed ie helemaal niks meer.

 

Hmm, als het goed is zou @Rutger_ het moeten kunnen instellen dat het sowieso alleen op GSM (2G) werkt. 

Overigens gaat ook GSM er per april 2025 uit. Tegen die tijd zul je dus een oplossing voor de bediening op afstand moeten vinden voor je poort. 

Nota Bene. T-mobile biedt alleen nog 4G en 5G aan. Dat is voor de poort nu al geen oplossing als je naar een andere prepaidprovider wilt.

Badge

die frequentie band die de gsm opener opgeeft, valt die niet binnen 4G dan?

zoals gezegd, heeft tot 3 weken terug prima gefunctioneert, en 90% van de tijd nog steeds, t is op bepaalde momenten dat het niet functioneert. Kan er de vinger niet op leggen omdat de gebruikers de tijd neit bijhouden, krijg het vermoeden dat dti onder andere rond 1800uur is.

 

De frequentie ook wel volgens mij.

Maar als de elektronica 4G niet ondersteunt.…

Vreemd dat het op vaste tijden niet meer werkt. Krijgt het hek nog wel stroom op die tijden? Het is maar een gooi. 

Badge

die krijgt nog wel gewoon stroom idd, zoals vermeld, als ik m vraag om de status krijg ik wel netjes een melding terug van de status van de poort en de het gsm netwerk. Overigens zegt dat laatste me niet zoveel : “gsm signal value: xx” met xx een waarde varierend van tussen de 10 en 30 meestal.  

 

Reputatie 7
Badge +15

@MSomhorst Zou je het prepaid nummer waar het om gaat eens onder "persoonlijke opmerkingen" in je forumprofiel willen zetten? 

Dan kan ik controleren of ik in de instellingen wellicht iets kan veranderen! 

Het lijkt erop dat dit niet een incident is aangezien ik hier thuis met twee poorten exact hetzelfde probleem ervaar als hierboven omschreven. Rond dezelfde tijd begonnen de beschreven symptomen zich hier ook voor te doen. 

Reputatie 7
Badge +8

Misschien is het een idee om de merken van de aansturing en de geografische plaats door te geven. Misschien zijn er overeenkomsten met @MSomhorst ?

Badge

Heb het nummer toegevoegd. Het gekke is wel dat het zich nu ineens niet meer lijkt voor te doen. het is “al een week rustig". Ik zin in de omgeving van Venlo, Velden. 

Betreft deze opener https://www.hbopeners.nl/a-55395239/gsm-module-met-app/hb-gsm-module-met-app/#description

Badge

Niks gezegd, t is er nog steeds ..

Hier in de omgeving 's-Hertogenbosch. Gisteravond was het nummer weer even bereikbaar maar deze ochtend weer hetzelfde probleem.  

Ik heb even teruggekeken naar de bestelling die ik destijds heb gedaan en als ik de artikel omschrijving lees lijkt het te gaan om een 2G model. Uit bovenstaande reacties begrijp ik dat dit tegenwoordig niet meer wordt ondersteund? Wellicht dat dan toch hier het probleem zit.

(https://nl.aliexpress.com/item/4001075281804.html?spm=a2g0o.order_list.order_list_main.112.21ef79d2v6O2xa&gatewayAdapt=glo2nld)

Badge

ben ik toch benieuwd waarom dat nu ineens is, want dat is toch al langer uit de lucht? 3G afgelopen jaar als ik het internet moet geloven? Of zit dat anders in elkaar?

2G is nog tot minimaal april 2025 in de lucht, dus daar hoeft men zich voorlopig nog geen zorgen over te maken.

 

Reputatie 7
Badge +8

3G wordt inmiddels al wel uitgefaseerd. Onze slimme meter was er ook opeens mee gestopt. Nu is het een 4G-meter geworden. Dus ik geef kans dat het hek waarschijnlijk 3G zal gebruiken, met een terugval naar 2G?

Is het niet raadzaam om bij de fabrikant te vragen hoe het zit?

Daar durf ik geen antwoord op te geven maar het zou zomaar kunnen. Ik heb met het oog op de toekomst in ieder geval een 4g module besteld om eens te kijken of dit enig verschil maakt. Deze zal eind volgende week binnen komen, ik zal de uitkomst tegen die tijd wel communiceren.