Beantwoord

Prepaid opwaarderen met pincode lukt niet

  • 25 May 2023
  • 3 reacties
  • 70 keer bekeken

Het proces voor het creëren van een pincode voor prepaid opwaarderen loopt alles goed tot het betalen van de € 0,01. Daarna verwacht ik te kunnen opwaarderen. Quod non.

Wellicht dat ik iets fout doe. Er komt na de betaling een bericht met een 5 digit code.

Moet ik die dan nog invullen ter bevestiging van het proces?

En wat is de geadresseerde daarbij?

Beb benieuwd

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 30 May 2023, 15:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @henkroon, welkom op ons forum, ik begrijp je vraag niet helemaal. Is het in de tussentijd nog gelukt?
Op KPN.com/opwaarderen kun je hier een hoop informatie over vinden.
We hebben hier nog wel een handig artikel over:

Het is niet gelukt. 

Het proces voor het creëren van een pincode voor prepaid opwaarderen tot en met het betalen van de

€ 0,01 leidt niet tot het verwerven c.q. het bevestigen van de door mij opgegeven pincode. 

Collega's van KPN, waarvan ik er meerdere aan de lijn heb gehad,  zeggen mij dat de pincode op het bankafschrift te vinden moet zijn. Maar waar dan?  

Er staat een zeer lange reeksen van cijfers en een lange reeks van cijfers en letters. Dat kan dus nooit de 5-cijferige pincode zijn. Ook de door mij opgegeven pincode is daarin niet terug te vinden.

Kortom, ik heb het proces conform de instructie KPN.com/prepaid/registeren.htm uitgevoerd tot en met de betaling per iDeal en de details van de bankafschrijving uitgeprint.

Maar geen pincode voor de functie “Plus 10 12345” ontvangen. (12345 is voor de vorm van de opwaardeerfunctie) Daar zou mijn geaccepteerde pincode moeten staan.

Ik heb nu mijn tegoed opgewaardeerd per PC, maar heb de opwaardeer-code met mijn simpel prepaid telefoontje nodig voor op reis in Frankrijk.

Nog steeds benieuwd

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb er niet direct een verklaring voor, als je een winkel in de buurt hebt kunnen ze daar ook altijd even met je meekijken, ik denk dat dat het handigst is.