Beantwoord

Prepaid simkaart in elektrische poort werkt niet meer

  • 25 February 2022
  • 3 reacties
  • 203 keer bekeken

Hallo,

 

Ongeveer een jaar geleden heb ik een KPN prepaid simkaart gekocht, zodat we door het bellen van dit nummer de elektrische poort naar ons erf kunnen openen. Het bijbehorende nummer wordt dagelijks meerdere keren gebeld, maar sinds gisteren werkt dit niet meer.

 

Wat kan hiervan de oorzaak zijn?

 

 

icon

Beste antwoord door RBxx 28 February 2022, 22:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

@Yolanda1958 Hi en welkom Yolanda!

Ik begrijp dat de prepaid simkaart het ineens niet meer doet. Heb je de mogelijkheid om deze tijdelijk uit de poort te halen, en even te testen in een mobiele telefoon? Dat is de snelste klap om te testen of de simkaart het nog doet. Dat vertelt ook meteen waar je de oorzaak en dus oplossing in moet zoeken. Ik ben benieuwd wat daar uit komt.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Yolanda1958 , ik vraag me het volgende af.

Wordt er alleen naar dat prepaid nummer gebeld of belt de elektrische poort ook uitgaand?
Een prepaid nummer moet minstens één keer per 6 maanden zelf bellen of opgewaardeerd worden. Gebeurt dan niet, dan wordt het tegoed bevroren (alleen nog inkomende gesprekken mogelijk).

Dat duurt 90 dagen waarin je alleen door opwaarderen je het nummer kan ‘ontdooien'. Doe je dat niet, dan wordt het nummer na die periode helemaal geblokkeerd. Dit is onherroepelijk en je bent het nummer dan kwijt.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Yolanda1958 , heb je de simkaart al kunnen testen door hem in een telefoon te plaatsen? Kan je er dan nog mee bellen of gesprekken ontvangen?