Beantwoord

Prepaid telefoon niet bereikbaar

  • 8 March 2024
  • 4 reacties
  • 101 keer bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Waarom kan ik opeens niet meer gebeld worden? Ik heb geen tegoed op mijn prepaid maar dat hoeft ook niet

icon

Beste antwoord door RBxx 8 March 2024, 10:07

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Badge +2

je moet minimaal 1 keer per 6 maanden (betaald) bellen/sms-en  met je prepaid als je dat niet doet wordt je nummer idd afgesloten 

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Secretariaat75b 

Heb je er zelf wel eens mee gebeld/sms in de laatste 6 maanden? De prepaid heeft één belangrijke voorwaarde: je moet in een periode van 6 maanden iets van het tegoed gebruiken om het nummer actief te houden.

Na 9 maanden zonder actief verbruik is het helemaal over. Bij 6 maanden wordt eerst uitgaand bellen geblokkeerd en kan je alleen nog gratis nummers bellen en gesprekken en berichten ontvangen. Dan heb je nog 90 dagen om door opwaarderen het nummer te deblokkeren. Doe je dat niet, dan wordt het nummer daarna opgeheven. Dat is onherroepelijk.

Hoe lang is mijn prepaidtegoed geldig?
https://www.kpn.com/prepaid/veelgestelde-vragen-over-prepaid

Als je er niet meer op gebeld kunt worden is het nummer vervallen ​​​​​​. Helaas. Je zult dan aan een nieuw nummer moeten. Een vervallen prepaid nummer is niet terug te halen. 

Want dan heb je het al 9 maanden niet meer opgewaardeerd. En zelf een gesprek starten, een sms zenden of mobiel internet gebruiken steeds binnen 6 maanden na het laatste gebruik. Om het tegoed wat er op staat (!) ook geldig te houden. 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Secretariaat75b, het lijkt er sterk op dat dat de situatie is, zoals die geschetst wordt door enkele andere community-leden. Je kunt het -6-nummer laten checken via de klantenservice. Mijn collega's zijn bereikbaar via het gratis nummer 0800-0402. 

Reageer