Beantwoord

Prepaid nummer geblokkeerd

  • 1 November 2020
  • 9 reacties
  • 4761 keer bekeken

Hallo,

Ik heb mijn beltegoed in januari voor het laatst opgewaardeerd, nu ik wilde het gebruiken, maar het nummer is gesloten. Kan ik het nog reactiveren?
 

Dank jullie wel,

 

Ganna.

icon

Beste antwoord door RBxx 1 November 2020, 17:35

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Kan je het nummer nog wel bellen? als dat kan dan kan je de mogelijke blokkering ongedaan maken middels een opwaardering.

Maar als je het nummer niet kan bellen, dan is de blokkering echt definitief, dat kan helaas ook niet meer ongedaan worden gemaakt.

Je zal dan echt een nieuwe Prepaid simkaartje moeten kopen.

Dank u wel voor uw antwoord!

Deze vraag komt regelmatig terug hier, wat ik er van weet moet je tegoed gebruiken dmv uit bellen (en verbinding maken) of een SMS sturen. Opwaarderen heeft geen zin (als het goed heb).

Aanvulling / herstel / dit klopt niet , zie bericht van RBxx hier onder.

 

Een van de vele berichten hier over :

https://forum.kpn.com/prepaid-16/prepaidnummer-vervallen-509906?postid=1087402#post1087402

 

Deze vraag komt regelmatig terug hier, wat ik er van weet moet je tegoed gebruiken dmv uit bellen (en verbinding maken) of een SMS sturen. Opwaarderen heeft geen zin (als het goed heb).

Ja, helaas wist ik het niet (( dank u voor uw reactie!

Reputatie 7
Badge +21

Zie hier het hele verhaal: https://www.kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm

Hoe lang is mijn beltegoed geldig?

Je prepaid-tegoed bij KPN Prepaid is onbeperkt geldig. Er is 1 voorwaarde: je moet je mobiele aansluiting 1 keer in de 6 maanden gebruiken (bellen, sms’en, mobiel internetten of opwaarderen). Bellen/sms’en naar gratis nummers en het ontvangen van gesprekken en sms-jes vallen hier niet onder.

Heb je je prepaid-tegoed 6 maanden niet gebruikt?
Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.

Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

  • Waardeer je in deze 90 dagen op? Dan komt het bevroren tegoed weer vrij. Je kunt weer bellen, sms’en, internetten etc.
  • Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan kunt je niet meer bellen en gebeld worden. Je mobiele nummer en simkaart werken niet meer. Wil je weer kunnen bellen, bestel dan een nieuw prepaid-pakket of abonnement. Het is niet meer mogelijk om je oude nummer mee te nemen.
Badge

Dat het in 6 maanden een keer gebruikt moet zijn wist ik maar waar kan ik nou bekijken wanneer ik het voor het laatst hebt gebruikt? 

In de prepaid-app niet want die stuurt sms naar het prepaid tel.nr. ter verificatie maar ja die geeft geen reactie op mijn laptop, want daar zit deze prepaid simkaart in. Ik krijg geen contact met het netwerk.

Ik kan nergens vinden hoe ik deze datum kan vinden en dus ook niet wanneer de 90 dagen daarna over zijn!? Ook kan ik niet zien hoeveel geld er nog opstaat! 

Kortom ik ben helemaal blind want kan alle regels niet controleren, na lezen enz?

 

Weet iemand misschien hoe dat wel mogelijk is? 

 

Zou het misschien middels een zelf op te geven back-up telefoonnummer handig zijn om gegevens te zien bij dit soort problemen? Maar misschien ook als het toestel met de sim erin kwijt is of gestolen om het helemaal te blokkeren? 

Middels beveiligingssoftware van o.a. ESET gaat de telefoon ongemerkt foto's maken die je dan ergens naar kan laten sturen!  Zo is het toestel misschien nog wel terug te vinden ook!

 

PUNK MH

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @SexPistols 

Kan je tijdelijk de simkaart in een telefoon stoppen,  dan kan je controleren of je nog gebeld kan worden. Dan kan je eventueel ook het verificatie sms'je ontvangen. Lukt dat niet, dan is het te laat en is het nummer afgesloten. 

Badge

Ja dat zou kunnen wat je schrijft.

Maar waarom is een 2e tel.nr. als back up er eigenlijk niet?

Bij mijn Microsoft account heb ik bv 3 mobiele tel.nrs staan. Bij Google een hotmail account.

Maar bedankt voor je oplossing. 

PUNK MH

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @SexPistols   als ontvangst van het verificatie sms'je gelukt is, kan je daarna via de prepaid app e.e.a. bewaken en kan de simkaart terug naar de laptop.

Maar waarom is een 2e tel.nr. als back up er eigenlijk niet?

Simpel, daar heeft KPN niet voor gekozen. Daar heb je de app voor.

*edit: reactie toegevoegd