Beantwoord

Prepaid verlopen

  • 31 December 2020
  • 2 reacties
  • 306 keer bekeken

Mijn prepaid is verlopen. Als ik mijn oude nummer bel hoor ik dat het niet in gebruik is. Zijn er mogelijkheden om dit nummer nog terug te krijgen?

icon

Beste antwoord door Noordzee 31 December 2020, 16:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Hallo @Dee74 ,

Nee, een eenmaal verlopen nummer kun je niet meer terug krijgen. 

Als het nummer gedurende 6 maanden niet is gebruikt, breekt er een periode aan van 90 dagen waarbinnen het tegoed kan worden opgewaardeerd, om het nummer te herstellen. Als dat niet gebeurt is, is het nummer definitief vervallen. Op het moment dat die 6 maanden zijn bereikt, wordt er een sms gestuurd naar het nummer om je daarover te informeren. Andere gegevens worden niet opgeslagen bij een prepaidnummer. Als het toestel toen uitstond en aangezet is in de periode dat het geblokkeerd is, zal die sms niet bij je zijn aangekomen.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Dee74 

Als je langer dan 6 maanden je aansluiting niet gebruikt, wordt je beltegoed bevroren voor 90 dagen. Je kunt dan nog wel gebeld worden, bellen naar gratis nummers en opwaarderen.Om je prepaid-tegoed weer vrij te maken, moet je het binnen die 90 dagen na de bevriezing opwaarderen.

Waardeer je in deze 90 dagen je prepaid-tegoed niet op? Dan ben je het tegoed en het nummer kwijt! Dit is onherstelbaar.