Beantwoord

Prepaid nummer en saldo geblokt

  • 10 juni 2021
  • 3 reacties
  • 52 keer bekeken

Goeden dag,

 

voor een kennis van me de volgende situatie en vraag.

De beste man is 80 jaar belt altijd met zijn vaste telefoon en heeft voor in geval van nood onderweg een prepaid telefoon. Internet heeft hij niet en al helemaal geen idee hoe het allemaal werkt….

Nu probeerde ik hem te bellen en kwam er zo achter dat het nummer niet meer actief is. Hij heeft blijkbaar op 26 december een sms gekregen met de mededeling dat hij snel online moet opwaarderen, dat heeft hij dus niet gedaan aangezien ik vandaag dat bericht lees.

Wat kan hij nu het beste doen om zijn nummer te behouden en zijn er ook mogelijkheden om het mobiele nummer te koppelen aan de factuur van zijn vaste telefoon zodat hij niet eens in de zes maanden moet bellen of opwaarderen ?

 

icon

Beste antwoord door RBxx 10 juni 2021, 23:19

Dat is niet zo mooi @JLasterie .

De kans is heel groot dat het nummer buiten gebruik is gesteld. Dit is definitief en onherroepelijk. Zet het 06-nummer en simkaartnummer in jouw forum profiel. Gebruik het veld “Persoonlijke opmerkingen”. Dan kan een KPN moderator dit voor je nakijken.

Op deze pagina https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm staat hoe prepaid werkt.

Zie Alles over beltegoed bij KPN

Hoe lang is mijn beltegoed geldig?

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder.

Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt?

Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan ben je het tegoed en het nummer kwijt!

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Dat is niet zo mooi @JLasterie .

De kans is heel groot dat het nummer buiten gebruik is gesteld. Dit is definitief en onherroepelijk. Zet het 06-nummer en simkaartnummer in jouw forum profiel. Gebruik het veld “Persoonlijke opmerkingen”. Dan kan een KPN moderator dit voor je nakijken.

Op deze pagina https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm staat hoe prepaid werkt.

Zie Alles over beltegoed bij KPN

Hoe lang is mijn beltegoed geldig?

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder.

Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt?

Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan ben je het tegoed en het nummer kwijt!

Beste Ruud bedankt voor je reactie!

Ik heb in mn profiel het simkaartnummer en telefoonnummer gezet onder opmerkingen.

 

Ik hoop dat er een oplossing is voor deze man, ben bang dat het niet de laatste keer zal zijn op deze manier.

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @JLasterie, welkom. 

Ik heb meteen even gekeken voor jouw kennis. Helaas is het nummer 9 maanden lang niet gebruikt of opgewaardeerd. Dit betekent dat het nummer buiten gebruik is gesteld. RBxx had je al voorbereid, maar dit is het geval. Ik kan er niet meer van maken helaas. Ik kan enkel meegeven dat hij een nieuwe kan aanschaffen, deze dient dan eens per half jaar gebruikt te worden om dit weer te voorkomen.

Reageer