Beantwoord

Prepaid tegoed is al op na een paar sms'jes, hoe kan dit?

  • 13 September 2022
  • 17 reacties
  • 225 keer bekeken

Ik heb vorige week met 10 euro opgewaardeerd en nu weer met 4 euro. Ik heb maar een paar sms gestuurd en toch is mijn hele bundel van 14 euro in eens op! Hoe dan?

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 24 September 2022, 21:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Superkaatje ,

De kans is groot dat het verbruik is opgegaan aan mobiel internet. 
 

Zet in het menu van jouw telefoon de optie mobiel netwerk uit. 
 

Daarnaast hebben veel smartphones de mogelijkheid/neiging om bij (te) zwakke WiFi zelfstandig en ongemerkt om te schakelen naar mobiele data. De term is “slimme netwerk wissel”. (Bij Android) Dit staat ook vaak standaard aan. Kijk in de WiFi instellingen of dit bij jou ook het geval is.
 

Bij de iPhone heet dat Wifi Assistentie zie https://www.iculture.nl/tips/wifi-assistentie/

 

hoi @Noordzee , bedankt voor je berichtje. ik heb nu bij instellingen van mobiele netwerken “alleen 2g” aangezet ZONDER automatisch verbinding maken. 
Ik gebruik de prepaid sim voor berichtjes die ik zakelijk verzend en die ik niet via mijn persoonlijke sim wil versturen. Dit gebeurt niet zo vaak omdat het meeste via whatsapp gaat maar soms wil ik een sms versturen. Vandaar de aanschaf van extra prepaid tegoed.

Probleem is dat ik dus een dual sim heb. Als ik roaming uitzet kan ik met mijn andere sim ook niet meer op internet. Ik kan her en der wel wat wijzigen per sim maar zoveel is dat ook niet. Ik heb de prepaid sim al heel lang en hij is nog nooit leeg gegaan tussendoor als ik hem niet gebruikte. Het lijkt me dus sterk dat het aan het internet ligt… 

Reputatie 7
Badge +17

Hi @Superkaatje en welkom op het forum! Als je op een plek bent geweest waar het internet even wat minder was kan het goed zo zijn dat het beltegoed op is gegaan aan MB's. Ik raad je aan om het op te waarderen, internet uit te zetten (of je prepaid tijdelijk in een ander toestel te plaatsen om dit te testen) en dan te kijken of het wel goed gaat met het beltegoed. 

Voor inzicht in het beltegoed verbruik hebben we overigens de KPN Prepaid app. Wellicht is het een idee om de app te downloaden zodat je wat meer inzicht krijgt in het verbruik? Zo kun je zien waar het aan op gaat. 🙂

Mijn beltegoed, die ik gisteren heb opgewaardeerd, is ook ineens op. Ik heb alleen 2 voicemail berichten afgeluisterd en 1x heel kort gebeld. 

 

ik heb deze simkaart al heel lang en er is niets verandert. Ook niet aan de instellingen in mijn telefoon heb ik niets gewijzigd. Ik gebruik deze als dual sim dus zonder internet kan ik met mijn andere sim ook niets. Maar dat is nog niet eerder een probleem geweest. Pas nu ineens is het tegoed binnen no time onverklaarbaar op….

Reputatie 7
Badge +17

Hmm, heb je de Prepaid app ook gedownload en heb je daarin kunnen zien waar het aan op is gegaan? Stond het internet ook aan op het toestel waar je de simkaart in gebruikte?

beste @sanne_M in de prepaid app kan ik niet zien waar het aan is opgegaan. Heel vervelend want als ik dat had kunnen zien dan had ik er iets aan kunnen wijzigen. Ik heb internet aan staan. Maar dat is al maanden het geval en nog niet eerder ging mijn tegoed ineens op.

 

Reputatie 7
Badge +17

Check, zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met het 06-nummer waar het om gaat en je simkaartnummer? Dat laatste kun je onder persoonlijke opmerkingen zetten. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik zien waar het beltegoed aan op is gegaan. 🙂

@Sanne_M , ik het aangevuld

Ik heb volgens de prepaid app in september 0,00 verbruikt aan mobiel internet. Er is een opwaardering geweest van 10euro en van 4 euro. En het beltegoed wat opgemaakt zou zijn 18,40 is. Waaraan? Raadsel, dat kan ik dus niet zien.

Reputatie 7
Badge +17

Bedankt! Ik zie dat er met name op 7 september veel SMS berichten zijn verstuurd waardoor het beltegoed op is gegaan. Verder inderdaad geen MB verbruik, dus dat zit goed. 🙂 Op 8,9 en 11 september zijn ook een aantal SMS berichten verstuurd, en daarmee kwam de saldo teller zo goed als op €0,- uit. Je geeft echter aan dat je op 17 september opgewaardeerd hebt, op welke manier heb je dit gedaan? Online, of via een opwaardeerkaart bijvoorbeeld? 

ik heb op 7 september (niet 17, sorry) 10 euro opgewaardeerd via regiobank. Online via de app. Optie opwaarderen, keuze 10euro. referentie 07-09-2022 20:50 0370576588899608. Het aantal verstuurde sms is 71 (ongeveer) vanaf 4 september. Met 10 euro dacht ik er een stuk of 100 te hebben. Ik heb sinds 7 september 60 verstuurd…..dan zou ik nog wat over moeten hebben dus meen ik. Ik heb overigens ook geen bonustegoed ontvangen, of bestaat dat niet meer?

Reputatie 7
Badge +17

Ah gelukkig. Ik heb het nagerekend, vanaf het moment dat er €10,- beltegoed is toegevoegd op 7 september zijn er 63 SMS berichten gestuurd. Een SMS bericht kost €0,16 cent per bericht, dus dat komt neer op €10,08 en daarmee klopt het dus dat het beltegoed op is. Er zijn 15 berichten op 11 september gestuurd, 1 bericht op 9 september, 11 berichten op 8 september en 36 berichten op 7 september nadat er beltegoed was opgewaardeerd. 

Het bonustarief is er nog, maar hier moet je je wel voor aanmelden. Op onze informatiepagina over bonustarief vind je hoe je dit doet. 🙂

Overigens extra tip, mocht je thuis wifi hebben dan kun je ook berichten sturen via Whatsapp, of Facebook messenger als de andere persoon hier ook toegang toe heeft. Als je dit via de wifi doet kost het je namelijk geen beltegoed. Scheelt een hoop geld, maar mocht je juist willen SMS’en, dan kun je dit negeren. 

Dankjewel voor het uitzoeken! Dan snap ik nog niet waar die andere opwaardering aan opgegaan is. Maar ook daar zal ik wel uitgegaan zijn van een lager bedrag per berichtje. De sim wordt alleen gebruikt om zakelijk een berichtje te sturen hoe laat we bij de klant zijn. Via whatsapp moet ik dan eerst de klant “opslaan”als contact. En dat wil ik natuurlijk niet. Ik heb me bij aanschaf van de simkaart aangemeld voor gratis te goed, nooit gekregen helaas. Ik ga het nog eens lezen.

ik heb even gekeken in de app @Sanne_M , maar er staat dat mijn tarief “kpn prepaid bonus tarief”is. Waar is dan de bonus?

Reputatie 7
Badge +17

Ah ja, dan snap ik dat je het bij SMS’en houdt. 🙂 Het bonus tarief plan staat sinds 13 september aan, en op 7 september was de opwaardering gedaan, vandaar. Mocht je in de toekomst opwaarderen, en de bonus niet toegepast worden, trek dan hier gerust weer aan de bel. 

Jammer, want ik heb de bonus al aangezet bij het kopen van de sim……………..en dat is echt al langer geleden. Ik meen 2021….

Reputatie 7
Badge +17

Hmmm, dat is vreemd. Je hebt op 13 september ook een SMS gehad dat het nu aan staat, dus dat zou vanaf nu goed moeten gaan. Mocht daar toch verandering in komen, laat het hier gerust weten. Voor nu kan ik het beltegoed er niet bij schrijven dat je normaliter van het bonusplan had gekregen, maar hier staat nu zwart op wit dat het sinds 13 september aan staan. Dus mocht het hierna mis gaan, dan kan ik het wel met je oppakken. Fijne avond gewenst voor nu!