Beantwoord

Prepaid simkaart kwijtgeraakt in buitenland

  • 18 November 2020
  • 8 reacties
  • 207 keer bekeken

Goeden dag ik zit in het buitenland en ben mijn prepaid sim kaart kwijt. Wat kan ik doen?

icon

Beste antwoord door Alexandra van KPN 18 November 2020, 11:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hallo @kevvs , dus je bent je telefoon kwijt?

 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @kevvs 

Je kan een vervangende prepaid simkaart aanvragen via een formulier op de KPN website. Je hebt daar 06-nummer plus simkaartnummer of pukcode voor nodig. De kosten voor een vervangende SIM-kaart zijn € 4,99. Dit bedrag wordt verrekend met het beltegoed dat je zelf hebt opgewaardeerd.

Er is wel een probleem. De simkaart wordt alleen naar een Nederlands adres verstuurd, niet naar het buitenland.

Reputatie 7
Badge +19

Hi @kevvs, wat rot dat je in het buitenland zit en nu jouw simkaart kwijt bent. Ik zie dat je al op weg geholpen bent, wat @RBxx aangeeft klopt helemaal. Heb je misschien familie of vrienden in Nederland waar je de simkaart heen kan laten sturen, zodat zij 'm naar je door kunnen sturen? Ik hoop dat je zo snel een nieuwe simkaart hebt.

Hoi ik ben alleen de sim kaart kwijt niet de telefoon 

Heb geen toegang tot de puk code en heb geen simkaart nummer? Is er ergens een manier om deze te achterhalen?

Ik heb idd wel iemand die evt. Een sim kaart kan op sturen heb wel dat nummer nodig graag. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @kevvs je hebt dit kaartje dus niet meer? Helaas ben je dan niet de enige :wink: .

Hopelijk kan @Alexandra je op een of andere manier helpen. Er is (begrijpelijk) wel een vorm van verificatie nodig. Succes!

Hi. Nee dat kaartje heb ik al heel lang niet meer helaas. inderdaad heb dit nummer ook al meer dan 10 jaar. Belangrijk is dat ik dit nummer terug krijg, alle instanties in Nederland staan gekoppeld aan dit nummer. 

Hi @kevvs, wat rot dat je in het buitenland zit en nu jouw simkaart kwijt bent. Ik zie dat je al op weg geholpen bent, wat @RBxx aangeeft klopt helemaal. Heb je misschien familie of vrienden in Nederland waar je de simkaart heen kan laten sturen, zodat zij 'm naar je door kunnen sturen? Ik hoop dat je zo snel een nieuwe simkaart hebt.

Ik heb een privé bericht geplaatst via dit forum. Hopelijk dat die aa gekomen is. 

Reputatie 7
Badge +19

@kevvs Dankjewel voor het privébericht. Ik heb er voor je naar gekeken. Het nummer is langer dan 9 maanden niet gebruikt en/of opgewaardeerd, waardoor het mobiele nummer is vervallen. Dit kan ik helaas niet voor je activeren of ongedaan maken. Als je toch weer een prepaid nummer wilt gebruiken, kan ik je alleen aanraden om opnieuw een prepaid simkaart aan te schaffen. Misschien dat een familielid of bekende dat dan beter voor je kan doen, zodat zij 'm naar je op kunnen sturen.