Vraag

Prepaid simkaart buiten EU werkt maar half of niet

  • 31 August 2020
  • 27 reacties
  • 248 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Met 0031 bellen deed ik altijd al standaard. Maar dat werkt nog steeds niet. 

@Arjan Flipse. Heb je inmiddels wel je BELTEGOED (bundels en bonus-tegoed werken buiten de EU niet) aangevuld? Zie de reactie van Marcia.

Gezien de belkosten van € 2,55 per minuut lijkt me een minimum van 10 euro wel toepasselijk. Dan zal bellen zéker lukken. Is het standaard tegoed (het écht betaalde dus) minder dan 2 X dit bedrag dan wordt het bellen geblokkeerd.

 

Als ik mensen in Nederland vraag om mij te bellen krijgen zij telefoon niet bereikbaar te horen. 

Ook dit heeft met je tekort aan standaard beltegoed te maken. Want ook als jij gebeld wordt, ook door je partner al zit deze naast je, betáál je € 2,05 p/min. Dat is het tarief bij gebeld worden buiten de EU.

KPN prepaid buitenland tarieven. PDF (zone 4 voor Filippijnen)

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je inderdaad je beltegoed opgewaardeerd hebt. Echter wordt deze rap verlaagd doordat je je mobiele internet nog steeds aan hebt staan. Ik adviseer je om dit meteen uit te zetten. Je kunt dan alsnog gebruik maken van wifi. Op dit moment heb je nog zo'n 11 euro tegoed, dus je zou sowieso een sms moeten kunnen sturen.

 

Heb jij zelf al in de instellingen van je iPhone gekeken naar Call Barring? Misschien lees ik erover heen. Als je in je contacten/telefoonlijst bent, zou je moeten kunnen kiezen voor ‘meer instellingen’ of ‘geavanceerde instellingen’. Daar moet ook een optie Call Barring onder staan. Staat dit bij jou uitgeschakeld?