Beantwoord

Prepaid opwaarderen via 1299 werkt niet?

  • 5 March 2023
  • 26 reacties
  • 154 keer bekeken

Reputatie 1

Ik wil prepaid opwaarderen via een sms aan 1299. Heb een pincode aangemaakt en geprobeerd op te waarderen. Werkt niet. Heeft iemand een dergelijke ervaring?

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 14 March 2023, 09:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Jan de Haan, welkom hier.

IS het ondertussen gelukt. Zo niet, wat gaat er precies mis? Kin je dat uitleggen? 

Lukt het wel via een andere weg op op te waarderen?

Reputatie 1

Hallo Bart,

Nee, het is me nog niet gelukt. Ik heb een pincode aangemaakt op de KPN site.

Gebeld naar 1299 en als bericht ingevoerd “PLUS 10 *****” waarmee ik met € 10 probeer op te waarderen en ****** mijn pincode is. Het bericht wordt verstuurd, maar verder geen er enkele actie volgt, dus ook geen opwaardering, maar ook geen afschrijving van mijn rekening.

Langs een andere weg, bellen met 1244 werkt het wel, maar het kan niet de bedoeling zijn dat de KPN een opwaarderingsmogelijkheid noemt die niet werkt. In het forum heb ik gezien dat er reeds ver in het verleden hiermee ook problemen waren, welke ook nooit opgelost zijn.

 

Admin: gegevens verwijderd

Toen ik nog een kpn prepaid had (naast eentje met abo) deed ik het op 2 manieren.

Via de site http://kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm (iDeal, PayPal en Mastercard) en 

via een bon. Als ik toch m'n boodschappen in de supermarkt doe….

Dat opwaarderen via pin code heeft nooit helemaal goed gewerkt. Ik heb 't indertijd niet werkend gekregen. Maar dat is jaren geleden. Zijn meer topics over (ook niet recente).

Reputatie 1

Hallo Peter,

Als ik alle topics lees, en zie wat de KPN er aan doet en in het verleden aan gedaan heeft, dan is het voor mij duidelijk: “Maak het confuus en stuur er op aan dat iemand maar een abonnement neemt.” Dat brengt meer geld op. Maar gelukkig zijn er meer aanbieders van prepaid.

Of een abonnement meer geld opbrengt… @Jan de Haan .

Als je meer dan gem. € 12,50 per maand kwijt bent aan prepaid is het absoluut de moeite waard een abonnement te nemen. Bovendien krijg je méér data en beltijd t.o.v. het bestede bedrag!

Ik bel gem. zo'n 300 minuten per maand. 

Met prepaid komt dat op € 69,--. 

Mijn abonnement kost echter nooit meer dan € 17,50. Inclusief ook nog 10 GB data.

Reputatie 1

Bedankt Peter, sommetjes maken kan ik zelf wel. Het probleem is dat de KPN iets in het leven roept dat niet werkt !!!

Reputatie 7
Badge +20

@Jan de Haan, kun je jouw profiel van gegevens voorzien. Mobiel nummer en simkaartnummer. Hoor ik van je als je dat gedaan hebt, dan ga ik er melding van maken.

Reputatie 1

Dag Bart,

Mijn mobiele nummer is in mijn profiel bekend. Met alle respect, maar ik weet niet hoe verstandig het is om mijn simkaartnummer zomaar rond te strooien.

Reputatie 7
Badge +20

Die kan je in elk veld kwijt waar privé bij staat, die zijn alleen voor jouw en ons als moderators zichtbaar. Ik heb die wel nodig voor verificatie. 

Reputatie 1

OK Bart, is opgeslagen.

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt. Ik heb dan even meegekeken. Ik zie de 6e van deze maand wel een opwaardering. Hoe heb je die gedaan? Want dat is via sms, de app of online gegaan. Weet je dat nog? 

Reputatie 1

Klopt, heb ik online gedaan.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb melding gemaakt bij de achterliggende afdeling. Zij gaan het verder uitzoeken. Mocht ik wat horen, dan zal ik dat delen. Wanneer jij iets hoort, dan hoor ik dat ook graag van je. 

Reputatie 1

Bedankt zover.

 

Reputatie 7
Badge +20

Graag gedaan. :) En ik heb ook al terugkoppeling. Verwerking van het aanmaken van een pincode heeft enkele werkdagen nodig. 9 maart is het gelukt te registeren voor opwaarderen met sms. 

Dus wanneer je weer een keer wilt opwaarderen moet het met sms opwaarderen lukken. 

Reputatie 1

Bedankt. Mooi verhaal, maar het werkt helaas niet.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb het doorgegeven. Hopelijk snel duidelijkheid.

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb nog weer een reactie gekregen. 9 maart is de laatst geregisterde poging om via sms op te waarderen. Heb je het nog weer geprobeerd? Want het hoort gewoon te werken nu. 

Reputatie 1

Beste Bart,

Om te beginnen hartelijk dank voor je eindeloze bemoeienissen in deze. Na 9 maart heb ik het nog een paar keer geprobeerd, maar het is nog steeds niet gelukt. Ik heb al mijn sms en email berichten nagekeken en heb gezien dat ik op 6 maart reeds een sms heb ontvangen waarmee mij meegedeeld werd dat er een incasso mislukt is, en dat ik daar een aparte sms van zou moeten ontvangen hoe te betalen. 

Zover ik na kan gaan heb ik deze sms nooit ontvangen. Nieuwe vraag dus: Hoe kan ik dit betalen?

 

Reputatie 1

P.S.

Ik heb geprobeerd om op bedoelde email van 6 maart te reageren via # 1200, maar dit werkt niet.

 

Reputatie 7
Badge +20

Het moet van na 9 april zijn. Sinds die dag werkt het opwaarderen via sms pas. Dus ben wel echt benieuwd of je het nadien nog geprobeerd hebt, want dat lijkt niet geregistreerd. Dus of het is niet gedaan, of niet op de juiste manier. 

Reputatie 1

Bart, 9 april moet nog komen, tenminste voor 2023. Zoals reeds gezegd heb ik het na 9 maart nog een paar keer geprobeerd en is het niet gelukt. Waarschijnlijk omdat er een incasso niet gelukt is wordt ik “er uit gegooid”. Ik wil wel betalen, maar weet niet hoe, want ik heb hierover geen SMS ontvangen.

Zie mijn voorgaande bericht en de PS.

 

Reputatie 7
Badge +20

Ik bedoel uiteraard 9 maart. Ik was een in de war. Ik heb het nog weer doorgegeven. Wanneer ik reactie heb, hoor je dat van mij.

Reputatie 7
Badge +20

Het wordt nog uitgezocht. Maar als het goed is heb je een mail met een betaallink gehad voor de 10 euro die je hebt opgewaardeerd. Omdat die nog niet betaald is lukt het niet om weer op te waarderen via sms. 

Reputatie 1

Bart, ik heb een betaallink gehad en uiteraard betaald. Werkt weer. Bedankt voor je moeite.